• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 3 دی 1402
کد مطلب : 213311
+
-

مترو به «بهار» می‌رسد

ایستگاه‌های بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن تا پایان سال افتتاح می‌شوند

حمل‌ونقل
مترو به «بهار» می‌رسد

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

مهر‌ماه امسال بود که با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران، همزمان با آغاز حفاری خط 10متروی تهران، ایستگاه‌های شهران، شهرزیبا و شهید آرمان علی وردی(کوهسار) در خط 6متروی تهران و همچنین ایستگاه میدان کتاب در خط‌7 به بهره‌برداری رسید. پس از بهره‌برداری از این 3ایستگاه در خط 6 متروی تهران، 3ایستگاه دیگر هم تا پایان سال افتتاح خواهد شد. درهمین رابطه مجری خط 6 متروی تهران از تکمیل و افتتاح ایستگاه‌های بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن تا پایان سال خبر می‌دهد.

 افتتاح 3 ایستگاه و 2ورودی جدید
عباس فتحعلی‌پور، مجری خط 6 متروی تهران از افتتاح و بهره‌برداری 3ایستگاه جدید در بهمن و اسفند امسال خبر می‌دهد و می‌گوید:«تا پایان سال ایستگاه‌های آیت‌الله کاشانی، شهدای کن و بهار شیراز افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. طبق برنامه به شرط تامین به‌موقع منابع مالی، ایستگاه‌های آیت‌الله کاشانی و بهار شیراز در بهمن‌ماه و ایستگاه شهدای کن در اسفند امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد. درصورت تامین منابع مالی لازم، علاوه بر افتتاح ایستگاه‌های یادشده، تا پایان سال یعنی اواخر دی یا اوایل بهمن‌ماه ان‌شاءالله ورودی‌های دوم ایستگاه‌های شهر زیبا و شهران هم به بهره‌برداری خواهد رسید که ایستگاه‌های مربوط به آنها مهرماه امسال توسط رئیس‌جمهور افتتاح شده بود.»

آخرین وضعیت ایستگاه‌ها
مجری خط 6 متروی تهران با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از ایستگاه‌های آیت‌الله کاشانی و شهدای کن، بخش غربی این خط تکمیل خواهد شد، در این رابطه می‌گوید:«پس از افتتاح 3ایستگاه بخش غربی خط 6 در مهرماه توسط رئیس‌جمهور، با افتتاح 2 ایستگاه آیت‌الله کاشانی و شهدای کن بخش غربی این خط تکمیل خواهد شد. درحال حاضر میزان پیشرفت ساختمانی ایستگاه آیت‌الله کاشانی بالغ بر 81درصد است و میزان پیشرفت تجهیزاتی این ایستگاه هم بین 15 تا 20درصد می‌شود. درخصوص ایستگاه شهدای کن هم میزان پیشرفت ساختمانی حدود 80درصد است و پیشرفت تجهیزاتی هم بین 15 تا 20 است. در ایستگاه بهار شیراز هم میزان پیشرفت ساختمانی حدود 75درصد و پیشرفت تجهیزاتی آن هم حدود 25درصد است. هر 3 ایستگاه در زمان افتتاح الزامات اولیه را خواهند داشت و میزان پیشرفت تجهیزاتی آنها در زمان بهره‌برداری بالغ بر 70درصد خواهد بود.»

چند ایستگاه تا تکمیل خط 6باقی مانده است؟
ایستگاه بهارشیراز که مربوط به بخش میانی خط 6 مترو می‌شود، درمنطقه 7شهرداری تهران و درمحدوده تقاطع خیابان کاج و خیابان پادگان ولیعصر(عج) واقع شده است. ایستگاه آیت‌الله کاشانی در تقاطع با جنت‌آباد جنوبی قرار دارد و محل استقرار ایستگاه شهدای کن در تقاطع بزرگراه آبشناسان و بلوار کوهسار است. خط 6بدون احتساب توسعه جنوبی 32کیلومتر مسیر و 27ایستگاه دارد که تا‌کنون 20ایستگاه آن به بهره‌برداری رسیده و 7ایستگاه آن باقی مانده است. با افتتاح 3ایستگاه جدید فقط 4ایستگاه دیگر تا تکمیل خط 6 باقی خواهد ماند. همچنین در بخش توسعه جنوبی این خط هم 5ایستگاه دیگر تا تکمیل پروژه باقی مانده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید