• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 4 دی 1402
کد مطلب : 213326
+
-

من اینها را نمی‌برم!

وضعیت غریب فرهاد مجیدی در امارات؛ او نصف مسابقات این فصل را باخته است

من اینها را نمی‌برم!

بهروز رسایلی

دومین فصل حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت الاتحادکلبا، با تلخی باورنکردنی همراه است. او که فصل گذشته توانسته بود استارتی غافلگیرکننده در تیم اماراتی داشته باشد و آنها را با 33امتیاز از 26بازی به رتبه نسبتا آبرومندانه هشتمی برساند، امسال با وجود انجام هزینه‌های بیشتر و خرید ستاره‌هایی همچون مهدی قائدی، نتایج ضعیف‌تری به‌دست آورده است. لیگ امارات در شرایطی برای برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا تعطیل شد که الاتحادکلبا این هفته هم ناکامی دیگری را تحمل کرد. آنها با اینکه با یک گل از همسایه خود یعنی بنی‌یاس جلو افتاده بودند، در ادامه کار 10نفره شدند و 2گل دریافت کردند تا باز هم بازنده از زمین بیرون بیایند.

   شکست در نیمی از مسابقات
باخت الاتحادکلبا مقابل بنی‌یاس که در هفته دوازدهم لیگ امارات اتفاق افتاد، ششمین شکست شاگردان فرهاد مجیدی در این فصل بود که طبیعتا نشان می‌دهد آنها در نیمی از مسابقات مغلوب شده‌اند. این در حالی است که کلبا در 6بازی دیگر 3مرتبه برنده شده و 3بار هم مقابل رقبا تن به تساوی داده است. آمار مجیدی علاوه بر اینکه به‌خودی خود غیرقابل‌قبول است، در مقایسه با آمار فصل گذشته هم ضعیف به‌نظر می‌رسد. کلبا پارسال در 26بازی 9بار برنده شده بود، 6بار طعم مساوی را چشیده و در 11بازی هم با شکست میدان را ترک کرده بود. بنابراین مجیدی فصل گذشته میانگین 1.26امتیاز از هر بازی را به ثبت رسانده بود اما امسال فعلا این عدد به یک امتیاز از هر مسابقه تنزل کرده است. چنان که گفتیم این پسرفت همزمان با افزایش هزینه‌های باشگاه رخ داده که قابل‌قبول نیست.

   شوخی با شعار فرهاد
فرهاد مجیدی رقم‌زننده نخستین قهرمانی بدون شکست تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است. او لیگ بیست‌ویکم در حالی استقلال را به مقام قهرمانی رساند که حتی در یک دیدار هم طعم شکست را نچشید، بنابراین اظهارنظر معروفش یعنی «من به اینها نمی‌بازم» تا مدت‌ها ورد زبان حامیان و طرفداران او بود. حالا اما برخی به مزاح می‌گویند مانیفست فرهاد در امارات برعکس و تبدیل شده به «من اینها را نمی‌برم!» هرچند خارج از شوخی شکست خوردن تیم متوسطی مثل الاتحادکلبا در لیگ امارات هیچ‌چیز عجیب و غریبی نیست. توقعات از مجیدی در فصل دوم حضورش روی نیمکت این تیم بیش از این حرف‌ها بود.

   اخراج می‌شود یا نه؟
در طول هفته‌های اخیر که نتایج بر وفق مراد فرهاد مجیدی نبوده، شایعه اخراج او به گوش می‌رسیده است، هرچند که در چند نوبت مدیران این باشگاه از سرمربی ایرانی خود حمایت کردند. حالا اما تعطیلی لیگ این کشور فرصت بازنگری را در اختیار مسئولان کلبا قرار می‌دهد. در همین شرایط هم اما یکی از رسانه‌های اماراتی با یاد کردن از مجیدی به‌عنوان یکی از 6مربی باقی‌مانده از ابتدای فصل، به تمجید از فرهاد پرداخته و اخراج او را دور از ذهن دانسته است. در هر صورت برکناری احتمالی مجیدی در هر مقطع از فصل، از این جهت اهمیت دارد که او می‌تواند یک آلترناتیو مهم برای سرمربیان شاغل در لیگ برتر ایران باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید