• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
جمعه 8 دی 1402
کد مطلب : 213861
+
-

میز خبر/بازگشت «آلودگی هوا» به پایتخت از امروز

از اواخر وقت امروز جمعه تا ظهر دوشنبه ۱۱ دی‌ماه، نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان تهران در حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود. حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: بیماران قلبی و تنفسی از اواخر وقت روز جمعه تا ظهر دوشنبه ۱۱ دی ماه از تردد غیرمجاز در فضای باز خودداری کنند. همچنین توصیه‌های همیشگی و مکرر مدیریت بحران در مواقع آلودگی هوا کاهش ترددهای غیرضروری به‌ویژه برای سالمندان، کودکان، بانوان باردار و بیماران قلبی و تنفسی، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی و طولانی‌مدت در فضاهای باز است. از طرفی  ضروری است که استفاده از سوخت‌های پاک در کارخانه‌های صنعتی در دستور کار قرار بگیرد.

لاوروف: قدرت آمریکا در دنیا از بین رفته است
وزیر امورخارجه روسیه درباره پیوستن کشورهای جدید به گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) و تمایل ۲۷ کشور برای عضویت در آن گفت: قدرت آمریکا در دنیا از بین رفته و جهان در مسیر نظم چندقطبی و جدایی از دلار در حرکت است و به مرور تلاش می‌کنیم که فرهنگ بریکس را وارد سیاست جهانی کنیم. سرگئی لاوروف افزود:‌ به اعتقاد ما، باید مراکز جدیدی در جهان برای رشد اقتصادی و سیاسی باشد و نمی‌خواهیم که انحصار تصمیم‌گیری در کاخ‌سفید محدود باشد و باید مراکز مختلفی در عرصه مدیریت جهانی نقش‌آفرین باشند.آمریکا نمی‌خواهد کشور دیگری حتی غرب در نظم جهانی سهیم باشد، ما این را سال‌هاست که می‌بینیم.او تأکید کرد:‌ با این وجود، قدرت آمریکا در دنیا از بین رفته است و فرایند حل مسائل با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای در حال افزایش است.

سوریه: ترور سردار موسوی نقض کنوانسیون وین است
وزارت امور خارجه سوریه، ترور سردار رضی موسوی، مستشار نظامی ایران به دست رژیم صهیونیستی در جریان حمله موشکی به زینبیه دمشق را نقض کنوانسیون وین از سوی رژیم‌صهیونیستی عنوان کرد. وزارت خارجه سوریه در 2 نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت اعلام کرد: اشغالگران در جریان یک حمله، سیدرضی موسوی، مستشار نظامی سفارت ایران در دمشق را به شهادت رساندند. این حمله اسرائیل نقض کنوانسیون وین است.حمله به سوریه در راستای تلاش اشغالگران برای توسعه حملات و سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی و کشتار در غزه است. سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که برای توقف سیاست‌های خصمانه اسرائیل که منطقه را شعله‌ور می‌کند، به مسئولیت خود عمل کند.

آغاز ثبت‌نام ۲ خودرو داخلی در سامانه یکپارچه از دیروز
سامانه یکپارچه خودروهای داخلی ویژه متقاضیان جدید، از صبح دیروز (پنجشنبه ٧ دی ماه)به مدت 5 روز فعال شده تا متقاضیان 3 گروه عادی، مادران مشمول طرح جوانی جمعیت و متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، از بین 2 محصول عرضه شده توسط گروه خودروسازی سایپا محصول مورد نظر خود را ثبت‌نام کنند.با توجه به ظرفیت‌های خالی 2 محصول شاهین اتوماتیک و ساینا SDA گروه خودروسازی سایپا، این گروه صنعتی‌ طرح فروش فوق‌العاده این دو محصول خود را از طریق سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، آغاز کرده است.خودروهای عرضه شده در این مرحله، با توجه به اعلام شرکت سایپا به صورت فروش فوق‌العاده با تحویل حداکثر سه‌ماهه خواهند بود.

اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان‌نور از بهمن‌ماه
سفرهای معنوی راهیان‌نور دانشجویان از ابتدای بهمن‌ ماه آغاز می‌شود.مهدی بادپا، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تمام دانشگاه‌ها در حوزه راهیان نور فعال هستند و این وزارتخانه تلاش می‌کند تا دانشجویان و استادان بتوانند از ظرفیت‌های معنوی در این حوزه استفاده کنند به طوری‌که سال گذشته ۸۶ هزار دانشجو به اردوهای راهیان‌نور مشرف شدند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید