• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 دی 1402
کد مطلب : 213329
+
-

زشت باش اما برنده!

زشت باش اما برنده!

شنبه‌شب، شب مربیان بزرگ در ایتالیا بود؛ از ژوزه مورینیو گرفته تا آلگری و اینزاگی، مردانی که تیم‌های زیبایی در زمین نداشتند اما بردهای مهمی را جشن گرفتند. وقتی به آخرین روزهای سال میلادی نزدیک می‌شویم، انرژی تیم‌ها هم انگار ته می‌کشد. بازیکنان خسته از یک سال طولانی در زمین فوتبال، آماده رفتن به تعطیلات هستند و به همین‌خاطر معمولا این آخرین بازی‌ها، چندان جذاب از کار درنمی‌آیند. این هفته در فوتبال ایتالیا نیز چنین جوی برقرار بود. شنبه‌شب چند مربی بزرگ و کارکشته در این لیگ، بردهای بسیار مهمی را جشن گرفتند؛ هر‌چند که تیم‌های تحت هدایتشان به اندازه کافی خوب بازی نکردند.

   فرار با ولاهوویچ
دوازدهمین برد فصل یوونتوس، تیم آلگری را در کورس قهرمانی سری‌آ نگه داشت. این تیم البته 4امتیاز کمتر از اینتر دارد اما هنوز امیدوار است که شرایط را در صدر جدول تغییر بدهد. یووه در زمین فروزینونه به یک گل زودهنگام رسید اما در شروع نیمه‌دوم، گل تساوی را دریافت کرد. چیزی نمانده بود شانس بردن بازی برای تیم آلگری از دست برود اما دوشان ولاهوویچ مثل همیشه نقش ناجی را برای تیمش بازی کرد. یووه در این فصل در دورترین فاصله ممکن با سرگرم‌کننده‌بودن قرار داشته اما هواداران این باشگاه هم بعد از چند فصل ناکامی مطلق، به‌دنبال بازی زیبا نیستند. آنها از تیمشان به هر قیمتی برد می‌خواهند و این درست همان کاری است که آلگری بهتر از هر کسی انجام می‌دهد. او شخصیت برنده را در این فصل به یووه برگردانده است؛ حتی به قیمت کشتن بازی زیبا!

   درس ژوزه به ماتزاری!
تنها یک روز بعد از تمدید قرارداد ویکتور اوسیمن با ناپولی، عجیب‌ترین شب ممکن برای این بازیکن سپری شد. او و تیمش به سد دفاعی رم خوردند و در این مسابقه هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. قهرمان فصل گذشته سری‌آ در این بازی فقط 2ضربه به طرف چارچوب زد و به معنی واقعی کلمه ناامیدکننده بود. این بازی در همان نیمه‌اول هم تنش‌ بسیار زیادی داشت و هر دو مربی نیز از داور مسابقه اخطار گرفتند. اخراج پولیتانو در دقیقه68 اما ورق را به نفع رم برگرداند. تیم آقای خاص تنها چند دقیقه بعد با ضربه پلگرینی به گل رسید. این گل 5دقیقه بعد از ورود سردار آزمون به زمین مسابقه رقم خورد؛ بازیکنی که روی این گل نیز تأثیر خودش را گذاشت. ویکتور اوسیمن که قرار بود در این بازی تمدید قراردادش را جشن بگیرد، اواخر مسابقه از زمین اخراج شد تا ناپولی با 9بازیکن به بازی ادامه بدهد. گل لوکاکو در آخرین ثانیه‌های وقت اضافه هم تیر خلاص به والتر ماتزاری و تیمش بود. ناپولی پس از جدایی اسپالتی، دیگر هرگز رنگ آرامش را ندیده است. به‌نظر می‌رسد کنار‌آمدن با تصمیم این مربی برای جدایی، بزرگ‌ترین اشتباه دی‌لورنتیس در ناپولی بوده است.

   نراتزوری؛ بدون توقف!
چرا اینتر یکی از باکیفیت‌ترین تیم‌های این فصل فوتبال اروپا به‌حساب می‌آید؟ چون آنها همیشه راهی برای گلزنی پیدا می‌کنند. این تیم با هدایت اینزاگی در هر 25بازی گذشته‌اش در سری‌آ موفق به گلزنی شده است؛ برای نخستین‌بار در تاریخ چنین اتفاقی با حضور یک مربی برای اینتر رخ می‌دهد. پس از خروج اونانا از این تیم در تابستان، تصور می‌شد اینتر در خط دروازه با مشکل روبه‌رو شود اما یان سومر در این فصل فقط 7گل دریافت کرده و 12کلین‌شیت نیز داشته است. در 5لیگ معتبر اروپایی هیچ تیمی کمتر از اینتر گل نخورده و بیشتر از این تیم دروازه‌اش را بسته نگه نداشته است. اینتر این فصل در همه خطوط، تیم به‌شدت آماده‌ای را در اختیار دارد؛ تیمی که با دفاع خوب 3نفره، درخشش خیره‌کننده بارلا، چالهان‌اوغلو و میخیتاریان در خط میانی و البته عملکرد خوب تورام، آرناتوویچ و مارتینز در خط حمله، روزهای بسیار خوبی را در سری‌آ پشت سر می‌گذارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید