• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 5 دی 1402
کد مطلب : 213458
+
-

رونمایی از یونایتد جدید

مدیریت و مالکیت بخش ورزشی منچستر تغییر کرده اما تن‌هاخ فعلاً اخراج نمی‌شود

رونمایی از یونایتد جدید

انگلیسی‌ها عید ندارند و مثل هر سال مجبورند در کریسمس و سال نو و باکسینگ‌دی فوتبال بازی کنند. مهم‌ترین بازی هفته19 و پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر را ساعت 23:30 امشب تیم‌های منچستریونایتد و استون‌ویلا در اولدترافورد برگزار می‌کنند. وضعیت یونایتد با سرمربی هلندی‌اش اصلا خوب نیست. شاگردان تن‌هاخ ‌6ساعت و 21دقیقه است(جمع زمان مفيد بازي‌‌هايي كه بدون گل‌ بوده) كه گلي نزده‌اند. منچستریونایتد سال‌2023 در 20بازی رسمی شکست خورده که این بیشترین تعداد شکست تاریخ باشگاه از سال‌1989 تا به امروز است. با رسمی‌شدن انتقال 25درصد از سهام باشگاه به سِر جیم رتکلیف، میلیاردر بریتانیایی، ممکن است تغییراتی روی نیمکت و همچنین کادر مدیریتی اعمال شود. رتکلیف برای در دست‌گرفتن یک‌چهارم مالکیت باشگاه مبلغ 1.25میلیارد پوند هزینه کرده‌ و خودش را در اعمال‌نظر درباره مسائل فنی محق می‌داند. او کنترل کامل بخش ورزشی باشگاه از جمله کادر مدیریتی، تیم مردان، زنان و آکادمی را در دست می‌گیرد. البته تا این میلیاردر سوار کار شود، حداقل برای مدتی تن‌هاخ در امان خواهد بود، چون تاییدیه نهایی لیگ برتر برای شروع کار رتکلیف حدود ۶هفته زمان می‌برد و به نظر می‌رسد او تا تابستان برای تغییرات باید صبر کند. قرار است رتكليف در آغاز کار مبلغ 300میلیون دلار برای بازسازی اولدترافورد و تجهیز کمپ تمرینی سرمایه‌گذاری كند؛ 200میلیون دلار پس از بسته‌شدن معامله و 100میلیون دلار اضافی تا پایان سال‌2024 پرداخت می‌شود. بعد از اين كار، نوبت تعیین مدیران ورزشی و راهبردی باشگاه مي‌شود. آینده کاری تن‌هاخ در گرو‌ تصمیمات سر دیو بریلزفورد بعد از ورود به باشگاه خواهد بود. استراتژی نقل‌وانتقالاتی باشگاه از تابستان به طور کامل عوض خواهد شد و دیگر سرمربی -چه تن‌هاخ چه جانشین او- برای خرید یا فروش بازیکن تصمیم‌گیرنده نیست و خانواده گلیزر -مالکان اصلی باشگاه- در بخش مدیریت ورزشی و تصمیمات ورزشی هیچ‌گونه حق رأی نخواهند داشت. رتکلیف ازبس علاقه‌مند به فوتبال است، در 71سالگی با لباس ورزشی در تمرین فوتبال عکس دارد و از کودکی هوادار من‌یونایتد بوده. رتکلیف که با شرکت عظیم INEOS‌ شناخته می‌شود، سهام را با شرکت Trawlers Limited  مي‌خرد‌ که مالک صددرصد آن است. توافقی وجود دارد که گلیزرها اگر تصمیم به فروش آن دارند، باید ابتدا سهام باقیمانده خود را به سر جیم رتکلیف ارائه دهند.

    بازی امشب مقابل حریف قلدری است. استون‌ویلا با اونای امری توانسته سیتی و آرسنال را ببرد و خودش را در حد مدعی قهرمانی نشان دهد. تن‌هاخ حتی در خانه هم می‌بازد. او هر دو بازی آخر خانگی را به بایرن (يك بر صفر) و بورنموث (3 بر صفر) باخته.
    من‌یو در 7بازی از 12بازی قبلی خانگی خود شکست خورده و از اکتبر 1962 پیش نیامده که 3بازی خانگی پیاپی را ببازد.
    منچستریونایتد در 4بازی حتی یک گل هم به ثمر نرسانده. آخرین باری که آنها 5بازی را بدون گل پشت سر گذاشتند، 42سال پیش و مارس1981 بود.
    منچستر به اندازه لوتون(18) گل زده و فقط 3تیم ناتینگهام(17)، برنلی(16) و شفیلد(13) نسبت به این تیم در نیم‌فصل اول گل‌های کمتری زده‌اند.
    يونايتد‌ي‌ها در اولدترافورد هم گلزن نیستند و فقط 10گل در 9بازی خانگی به ثمر رسانده‌اند که کمترین آمارشان در کنار فصل 16-2015 به شمار می‌رود. از این تعداد، 40درصد گل‌‌ها را اسکات مک‌تامینی(4) زده.
    هویلوند، خرید دانمارکی منچستر از آتالانتا در 10ساعت و 45‌دقیقه بازی در لیگ برتر هنوز موفق به گلزنی نشده است. همه گل‌هایی که او در لیگ قهرمانان برای یونایتد زد، با باخت تیم همراه بود.
    استون‌ویلا زیاد گل خراب می‌کند. تیم‌هایی که در این فصل بیشترین موقعیت‌های گلزنی را از دست داده‌اند: چلسی با ۳۶موقعیت، اورتون و لیورپول با ۴موقعیت و استون ویلا و نیوکاسل با ۳۳موقعیت.
    ویلا تنها یکی از 6بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر را باخته (3برد و 2تساوی) و نوامبر 2‌بر‌صفر مقابل ناتینگهام‌فارست شکست خورده است. با این حال آنها هنوز نتوانسته‌اند در این فصل بازی‌های متوالی لیگ را در خارج از خانه ببرند. 3برد از 4برد خارج از خانه آنها در مجموع در لندن به دست آمده است(مقابل چلسی، تاتنهام و برنتفورد).
    تن‌هاخ هر دو بازی آخر فصل پیش را (يك بر صفر و 4 بر2) از حریف برده.
    منچستریونایتد در 38بازی از 56بازی خود در لیگ برتر مقابل استون ویلا پیروز شده‌(5شکست و 13تساوی) که بالاترین نرخ برد برای هر تیمی مقابل تیمی خاص (با بیش از 40بازی رودررو) محسوب می‌شود(68 درصد).
    ویلا 50درصد یا 2بازی از 4بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد را برده (يك شکست و يك تساوی)، به همان اندازه که در 51بازی قبلی خود مقابل آنها (12تساوی و 37شکست) کسب کرده بود.
    یونایتد(53) و استون ویلا(46) 2تیمی هستند که بیشترین برد را در باکسینگ‌دی در تاریخ لیگ فوتبال انگلیس داشته‌اند.
    مصدومیت واران باعث شد او به جمع مدافعان مرکزی مصدوم تیم شامل مگوایر، لیساندرو مارتینس و لیندلوف بپیوندد و ویلی کامبوالای 19ساله در بازی با وستهم در کنار جانی ایوانز نهمین زوج دفاع میانی متفاوتی بود که یونایتد در این فصل در لیگ برتر استفاده کرد.
    یونایتد كه فصل پیش با تن‌هاخ در خانه تیم خوبی بود، امسال همین خصوصیت را هم ندارد. در بازی‌های خارج از خانه که وضع بدتر است. از آغاز فصل۲۰۲۲-23، منچستریونایتد ۱۴بار به خانه رقبای مطرح لیگ برتری رفته و از همه این بازی‌ها فقط ۳امتیاز به دست آورده است. بیش از ۲سال از آخرین برد یونایتد در خانه یکی از ۸تیم بالای جدول گذشته و آخرین برد به دوران سولسشائر برمی‌گردد.


ورودی و خروجی‌های رتکلیف
چه بازیکنانی از اولدترافورد می‌روند و چه بازیکنانی می‌آیند

دقیقا شبیه دورانی که دوستان بن‌سلمان مالکیت باشگاه نیوکاسل را خریده بودند و هر روز رسانه‌های ورزشی از انتقال همه ستاره‌های فوتبال جهان به این باشگاه خبر می‌دادند، حالا هم با آمدن رتکلیف به منچستریونایتد بیشتر شایعات نقل‌وانتقالاتی پیرامون منچستر و بازیکنان بزرگ جهان می‌چرخد. از همین حالا شایعه شده 7بازیکن این تیم در پایان فصل یا حتی در نقل‌وانتقالات زمستانی از تیم کنار گذاشته خواهند شد و بازیکنان دیگری جذب خواهند شد.

   خروجی‌ها:
    کاسمیرو: مدت‌هاست مصدوم است و در غیاب او بازیکنی جوان به نام ماینو درخشیده.
    رافا واران: نفر چهارم گزینه‌ها برای دفاع میانی است.
     آنتونی: با 90میلیون یورو و پس از پوگبا دومین خرید گران‌قیمت تاریخ باشگاه است. او در یک فصل‌و‌نیم فقط 8گل و 3پاس‌گل ثبت کرده.
    هری مگوایر: تا یک‌ماه پیش همه دعا می‌کردند از تیم برود و حتی در تابستان پیشنهاد وستهم را رد کرد اما فروش گران‌ترین مدافع تاریخ شاید به سود باشگاه باشد.
    اونانا: تن‌هاخ به‌طور رایگان داوید دخه‌آ را که فصل پیش دستکش طلایی لیگ برتر را برده بود، از دست داد تا با 55میلیون یورو اونانا را از اینترمیلان بخرد. این دروازه‌بان با اشتباهات زیاد و دریافت گل‌های فراوان فصلی کابوس‌وار را برای دفاع تیم رقم زده است.
    برونو فرناندز: با اینکه آمار فوق‌العاده‌ای دارد اما بداخلاقی او در زمین باعث شده است که بسیاری از او بخواهند کاپیتانی تیم را به بازیکن دیگری بسپارد. حتی برخی از هواداران خواهان فروش او هستند و پیشکسوتان هم همواره توانایی او را در رهبری و کاپیتانی تیم زیر سؤال می‌برند.
    جیدن سانچو: کل فصل به‌دلیل بی‌انضباطی کنار گذاشته شد و گاهی حتی در تمرینات تیم دوم هم شرکت نکرد. سانچو حتی از عذرخواهی به‌خاطر انتقاداتش از سرمربی تیم امتناع کرده است. این موضوع می‌تواند از نظر رتکلیف مشکل‌ساز باشد. به‌طور قطع او در این زمستان به فروش می‌رسد.
    دیگران: هر مربی یا مدیری که به تیم بیاید، حتما چند اتفاق می‌افتد که یکی از آنها کنار گذاشتن چند بازیکن است. رفتن مارسیال یکی از این اتفاقات است. او در هیچ دوره‌ای بازیکنی به‌دردبخور نبوده و حتی طاقت نیمکت‌نشینی را هم ندارد. باشگاه از فروش بازیکنان بی‌کیفیتی نظیر مالاسیا استقبال می‌کند.

   ورودی‌ها:
    ویکتور اوسیمن: مهاجم نیجریایی ناپولی همین هفته قراردادش را تا سال2027تمدید کرد و رقم 130میلیون یورو برای فسخ قرارداد او تعیین شد. یونایتد برای خرید هویلوند نزدیک 80میلیون یورو هزینه کرد و قاعدتا برای اوسیمن رقم بیشتری پرداخت می‌کند. اوسیمن فصل پیش 31گل زده بود.
    فرنکی دی‌یونگ: تن‌هاخ برای جذب این هلندی خیلی تلاش کرد. بارسلونا هم دوست داشت با فروش او پولی به دست آورد و از شر دستمزد نجومی‌اش خلاص شود اما خود دی‌یونگ راضی به این انتقال نشد. فعلا چیزی تغییر نکرده جز اینکه نظر بارسلونا و دی‌یونگ تغییر کرده و بارسا از داشتن او خوشحال‌ است.
    داوید دخه‌آ: چند پیشنهاد داشت اما به جایی نرسید. او حاضر نشد به عربستان برود و شاید در همین زمستان بازگشت دخه‌آ به اولدترافورد امکان‌پذیر باشد. او 4بار بازیکن برتر سال شده و حالا در 33سالگی رایگان است و انتقالی به‌صرفه به‌حساب می‌آید.
    سرژ گنبری: استاد گلزنی به تیم‌های انگلیسی است. وضعیت او در بایرن‌مونیخ با وجود مهاجمان و وینگرهای زیاد این تیم خوب نیست. بازیکن سابق آرسنال فضای لیگ برتر را خوب می‌شناسد. یکی از دلایل گل نزدن هویلوند حضور هافبک‌ها و همچنین وینگرهایی است که به او پاس نمی‌دهند. گارناچو و آنتونی فقط 6بار به او پاس داده‌اند. گنبری سنی هم ندارد و در 28سالگی می‌تواند یک خرید برای آینده باشد.
    گونسالو ایناسیو: مدافع 22ساله اسپورتینگ قطعا فصل آینده در باشگاهی بزرگ بازی خواهد کرد، چه در رئال چه در منچستر. او 50میلیون پوند قیمت دارد و می‌تواند در کنار لیساندرو دفاع را درست کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید