• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 2 دی 1402
کد مطلب : 213200
+
-

شب طولانی خدمت در گلستان

رئیس‌جمهور شب یلدا با دست پر به استان گلستان سفر کرد

گزارش
شب طولانی خدمت در گلستان

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در ادامه دور دوم سفرهای استانی برای دیدار با مردم، پیگیری مصوبات دور اول سفرهای استانی و همچنین افتتاح چند پروژه، صبح پنجشنبه، ۳۰آذر‌ماه در آستانه طولانی‌ترین شب سال به استان گلستان سفر کرد. در ادامه مهم‌ترین اقدامات، مصوبات و نکات این سفر تشریح شده است.




رئوس سخنرانی رئیس‌جمهور در استان گلستان

ادامه سفرهای استانی تا پایان مشکلات
سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم گرگان گفت: آنچه می‌تواند در این دوره از سفر برای مردم دلنشین شود، کارهایی است که انجام می‌شود. این سفرها را آن‌قدر تکرار می‌کنم تا زمانی که احساس کنم مشکلات مردم مرتفع شده است.

اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت
رئیس‌جمهور سیزدهم در آیین افتتاح پروژه‌های آبرسانی، برق‌رسانی و فاضلاب استان گلستان گفت: همانطور که مدیریت تولید داریم باید مدیریت مصرف نیز داشته باشیم. اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم نمی‌توانیم نیازهای بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی را تامین کنیم. تأکید من به همه همکاران و تمام کسانی که سخن مرا می‌شنوند این است که دولت نسبت به سر و سامان دادن طرح‌های نیمه‌تمام مصمم است. دولت این کار را برنامه خودش قرار داده است.

لزوم فعال شدن اقتصاد روستایی
سیدابراهیم رئیسی در نشست با جمعی از علما، خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان شرق گلستان در گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دولت ارتباط با نخبگان را به‌عنوان سرمایه حفظ می‌کند و این مقوله را توسعه خواهد داد. همچنین باید زمینه رشد و توسعه ظرفیت‌های انسانی در شهرها و روستاها با تلاش بیشتر ایجاد شود. رئیس‌جمهور در ادامه عنوان کرد: به‌دلیل نداشتن صرفه اقتصادی، شاهد مهاجرت روستاییان هستیم و باید اقتصاد روستاها فعال شود و با ایجاد کشاورزی دانش‌پایه، با یک کشت، چند برابر گذشته محصول برداشت شود.

گرفتار حاشیه‌ها نمی‌شویم
رئیس‌جمهور در نشست شورای اداری گلستان گفت: در حاشیه‌ها امکان توسعه نیست. در دولت بنا داریم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشویم. زمینه برای رفتن به سمت حاشیه خیلی زیاد است. همیشه هم دولت‌ها و مسئولان گرفتار برخی حاشیه‌ها شده‌اند و وقت کشور گرفته شده است. این بحث‌ها به درازا می‌کشد و ثمره‌ای هم ندارد. وی افزود: باید اولویت‌ها را درنظر بگیریم؛ یعنی ببینیم حل کدام مسئله به حل مسائل دیگر کمک می‌کند. اگر شغل ایجاد کنیم بهتر است یا کاری کنیم که رضایت موقت بیاورد؟ باید به‌دنبال حل مسئله برویم. رشد تولید می‌تواند اساس قضیه باشد. همه تلاش دولت و مجلس در بودجه‌ریزی باید تحقق همین هدف باشد.

شب‌نشینی یلدایی با سربازان
سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه‌شب همزمان با آخرین شب پاییز با حضور در یکی از پادگان‌های ارتش در استان گلستان، شب چله را کنار جمعی از سربازان گذراند. رئیسی در دیدار با سربازان با آنها به گفت‌وگو پرداخت. رئیس‌جمهور در جمع سربازان گلستانی گفت: شب یلدا در سنت ایرانی، شب حافظ‌خوانی، شعرخوانی، دور هم نشستن و دید و بازدید است. یلدا شب امید و دلگرمی به آینده است؛ دور هم بودن و از حال هم خبر داشتن، کاری پسندیده است که در این شب انجام می‌شود. شب یلدا نوعی شکرگزاری و توجه به خداست. وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که زمانی به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند، ولی امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مسئولان عالی کشورها که با من ملاقات می‌کنند، در آخر دیدار با من خلوت می‌کنند یا پیغام می‌دهند که نمی‌شود از این صنایع نظامی خودتان به ما بفروشید؟

اولین‌ها در گلستان ن
نخستین حضور یک رئیس‌جمهور در مراوه تپه

همزمان با سفر استانی سیدابراهیم رئیسی به گلستان، این استان شاهد تجربه اولین‌ها در کشور بود. مراوه تپه شهری در گلستان است که با کشور ترکمنستان هم‌مرز است. همانطور که امام جمعه این شهر اظهار کرده بود، سیدابراهیم رئیسی نخستین رئیس‌جمهوری است که از ابتدای انقلاب تاکنون به این شهر سفر کرده است. رئیس‌جمهور سیزدهم نیز در دیدار با مردم مراوه تپه عنوان کرد: گفته شد تا‌کنون هیچ رئیس‌جمهوری به این منطقه نیامده است. من می‌خواستم در سفر نخست به مراوه‌تپه بیایم، اما آن زمان شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای برنامه‌ریزی ایجاد می‌کرد. خوشحالم که شرایط مساعد شده و امروز در نقطه صفر مرزی در خدمت مردم هستم.

اولین استان فیبر نوری
طبق اعلام وزیر ارتباطات، همزمان با سفر رئیس‌جمهور به گلستان، این استان نخستین استانی است که همه شهرهای آن زیر پوشش فیبر نوری قرار گرفته است و این درحالی است که حتی تهران نیز تاکنون به‌طور کامل از این امکان بهره‌مند نشده است.

پروژه‌های اقتصادی
آغاز واگذاری زمین‌های فاز ۲ شهرک صنعتی گنبدکاووس
آغاز عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد
بهره‌برداری از کارخانه فراوری میگو و سردخانه هزارو ۲۰۰تنی گروه توسعه اقتصادی خزر با سرمایه‌گذاری هزارو ۲۰۰میلیارد ریال
بهره‌برداری از پروژه توسعه مرکز 5تنی پرورش خانگی ماهیان خاویاری در بندرگز با سرمایه‌گذاری 50میلیارد ریالی
افتتاح ۹طرح در حوزه آب و فاضلاب
گشایش ۲۰طرح در حوزه برق با مجموع اعتبار ۵۹هزارمیلیارد ریال
بهره‌برداری از واحد تولید پتاسیم ید در کردکوی با اعتباری بیش‌از هزار و ۵۰۰میلیارد ریال
ازسرگیری ساخت پتروشیمی گلستان پس‌از ۱۸سال وقفه با سرمایه‌گذاری ارزی ۷۰۰میلیون‌ دلاری
امضای 3تفاهمنامه اقتصادی برای اجرای ۹۱طرح اقتصادی به ارزش ۱۳۵هزارمیلیارد تومان
بهره‌برداری از طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب‌وکارها و مدارس گلستان
افتتاح فاز نخست مجتمع ۲هزارو ۵۰۰رأسی گاوشیری کشت و صنعت میانکاله در کردکوی
بهره‌برداری از مدول اول فاضلاب گنبدکاووس با ۱۳هزار میلیارد ریال اعتبار
آغاز عملیات اجرایی طرح ۶میلیون قطعه‌ای مرغ تخم‌گذار با سرمایه‌گذاری ۴۰هزار میلیارد ریالی
آغازبه‌کار رسمی منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون
برگزاری جشن احیای ۱۲۸واحد اقتصادی و صنعتی راکد و نیمه‌فعال

پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل و مسکن
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۳کیلومتر راه اصلی و روستایی در گلستان
افتتاح پروژه بهسازی باند شمالی مسیر آق‌قلا به گنبدکاووس به طول ۱۵کیلومتر
آغاز بهسازی باند شمالی مسیر بندرترکمن به آق‌قلا
بهره‌برداری از پروژه ساخت باند جنوبی محور بندرترکمن به آق‌قلا
آغاز عملیات ساخت ۱۰هزار واحد مسکن روستایی
واگذاری 3هزارو ۵۰۰واحد مسکن نهضت ملی مسکن روستایی، بافت فرسوده و شهری
آغاز ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با پیش‌بینی اعتبار هزار و ۸۰میلیارد ریال







 

این خبر را به اشتراک بگذارید