• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 دی 1402
کد مطلب : 213601
+
-

مکمل شب

اصرار عجیب برای فروش مکمل به رانندگان در پمپ‌بنزین‌ها

مژگان مهرابی؛ روزنامه‌نگار

آلودگی هوا بهانه‌ای شده برای عده‌ای سودجو که با فروش اجباری مکمل بنزین در جایگاه‌های سوخت رانندگان را با دردسر روبه‌رو کنند. البته فکر نکنید آنها برای گرفتن پورسانت و درآمدزایی رانندگان را وادار به خرید مکمل می‌کنند. نیت‌شان خیر است و از روی انسان‌دوستی، مکمل بنزین را در باک ماشین خالی می‌کنند، می‌خواهند بنزین کامل بسوزد و اگر صاحب خودرو گذرش به مرکز معاینه فنی افتاد، سربلند بیرون بیاید.

فروش زوری مکمل بنزین
فروش اجباری مکمل بنزین، در جایگاه‌های سوخت آن هم با تعریف و تمجید متصدیان پمپ ‌بنزین اتفاق تازه‌ای نیست. از وقتی آلودگی هوا سایه شومش را بر سر شهر انداخته، عده‌ای فرصت‌طلب، همین را گزک کرده و مرتب در گوش راننده‌ها زمزمه می‌کنند؛ بنزین تولیدی، ناخالصی دارد و برای رفع این مشکل، بهترین راه، استفاده از مکمل است. البته در وهله اول پیشنهاد می‌دهند و با کلی چرب‌زبانی راننده را مشتاق به خرید مکمل می‌کنند و اگر ممانعتی صورت گرفت، وکیوم ظرف را باز و خودسرانه مکمل را روانه باک بنزین می‌کنند. مجید کریمی یکی از راننده‌هایی است که سر همین موضوع دچار مشکل شده و کارش به مشاجره کشیده است. او تعریف می‌کند:‌ «یک شب حوالی ساعت 12نیمه‌شب برای زدن بنزین وارد جایگاه شدم. همین که کارم تمام شد. متصدی پمپ بنزین گفت: آقا مکمل بریزم؟ گفتم: خیر. گفت: سوخت بنزین بهتر می‌شود و کلی از مزایای مکمل گفت. دست آخر تا من به ‌خودم بیایم، او ظرف را در باک خالی کرد. جالب اینکه وقتی ظرف را از او گرفتم، حتی یک قطره روغن هم در آن وجود نداشت. معلوم بود از اول ظرف خالی بوده است. بعد هم به زور 350هزار تومان از من گرفت.»

با شماره 09627 تماس بگیرید
ممکن است درگیری با متصدیان پمپ بنزین، برای هر یک از ما پیش آمده باشد. اصرار آنها برای عرضه وسیله‌ای که جزو ضروریات نیست و علاوه بر آن استفاده‌اش از سال1395 توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ممنوع اعلام شده است. با این حال در بسیاری از جایگاه‌های سوخت به راحتی فروخته می‌شود. البته صنف جایگاه‌های سوخت کشور تأکید کرده راننده‌ها به هیچ وجه از مکمل‌های بنزینی استفاده نکنند چرا که این ماده اثر مخربی روی موتور ماشین دارد و سلامت محیط‌زیست را به خطر می‌اندازد. همچنین از راننده‌ها خواسته درصورت مواجه شدن با فروش مکمل‌ها با شماره 09627 تماس بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید