• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 9 دی 1402
کد مطلب : 213873
+
-

وضعیت زرد زرد زرد

روزهای اخیر به قدری بلا بر سر سپاهان نازل شد که آنها فرصت نکرده‌اند بابت بازگشت 4امتیازشان شادی کنند

وضعیت زرد زرد زرد

تیم سپاهان هفته گذشته روزهای پرتلاطمی را سپری کرد؛ تلاطم‌های عجیبی که باعث 2باخت متوالی و پایین‌آمدن شانس قهرمانی این تیم شد. باشگاه اصفهانی با توجه به حکم کمیته انضباطی حدود 4ماه از نیم‌فصل اول رقابت‌ها را با 4امتیاز جریمه و پایین‌تر از تیم استقلال سپری کرد. هفته گذشته وقتی جریمه سپاهانی‌ها بخشیده شد و آنها به صدر جدول برگشتند، تصور می‌شد مشکلات زردپوشان به پایان رسیده و آنها به‌راحتی قهرمان نیم‌فصل می‌شوند اما کمیته انضباطی 4امتیازی را که به سپاهان بخشیده بود بلافاصله به شکل دیگری پس گرفت! در ادامه اتفاقات عجیب و غریب این روزها 6بازیکن سپاهان در آستانه بازی با گل‌گهر محروم شدند و تیم مورایس که پیش از این حکم هم 3محروم و یک مصدوم داشت نهایتا با یک ترکیب کاملا دگرگون‌شده به مصاف گل‌گهر رفت و 3بریک شکست خورد.

   امان از تورس
آمارهای آخرین بازی سپاهان در سایت متریکا نشان می‌دهد این تیم با اینکه تقریبا 80درصد ترکیب اصلی‌اش را از دست داده و با جوانان خود در سیرجان به میدان رفته بود، از لحاظ در اختیار داشتن بازی و خلق موقعیت گلزنی، برتر از حریفش عمل کرده است. تیم مورایس در سیرجان 56.5درصد مالکیت توپ، 405پاس و 13شوت داشت. درحالی‌که تیم میزبان در این مسابقه به آمار 43.5درصد مالکیت توپ، 298پاس و 7شوت رسید تا در همه بخش‌ها ضعیف‌تر از سپاهان باشد. امید گل سپاهان در این مسابقه 1.43 و امید گل سیرجانی‌ها 0.76 بود یعنی زردپوشان تقریبا دوبرابر حریف، موقعیت ایجاد کردند اما سپاهان درنهایت اسیر کم‌تجربگی بازیکنان جوان خودش و درخشش فوق‌تصور روبرتو تورس در ترکیب گل‌گهر شد و سومین باخت این فصل را پذیرفت. تورس که در جدول‌های متریکا تا این مقطع برترین بازیکن لیگ ایران بوده، در این مسابقه یک گل زد و یک پاس گل داد تا درنهایت با نمره عالی8.24 عنوان برترین بازیکن میدان را از آن خودش کند. این در حالی بود که بالاترین نمره را در تیم سپاهان مغانلو و حسین‌نژاد با 7.25 و 7.23 گرفتند. شکست با اختلاف 2گل، اتفاقی است که سپاهان طی 2فصل اخیر در لیگ برتر تجربه نکرده بود. تنها مسابقه‌ای که تیم مورایس با 2گل باخته بود به جام‌حذفی فصل گذشته و شکست 4بر2 مقابل پرسپولیس مربوط می‌شد.

   بدتر از این نمی‌شد
بدشانسی‌های سپاهان در هفته گذشته تمامی نداشت و فقط به اتفاقات داخلی و تصمیمات کمیته انضباطی محدود نمی‌شد. روز پنجشنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را انجام داد و آنجا هم سپاهان تقریبا با بدترین قرعه ممکن روبه‌رو شد. در میان حریفانی که ممکن بود با سپاهان برخورد کنند، الهلال عربستان قدرتمندترین تیم و سخت‌ترین حریف محسوب می‌شد که همین اسم برای رویارویی با سپاهان از گلدان‌های قرعه‌کشی بیرون آمد. سپاهان باید روزهای 23 و 30 بهمن 2بازی رفت و برگشت با الهلال را برگزار کند و این در حالی است که ماجرای میزبانی این تیم در نقش‌جهان هنوز نامشخص است. بازی رفت 2تیم در ایران و بازی برگشت در عربستان برگزار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید