• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 7 دی 1402
کد مطلب : 213784
+
-

خسارت سنگین در آتش‌سوزی انبار کالا

آتش‌نشانی
خسارت سنگین در آتش‌سوزی انبار کالا

آتش‌سوزی در یک انبار کالا در مرکز شهر اگرچه چند ساعت طول کشید و خسارت سنگینی برجای گذاشت اما با حضور بموقع آتش‌نشانان به هیچ‌کس آسیبی نرسید.
به ‌گزارش همشهری، این آتش‌سوزی ساعت13چهارشنبه (روز گذشته) در انباری واقع در خیابان سعدی در مرکز پایتخت اتفاق افتاد. حادثه زمانی به آتش‌نشانی گزارش شد که دود زیادی آنجا را فراگرفته بود و به‌تدریج شعله‌های آتش، بخش‌های بیشتری از ساختمان را در بر می‌گرفت. کمی بعد آتش‌سوزی آنچنان وسعت گرفت که دود ناشی از آن از فواصل دور دیده می‌شد. در این شرایط بود که آژیر خودروهای آتش‌نشانی در خیابان‌های منتهی به محل حادثه پیچید و نخستین گروه از آتش‌نشانان 3دقیقه بعد از اعلام حادثه خود را به آنجا رساندند و عملیات اطفای حریق آغاز شد.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران درباره این حادثه گفت: آتش‌سوزی در ساختمانی 2طبقه و قدیمی به وسعت حدود 700متر در خیابان سعدی، تقاطع امیرکبیر اتفاق افتاده بود. آنجا محل نگهداری و انبار پشم شیشه و لوازم پلاستیکی بود و در میان چند پاساژ واقع شده بود. شعله‌های آتش لحظه به لحظه در حال گسترش بود و در این شرایط آتش‌نشانان 7ایستگاه دیگر همراه چند تانکر آب، نردبان هیدرولیکی و خودروهای پشتیبان راهیِ محل حادثه شدند و در مجموع نیروهای 8ایستگاه به این عملیات پیوستند. ملکی در ادامه گفت: آتش‌نشانان از چند جهت مشغول اطفای حریق شدند و در همان دقایق اولیه تلاش کردند تا از گسترش شعله‌های آتش جلوگیری کنند اما وسعت آتش‌سوزی به حدی بود که مهار کامل آتش‌سوزی زمان‌بر بود. در جریان این عملیات به‌دلیل اهمیت حادثه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، عوامل شهرداری و ستاد بحران نیز در محل حضور پیدا کردند و عملیات با همه توان ادامه یافت.
این حادثه در محلی پرتردد اتفاق افتاده بود. از سویی دود ناشی از آتش‌سوزی افراد زیادی را به آنجا کشانده بود. به همین دلیل پلیس راهور، برای باز کردن راه خودروهای آتش‌نشانی و پیشگیری از حادثه‌ای دیگر، در خیابان‌های اطراف محدودیت تردد ایجاد کرد.
سخنگوی آتش‌نشانی درباره ادامه عملیات گفت: همکارانم ساعتی بعد موفق شدند آتش طبقات بالایی و در ادامه با تلاش فراوان آتش‌سوزی در زیرزمین را مهار کنند. او درباره خسارت وارد شده در این حادثه گفت:‌ بررسی دقیق این موضوع نیاز به ‌کار کارشناسی دارد اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این حادثه خسارت بسیار زیادی وارد کرده است. به‌گفته ملکی، در این عملیات 2نفر از آتش‌نشانان دچار مصدومیت شدند اما این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید