• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 9 دی 1402
کد مطلب : 213947
+
-

برای خرید گیاهان این نکات را بدانید

گیاهان خانگی فقط برای زیباسازی محیط خانه یا محل کار خلق نشده‌اند. آنها این قدرت را دارند که در افزایش عملکرد، ایجاد حس خوب در محیط، افزایش تمرکز، کاهش استرس و کاهش خستگی کمک‌کنند.

در سال ۱۹۸۹، ناسا با انجام تحقیقی نشان داد که بعضی از گیاهان، قابلیت بیشتری برای جذب آلاینده‌ها را به‌خصوص در محیط‌های بسته‌ای دارند که هوای کمتری در آنها در جریان است.

ناسا برای هر ۳۰ مترمربع، 2 تا 3 گلدان ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متری را توصیه می‌کند. در این میان، بعضی از گیاهان عملکرد بهتری در حذف آلاینده‌های محیطی دارند.

در روزهای آلوده نه‌تنها با بستن درها و پنجره‌ها فضای خانه تمیز نخواهد شد، بلکه طبق آمار آلودگی‌ محیط‌های بسته مانند خانه یا محل کار می‌تواند تا 5 برابر بیشتر از محیط بیرون باشد. با نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌توان عوارض ناشی از آلودگی هوا را به حداقل رساند.

اگر مبتلا به آلرژی هستید یا در خانه حیوان نگهداری می‌کنید بهتر است در خرید گیاهان تجدید نظر کنید. چون بعضی از آنها آلرژی‌زا هستند. حتما هنگام خرید هر گیاهی از فروشنده درباره خطرات و آلرژی‌زا بودن آنها سؤال کنید.

استفاده زیاد از گیاهان ممکن است باعث افزایش رطوبت در محیط و در نتیجه منجر به ایجاد کپک‌های بیشتر شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی لازم است مطمئن شوید که در گلدان آب اضافی نمانده باشد و حتما آب اضافی را از گلدان‌ها خالی کنید.

اگر گیاه‌تان دچار لکه‌های زردرنگ شد یا رشد کندی داشت بدانید که در مقابله با آلودگی هوا چندان مقاوم نبوده و در فرآیند فتوسنتز یا دریافت مواد مغذی گیاه اختلال ایجاد شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید