• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 9 دی 1402
کد مطلب : 213945
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2NNB
+
-

مراقب سیستم‌های فرسوده باشید

بین‌الملل
مراقب سیستم‌های فرسوده باشید

آرش نهاوندی- مترجم

برای استراحت‌دادن به ریه‌ها باید زمینه تنفس هوای پاک در خانه مهیا شود و برای این کار رعایت برخی نکات ضروری است.

تعویض فیلتر سیستم‌های تهویه
سیستم‌های تهویه مطبوع همیشه در تلاش هستند تا دمای خانه را در تمام سال در سطح مناسبی نگه دارند اما درحالی‌که این سیستم‌ها جریان هوا را به کل فضای داخل خانه انتقال می‌دهند، برخی از آلاینده‌های رایج هوا را نیز فیلتر می‌کنند. در نهایت فیلترهای هوای آنها پر از آلاینده می‌شود و پس از مدتی عملا از کار می‌افتد. این وضعیت نه‌تنها باعث ایجاد مشکل برای کیفیت هوای داخل خانه شما می‌شود، بلکه سیستم تهویه مطبوع شما را نیز فرسوده می‌کند. بنابراین  حتما فیلترهای سیستم‌های تهویه خود را به‌خصوص اگر مستعد آلرژی هستید یا در یک منطقه شهری با سطوح بالای آلودگی هوا سکونت دارید، مرتبا تعویض کنید.

سرمایه‌گذاری برای خرید تصفیه هوا
اگر در شهرهای بزرگ که آلودگی هوا در فصل‌های پاییز و زمستان پدیده رایجی است زندگی می‌کنید، برای خود دستگاه تصفیه هوا بخرید. این دستگاه‌ها، به‌ویژه تصفیه‌کننده‌های یونی که در پرکاربردترین قسمت‌های خانه قرار می‌گیرند، می‌توانند در جذب برخی از آلرژن‌ها و هوای آلوده داخل خانه مؤثر باشند.

تمیز نگه‌داشتن فرش خانه
 فرش‌ها کاری بیش از افزایش آسایش و راحتی و زیبایی خانه شما انجام می‌دهند. آنها به‌عنوان فیلتر هوای خانه عمل می‌کنند و گردوغبار و سایر ذرات معلق در هوا را در فیبرهای متعدد خود به دام می‌اندازند. فرش‌های خود را هفتگی تمیز کنید تا آنها به‌کار خود در زمینه بهبود کیفیت هوای خانه شما ادامه دهند.
منبع: هلث‌لاین و پترو

 

این خبر را به اشتراک بگذارید