• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 7 دی 1402
کد مطلب : 213706
+
-

کافه قنادی مینیون

کافه قنادی مینیون

معرفی: 
مغازه‌ای قدیمی که روزگاری محل رفت‌وآمد رجال و افراد سرشناس پایتخت بود، هنوز هم پاتوق بسیاری از هنرمندان و افراد معروف است؛ مغازه‌ای دنج با دکوری خاص و اصیل که گردشگران را به حال و هوای تهران قدیم می‌برد و بوی خوش شیرینی و شکلاتش از چند فرسخی مشامشان را پر می‌کند.

از نانوایی تا قنادی
حدود ۹۰ سال پیش یعنی بعد از انقلاب کمونیستی شوروی سابق ابتدا در قالب نانوایی شکل گرفت. در واقع آن دوران فردی از اهالی اوکراین به نام تربوغوسیان خانواده‌اش را به ایران می‌فرستد و خود نیز بعد از مدتی به ایران مهاجرت می‌کند و با بازکردن یک نانوایی، مشغول به‌کار می‌شوند. بعد از جنگ جهانی دوم هم، نانوایی به شیرینی‌پزی تبدیل شده و نام مینیون روی آن گذاشته می‌شود. مینیون به معنی زیبا و بامزه است. در آن دوران همه خانواده دست به‌دست هم دادند تا این قنادی اسم و رسمی به هم زند و در حال حاضر تنها بازمانده این خانواده روبن بوغوسیان است که همراه همسرش قنادی مینیون را اداره می‌کند.

شکلات؛ پای ثابت منو
خانواده تربوغسیان، بعد از راه‌اندازی مغازه شیرینی‌پزی، دستگاه شکلات‌سازی خود را از اروپا به ایران وارد می‌کنند. به همین دلیل این محل به‌خاطر شکلات‌های دست‌سازش مشهور شده است. این شکلات‌ها با روش قدیمی و به سبک فرانسوی تهیه می‌شوند و به‌گفته‌ مشتریان لذیذترین قسمت قنادی مینیون، همان یخچال شکلات‌ها در انتهای قنادی است. پیشخوان مغازه را ترافل‌های شکلاتی، شکلات‌های ویفری و فندقی پر کرده است و از رولت و قهوه فرانسه‌اش هم بسیار تعریف می‌کنند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :