• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 6 دی 1402
کد مطلب : 213661
+
-

پاسخی مقتدرانه در انتظار رژیم صهیونیستی خواهد بود

نشست خبری رضا طلائی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع، دیروز (سه‌شنبه) با خبرنگاران و رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد. سخنگوی وزارت دفاع در این نشست ضمن تشریح آخرین دستاوردهای دفاعی کشور به سؤالات خبرنگاران نیز پاسخ داد. در ادامه به مهم‌ترین محورها و سؤالات این نشست اشاره شده است.

پاسخ مقتدرانه و هوشمندانه به شهادت سیدرضی
رضا طلائی‌نیک با اشاره به شهادت سردار سیدرضی موسوی اظهار داشت: شهادت مستشار ایرانی سردار سیدرضی موسوی نشان‌دهنده خصلت تروریستی و نقض آشکار حاکمیت کشور سوریه و همچنین ایجاد ناامنی و تلاش برای جنگ‌افروزی‌های این رژیم اشغالگر است و به‌طور حتم این جنایت مستحق مجازات است و باید در انتظار تاوان عملیات اخیر خودشان باشند و انتظار پرداخت تاوان این عملیات،  این رژیم و عناصر آن را زجرکش خواهد کرد. وی افزود: پاسخ مقتدرانه و هوشمندانه این عملیات در زمان و مکانی اجرا خواهد شد که اهداف رژیم صهیونیستی از اینگونه عملیات‌ها را محقق نکند.

رشد 50درصدی در صادرات محصولات دفاعی
سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه وزارت دفاع سال گذشته روند جهشی را در تولید محصولات دفاعی و دومنظوره رقم زد و در 9‌ماه سال‌جاری 31درصد رشد تولید محصولات دفاعی را داشته، گفت: در این مدت‌‌ همچنین 50درصد صادرات محصولات دفاعی رشد داشته ‌که از این درآمدها برای نوسازی زیرساخت‌ها و پیشبرد تحقیقات و بینه دفاعی استفاده می‌کنیم. وی در ادامه گفت: همچنین بهره‌برداری از هواپیمای یاسین، هواپیمای ترابری سیمرغ، ناوشکن دیلمان، سامانه‌های پدافند هوایی در سطوح مختلف و سامانه‌های پدافندی ترکیبی مثل پهپاد کرار و موشک مجید که در ارتش عملیاتی شد، موشک‌های کروز دریایی و آزمون‌های گوناگون تحقیقاتی و عملیاتی بخشی از اقدامات وزارت دفاع طی 9ماه سال‌جاری بوده است.

ادعاهای آمریکا جنبه روانی دارد
طلائی‌نیک در مورد هدف قرارگرفتن کشتی اسرائیل در اقیانوس هند و ادعاهای آمریکا، تأکید کرد: حضور بیگانگان در منطقه همواره تحریک‌آمیز بوده است و آمریکایی‌ها از این نوع فرافکنی‌ها برای فرار از پاسخگویی‌ها استفاده می‌کنند. جمهوری اسلامی همکاری روشنی با کشورهای منطقه دارد و این نوع ادعاها بیشتر جنبه عملیات روانی دارد.
وی ادامه داد: آینده جنگ غزه به تحولات میدانی و فرامیدانی وابسته است؛ البته نقش اصلی را ملت فلسطین خواهند داشت که تاکنون موجب شده‌اند این رژیم در 80روز گذشته هیچ دستاوردی نداشته باشد. امروز اسرائیل بیش از پیش در چشم جهانیان منفور شده است.

لایحه جدید دولت برای سربازان
سخنگوی وزارت دفاع در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره آخرین اقدامات وزارت دفاع برای تقویت سربازی حرفه‌ای در کشور اظهار داشت: پیش‌تر لایحه‌ای از سوی دولت برای بهبود شرایط سربازان تصویب و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. این لوایح مربوط به مهارت‌آموزی و حمایت از اشتغال سربازان بعد از دوره سربازی بود. همچنین اهدای تسهیلات جدید به سربازان برای مهارت‌آموزی، کسر خدمت و صندوق حمایت از اشتغال سربازان در این لایحه قانونی که هم‌اکنون در مجلس درحال بررسی است، پیش‌بینی شده ‌که پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد. اما لایحه دیگری نیز در کمیسیون هیأت وزیران در حال رسیدگی است؛ این لایحه نیز درباره نحوه معافیت‌ها و پیگیری وضعیت مشمولان است که قصد آن اصلاح برخی مقررات است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید