• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 5 دی 1402
کد مطلب : 213477
+
-

زیرزمین خانه پایگاه نشست‌های انقلابی بود

حاج احمد کریمی برای پیروزی انقلاب هزینه‌های بسیاری پرداخت کرد. او در آغاز، جزو نخستین اعضا و مؤسسان هیأت مؤتلفه بود و فعالیت‌های انقلابی بی‌شماری برای به ثمر نشستن انقلاب انجام داد. قبل از دوران انقلاب هم با حاج‌آقا اسماعیلی و حاج‌آقا امانی همرزم بود.
 مهدی کریمی، فرزند احمد کریمی، درباره فعالیت‌های انقلابی پدرش می‌گوید: «پدر و عمویم در دوران انقلاب در زمینه توزیع و انتشار اطلاعیه و اعلامیه‌ها یا جابه‌جایی سلاح‌ها اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دادند. زیرزمین خانه‌ پایگاه ‌نشست‌های انقلابی بود. به‌خاطر زیرکی پدرم خانه ما آخرین مکانی بود که لو رفت. همچنین عمویم در کنار امام خمینی(ره) در فرانسه و پاریس بود و پدرم هم هنگام ورود امام و حضور ایشان در مدرسه رفاه فعالیت داشت. علاقه پدر به امام باعث شده بود کار و تجارتش را رها کند و تمام وقت‌شان را به این کار اختصاص دهند.
 بعد از انقلاب هم خانه ما محل تشکیل جلسات حزب جمهوری بود. بعد از آن هم، به‌طور خاص معاون حاج سعیدالله امانی تا زمان حیاتش بود و از سوی دیگر فعالیت‌های دیگری همسو با جبهه پیروان خط امام و رهبری انجام می‌داد. در واقع، حضور پررنگ و مستمری در انقلاب اسلامی و بعد از آن داشت. تقریباً می‌توان گفت در ۲۰ سال گذشته، کار اقتصادی را تعطیل کرد و بیشتر به کارهای عام‌المنفعه و سیاسی پرداخت. هرچند که اهل سیاست نبود، ولی اعتقاد داشت این فعالیت‌ها می‌تواند مقدمه انجام اقدامات بهتر با مبانی اصولی نظام باشد. معتقد بود نیرویی باید سرکار باشد که بر اهداف امام(ره) و رهبر تأکید کند. دیدارهای متعددی با امام داشت و به‌عنوان نماینده ایشان در این دیدارها دغدغه بازاریان و مردم را به گوش‌شان می‌رساند.» بازاریان و انقلابیون از احمد کریمی اصفهانی به‌عنوان پای ثابت و حامی کمک‌های ارسالی و پشتیبانی به جبهه در زمان جنگ تحمیلی و قبل از آن، در دوران انقلاب، یاد می‌کنند. علاوه بر حمایت‌های مالی، او به‌خاطر اعتبار و عزتی که در میان بازاریان داشت، هر زمان برای کمک به پشتوانه مالی بیشتری نیاز بود، کافی بود تا او در بازار دور بزند؛ چندین برابر هزینه مورد نیاز برای انجام کار مورد نظر پول جمع می‌شد. در همین زمینه می‌توان به خرید بیش از صد دستگاه آمبولانس یا خودروهای پشتیبانی و فرستادن‌شان به جبهه برای امور پشتیبانی اشاره کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید