• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 2 دی 1402
کد مطلب : 213141
+
-

سنگ‌های مرموز قبرستان ارنگه

سنگ‌های مرموز قبرستان ارنگه

اگر یک محیط آرامش‌بخش و سرسبز مدنظرتان است، شک نکنید که ارنگه بهترین گزینه است.
تصمیم داشتیم کمی روستاگردی کنیم و ببینیم اگر در یک سفر یک‌روزه بخواهیم بهترین استفاده را از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری جاده چالوس داشته باشیم، کجا مناسب‌تر است.
تابلوی  آدران را که دیدیم وارد جاده‌ای شدیم تا به روستایی به نام ارنگه برویم. این منطقه شامل چندین روستاست. به مرکز این روستاها
ارنگه بزرگ می‌گویند. گوراب، ابهرک، سیجان، سرزیارت جی، چاران و خور هم بقیه روستاها هستند. مقصدمان قبرستان قدیمی روستاست؛ قبرستانی با سنگ‌هایی عجیب و غریب و سنگ‌نوشته‌هایی که مشخص نیست برای چه دوره تاریخی است. ارنگه در گذشته مرکز حکومتی منطقه بوده و اهمیت ویژه‌ای داشته است.
بعد از ارنگه به سمت طولانی‌ترین پیست اسکی ایران حرکت کردیم. روستای خور از ارنگه 11کیلومتر فاصله دارد. مسیری کوهستانی و زیبا دارد. در ورودی روستا یک اتاقک نگهبانی بود که باید 40هزار تومان ورودی پرداخت می‌کردیم و جالب اینجا بود که با خودرو نمی‌توانستیم داخل روستا شویم و فقط اهالی روستا حق تردد داشتند. با یکی از اهالی روستا صحبت کردیم و متوجه شدیم پیست اسکی سال‌هاست که تعطیل است و معلوم هم نیست کی باز می‌شود، اما برای تیوپ‌سواری خانواده‌های بسیاری زمستان به این روستا می‌آیند و وقتی آبشار مرتفع روستا یخ می‌زند مقصد جذابی برای یخ‌نوردانی است که می‌خواهند صعودی حرفه‌ای را تجربه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید