• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 7 دی 1402
کد مطلب : 213723
+
-

شب صاف شدن حساب‌ها

2بازی عقب‌افتاده لیگ برتر امروز برگزار می‌شود تا سپاهان و پرسپولیس هم به‌اندازه استقلال بازی کرده باشند

شب صاف شدن حساب‌ها

جدول لیگ برتر فوتبال ایران امروز بعد از مدت‌ها به حالت استاندارد برمی‌گردد و تعداد بازی تمام تیم‌ها در این جدول مساوی می‌شود. لیگ برتر ایران در این فصل تا هفته چهارم با نظم و ترتیب همیشگی پیش رفت، اما از هفته پنجم ناگهان همه‌‌چیز به هم ریخت. 3تیم در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شدند و 2تیم هم به‌دلیل حضور بازیکنان خود در تیم ملی امید مجوز استراحت را از فدراسیون دریافت کردند. تعویق بازی این تیم‌ها در هفته‌های پنجم و ششم، جدول لیگ را کاملا به هم ریخت و از آن به بعد در هیچ ‌جای جدول رده‌بندی تعداد بازی‌ها مساوی و قابل تکیه نبوده است. از آن اتفاقات تقریبا 3ماه می‌گذرد و امروز بالاخره با انجام 2بازی باقیمانده، تعداد بازی‌های تیم‌ها در جدول به تساوی خواهد رسید؛ 2مسابقه‌ای که تیم‌های سپاهان و پرسپولیس یک سر آنها هستند و شاید امشب قهرمان نیم‌فصل را به‌طور قطعی معرفی کنند.

   گل‌گهر - سپاهان
سپاهان هفته گذشته به‌شکل ناباورانه‌ای در زمین خودش به آلومینیوم باخت. اخراج 3بازیکن این تیم و مصدومیت رامین رضاییان هم باعث شد هواداران اصفهانی برای بازی امروز دچار استرس شدیدی باشند و با دیده تردید به این مسابقه نگاه کنند. اما روز سه‌شنبه حکم کمیته استیناف صادر شد و سپاهان را به صدر جدول فرستاد؛ اگرچه 6 بازیکن این تیم به شکل عجیبی دچار محرومیت شدند. سپاهان که پیش از این در رتبه دوم جدول بود، حالا 2امتیاز بیشتر از استقلال دارد و در صدر نشسته است. تیم مورایس اگر بازی امروز را به سود خودش خاتمه دهد، اختلاف را به 5امتیاز می‌رساند و قبل از برگزاری هفته پایانی، قهرمان نیم‌فصل می‌شود. این کار البته ساده نیست، چون گل‌گهر همین هفته گذشته در مصاف با استقلال نشان داد راه متوقف‌کردن تیم‌های مدعی را خوب بلد است. گل‌گهر یکی از 3تیمی است که کمترین گل‌ها را در این فصل خورده‌ و سپاهان تیمی است که بیشترین گل زده را دارد و با اختلاف، عنوان برترین خط حمله را به‌خود اختصاص داده است. سپاهانی‌ها پیام نیازمند، احسان پهلوان، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی، محمد کریمی، برایان دابو و رضا اسدی را به‌خاطر محرومیت در اختیار ندارند و رامین رضاییان هم 2بازی باقیمانده نیم‌فصل را از دست داده است. در آن سوی میدان اما روبرتو تورس که بازی با استقلال را به‌خاطر مصدومیت از دست داده بود، سلامتی خود را به‌دست آورده و در برابر تیم صدرنشین حاضر خواهد بود.

   پرسپولیس - نساجی
پرسپولیس با بازگشت یک امتیاز کسرشده‌اش حالا در فاصله 3امتیازی استقلال است و می‌تواند با بردن این بازی عقب‌افتاده، به رقیب سنتی‌اش برسد. از قضا سرخپوشان در روزی به نساجی خورده‌اند که این تیم نیمی از بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار ندارد. قائمشهری‌ها 8بازیکن خود را برای این بازی در اختیار ندارند و سرمربی اسپانیایی و تازه‌وارد این تیم کار سختی برای جمع‌وجور کردن یک ترکیب 11نفره دارد. نساجی 2هفته قبل با 4گل مغلوب استقلال شد و اگر امشب مقابل پرسپولیس هم چنین باختی را تجربه کند، رقابت سرخابی‌ها بر سر تفاضل گل را وارد مرحله جالبی خواهد کرد. پرسپولیس در این مسابقه فقط علی نعمتی را به‌دلیل اخراج در بازی قبلی محروم می‌بیند. تیم یحیی با بردن شمس‌آذر نشانه‌هایی از بازگشت را نشان داد و اگر امروز هم به پیروزی برسد، کاملا بحران را پشت سر گذاشته است. با انجام این بازی‌ها، امشب بعد از 99روز جدول لیگ برتر به حالت استاندارد برمی‌گردد و همه تیم‌ها روی 14بازی با هم مساوی می‌شوند.

همچنان مدعی اول؟
سپاهان طی 24ساعت 2خبر خوب و بد شنید

چنان‌که می‌دانید حماسه فدراسیون در سوءمدیریت بر فوتبال ایران به مراحل جدیدتری رسید و با لغو عملی قانون سقف بودجه، امتیازات سپاهان و پرسپولیس به این تیم‌ها بازگردانده شد. به علاوه باشگاه استقلال هم که پرونده‌اش در کمیته انضباطی در حال بررسی بود، به‌طور کامل تبرئه شد. پس از تغییراتی که در اثر تصمیم کمیته استیناف در جدول رده‌بندی رخ داده، حالا سپاهان با 31امتیاز به صدر جدول صعود کرده، استقلال با 29امتیاز در رده دوم قرار گرفته و پرسپولیس 26امتیازی هم سوم شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سپاهان و پرسپولیس یک بازی کمتر از استقلال دارند و آن مسابقه عقب‌افتاده را امروز برگزار خواهند کرد. 4امتیازی که پیش از پایان نیم‌فصل اول به‌حساب سپاهان بازگردانده شد، شاید التیامی بود بر زخم شکست خانگی این تیم مقابل آلومینیوم اراک و نیز مصدومیت رامین رضاییان. با این اتفاقات عجیب، شاید کمی در تصور قهرمانی بی‌قید و شرط سپاهان در لیگ برتر خلل ایجاد شده بود مخصوصا که آنها با 3غایب باید به مصاف گل‌گهر می‌رفتند اما حالا سپاهان از نظر امتیازی دوباره شرایط مطلوبی پیدا کرده و به مدعی اول کسب عنوان قهرمانی تبدیل شده است.
با این حال همه‌‌چیز هم برای سپاهانی‌ها همین‌قدر خوب و خوش پیش نرفت چرا که آنها یک روز قبل از بازی با گل‌گهر سیرجان خبر محرومیت 6بازیکن دیگرشان را به‌دلیل تخطی از سقف بودجه شنیدند. به این ترتیب و با اعلام کمیته انضباطی پیام نیازمند، رضا شکاری، رضا اسدی، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان نفراتی هستند که نمی‌توانند امروز مقابل گل‌گهر به میدان بروند و این محرومیت تا زمان اصلاح قرارداد آنها پابرجا باقی خواهد ماند. اگرچه سپاهان با اختلاف پرمهره‌ترین تیم ایران است، اما به هر حال با مصدومیت رامین رضاییان تعداد غایبان این تیم در بازی امروز دورقمی شده؛ آنچه ژوره مورایس را هم به‌شدت عصبی کرد. روشن نیست 6بازیکن مدنظر کمیته انضباطی چه زمانی مجوز بازی را پیدا خواهند کرد و آیا این مسئله در سیمای کلی سپاهان به‌عنوان مدعی اول قهرمانی تأثیر خواهد گذاشت یا نه؟ شانس بزرگ آنها این است که مسابقات لیگ به‌زودی تعطیل خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید