• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 9 دی 1402
کد مطلب : 213943
+
-

همزیستی با همخانه نامرئی

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت: فعالیت‌های مردم می‌تواند آلودگی هوای خانه را افزایش دهد


افزایش کیفیت هوای خانه سخت نیست
درحالی‌که اینطور تصور می‌شود که رفع آلودگی هوای داخل خانه مشکل باشد، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید هوای خانه‌تان را به شرایط مناسب برگردانید. ازجمله تمیز کردن خانه، البته نه با پرهای گردگیر و جارودستی بلکه با جاروبرقی. بسته نگه‌داشتن پنجره‌ها در روزهایی که ذرات و گرده‌های هوا زیاد است هم ضروری است.

مکش‌هایی که مواد مضر را جمع می‌کنند
از دیگر کارهایی که می‌توان انجام داد شست‌وشوی مرتب ملافه‌هاست که می‌تواند به کاهش حضور کنه‌های گردوغبار در خانه کمک کند. همچنین تعویض و تمیز‌کردن فیلترها در دستگاه‌های مکش هم باید انجام شود چون درصورت رعایت نکردن می‌توانند گردوغبار و سایر مواد مضر را جمع و به داخل خانه هدایت کنند.

شستن دست‌ها و لباس‌ها
این روزها همه ما انگیزه زیادی داریم تا خانه‌هایمان را تا حد امکان سالم نگه داریم. فروشگاه‌ها مواد ضدعفونی‌کننده دست، محصولات پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده‌ها را به فروش می‌رسانند. مردم به محض اینکه از مکان‌های عمومی به خانه می‌رسند، لباس‌های خود را می‌شویند و شستن دست‌ها از مدروزهای خوب رایج شده است.

نه به کفش در داخل خانه
علاوه بر شستن دست‌ها و لباس‌ها، یک منبع میکروب‌ها و مواد شیمیایی وارد خانه‌های ما می‌شود که بیشتر ما از آن بی‌اطلاع هستیم: کفش‌هایمان... تحقیقات جدید نشان داده که کفش‌ها عامل آلودگی بیشتری هستند و به‌طور متوسط 421هزار واحد باکتری داخل کفش می‌تواند وجود داشته باشد. ساده‌ترین راه این است که کفش‌هایتان را بیرون از خانه بگذارید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید