• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 دی 1402
کد مطلب : 213357
+
-

هفته قرمزها

در روز توقف استقلال و شکست سپاهان، سرخپوشان پرسپولیس با کسب 3امتیاز به صدر نزدیک شدند و تراکتور هم امروز می‌تواند به دومین مدعی سرخپوش تبدیل شود

هفته قرمزها

بازی‌های نخستین روز از هفته چهاردهم لیگ برتر با شگفتی‌های زیادی در بالا و پایین جدول همراه بود. در روزی که صدرنشین در سیرجان متوقف شد، سپاهان در خانه خودش شکست را پذیرفت و تنها تیم بدون برد جدول هم به نخستین پیروزی‌اش دست یافت. پرسپولیس هم در یک بازی سرشار از هیجان، شمس‌آذر را برد تا به رقبایش در صدر جدول نزدیک شود؛ اتفاقی که می‌تواند امروز برای تراکتور هم تکرار شود و این تیم را به مدعی چهارم تبدیل کند.

   تساوی برترین خطوط دفاعی لیگ
طی سال‌های اخیر در بازی‌های استقلال و گل‌گهر 2 اتفاق دائما تکرار می‌شد؛ اعلام پنالتی برای استقلال و برتری این تیم مقابل حریف! 8بازی قبلی این دو تیم 9پنالتی داشت و دیروز هم در سیرجان این قاعده نقض نشد. استقلال باز هم صاحب پنالتی شد و باز هم یامگا گل زد اما عادت دوم ترک شد و آبی‌ها بعد از مدت‌ها به گل‌گهر امتیاز دادند. گل اول بازی این دو تیم را مسیح زاهدی برای گل‌گهر زد؛ گلی که روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید و بعدا تصاویر نشان دادند که گلزن میزبان در آفساید بوده است. تیم نکونام این گل را در همان نیمه‌اول پاسخ داد اما با یک ضربه پنالتی مشکوک که تعدادی از کارشناسان، تصمیم داور در اعلام این پنالتی را نقض کردند. در واقع بازی این دو تیم 2گل داشت که یکی از آنها مردود بود و دیگری مشکوک. نیمه‌دوم بازی با وجود تلاش 2تیم، گل دیگری در بر نداشت و هر کدام از دروازه‌بان‌ها یک مهار زیبا انجام دادند تا نتیجه یک-یک پابرجا بماند. با این مساوی، استقلالی‌ها صدرنشینی را به تیم سپاهان که 30دقیقه دیرتر از آنها بازی‌اش را آغاز کرده بود، تعارف کردند اما اتفاقات عجیب‌تری در راه بود.

   تنها در خانه
ظاهرا تیم مورایس دچار سندرم برد ششم شده است. سپاهان در ابتدای فصل 5 بازی متوالی را برد اما این روند با یک مساوی و یک باخت شکسته شد. بعد از باخت به ملوان دوباره بردهای این تیم آغاز شد و زردپوشان 5 بازی متوالی را بردند. دیروز درحالی‌که همه سپاهانی‌ها منتظر ششمین برد بودند و کسب این برد به‌معنای صعود به صدر جدول بود، تیم مورایس در خانه خالی خودش با یک گل به حریف میانه جدولی باخت و لیگ را دچار شوک کرد. مورایس در این بازی 2محروم و یک مصدوم داشت اما او آنقدر بازیکن دارد که برای پر‌کردن جای خالی غایبانش به مشکل نخورد. سرمربی پرتغالی به اجبار آریا یوسفی را در دفاع چپ به بازی گرفت و کاوه رضایی را هم برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی قرار داد. اما حملات این تیم در طول بازی مقابل دفاع منظم اراکی‌ها به جایی نرسید و خط حمله‌ای که در 4بازی قبلی 15گل زده بود، مقابل آلومینیوم ناکام ماند. در کمال تعجب در دقیقه81 این آلومینیوم بود که به گل رسید و تازه این هم پایان ناکامی‌های سپاهان در این روز نبود. در 10دقیقه پایانی 3بازیکن سپاهان اخراج شدند و زردها بازی را با 8بازیکن تمام کردند تا برای بازی بعدی مقابل گل‌گهر هم مشکلات زیادی داشته باشند.

   ترمز تیم غول‌کش
بازی پرسپولیس و شمس‌آذر در ورزشگاه آزادی یکی از جذاب‌ترین و پرحادثه‌ترین بازی‌های لیگ برتر بود. شمس‌آذر مثل همیشه با سرعت انتقال بسیار بالا و دوندگی بازیکنانش، تیمی خطرناک در هجوم بود و پرسپولیس هرگز نتوانست یک نفس راحت مقابل این تیم بکشد. با وجود حملات خطرناک هر دو تیم، گل اول بازی را تیم میزبان زد. گئورگی گولسیانی با ضربه سر توپ را از خط دروازه عبور داد و سرخپوشان را یک بر صفر پیش انداخت. 2تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند اما در همان ابتدای نیمه‌دوم شرایط برای مساوی‌شدن بازی فراهم شد. هنوز یک دقیقه هم از نیمه دوم نگذشته بود که شوت قزوینی‌ها به‌دست علی نعمتی برخورد کرد و یک پنالتی نصیب شمس‌آذر شد. پنالتی پوریا سرآبادانی توسط بیرانوند مهار شد اما در برگشت حسین گودرزی دروازه را باز کرد؛ اگرچه، هم پاهای بیرانوند ‌هنگام مهار پنالتی جلوتر از خط دروازه بود و هم گودرزی زودتر از ضربه وارد محوطه جریمه شده بود! به هر حال، در صحنه‌ای که هر دو طرف قوانین را نقض کردند، گل تساوی بازی برای تیم شایسته شمس‌آذر به ثمر رسید. دقایقی بعد از این گل، علی نعمتی با دریافت اخطار دوم از بازی اخراج شد. نعمتی که نخستین اخطارش را روی صحنه پنالتی گرفته بود، دومین کارت خودش را به‌خاطر خطای خطرناک در دقیقه62 گرفت و از بازی بیرون رفت. با رفتن او مشکلات پرسپولیس در مقابل تیم آماده سعید دقیقی بیشتر شد، اما قرمزها فشار را تحمل کردند و دروازه خود را بسته نگه داشتند تا اینکه در دقیقه80 به‌خاطر خطا روی نبیل باهویی صاحب ضربه پنالتی شدند. هفته گذشته در غیاب گولسیانی، پنالتی پرسپولیس را کنعانی‌زادگان زده بود و این‌بار در غیاب کنعانی باز هم پنالتی را گولسیانی زد تا خاطره تلخ پنالتی مقابل الدحیل را فراموش کند. پنالتی او برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان تبدیل به گل شد و پرسپولیس در دقایق باقیمانده توانست نتیجه را حفظ کند و به 3 امتیاز حساس برسد. این دومین برد پرسپولیس طی 10بازی اخیرش در تمام رقابت‌ها بود و باید دید می‌تواند تیم یحیی را از بحران خارج کند یا نه.

   برد نوبرانه تیم قعرنشین
در سایر بازی‌های روز گذشته مهم‌ترین اتفاق، ثبت نخستین پیروزی برای تیم قعرنشین استقلال خوزستان بود. استقلال بعد از 5مساوی و 8باخت در 13بازی قبلی، مقابل مس رفسنجان بالاخره نخستین برد خودش را با نتیجه 2 بر یک جشن گرفت و 8 امتیازی شد. این پنجمین باخت متوالی مس بود و کار ساکت الهامی را روی نیمکت این تیم سخت‌تر کرد. 2تیم هوادار و نساجی که هفته گذشته باخت‌های پرگلی داشتند و مربیان خود را تغییر دادند، دیروز در قائمشهر به مصاف هم رفتند. در این بازی ابتدا هوادار با 2گل پیش افتاد تا هواداران قائمشهری به‌شدت علیه بازیکنان تیمشان شعار بدهند. در ادامه نساجی به بازی برگشت و نتیجه را به تساوی2-2 تغییر داد. هر دوی این تیم‌ها سرمربی جدید خود را انتخاب کرده‌اند اما هیچ‌کدام از این سرمربیان در بازی دیروز روی نیمکت نبودند. دیروز همچنین 2تیم پیکان و فولاد هم به تساوی بدون گل رضایت دادند تا ناکامی آنها در گلزنی همچنان ادامه داشته باشد.

نوبت طلسم‌شکنی؟
در یکی از آخرین مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز ملوان در حالی به مصاف تراکتور خواهد رفت که انتظار داریم نبرد 2تیم تماشایی و جذاب از کار در بیاید، چرا که هر دوی آنها در فرم مطلوبی به‌سر می‌برند. در مورد ملوان زیاد صحبت شده؛ تیمی که شایسته تعریف و تمجید است و امسال عملکردی بسیار فراتر از انتظار داشته است. آنها پیش از این مسابقه هم با 4 گل مس را در رفسنجان شکست دادند تا قدرت خود را به رخ بکشند. تراکتور پرنوسان پاکو خمس هم گویا بالاخره شرایط مطلوبش را پیدا کرده و در 3 بازی گذشته پیروز شده است. آنها هفته گذشته در حالی پیکان را با 2 گل شکست دادند که از اواسط بازی با اخراج یک بازیکن 10نفره شده بودند. نوع فوتبال هر دو تیم هم طوری است که می‌توانند مخاطب را به وجد بیاورند. در این میان اما ملوان برای شکست دادن تراکتور یک انگیزه مضاعف هم دارد؛ اینکه 13سال است موفق به شکست این حریف نشده. آخرین برد ملوان مقابل تیم تبریزی به سال 89 برمی‌گردد و شاید خیلی‌ها با نگارنده مطلب موافق باشند که اگر فقط یک زمان برای عبور از این طلسم عجیب وجود داشته باشد، بهترین زمان همین امروز است. ببینیم 2 تیم ریشه‌دار فوتبال کشور در مصاف با هم چه می‌کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید