• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 2 دی 1402
کد مطلب : 213125
+
-

این موقعیت خطیر!

ماجرای جعل امضا، باشگاه استقلال را در شرایط پیچیده‌ای قرار داده است

باشگاه استقلال  در موقعیت خاص و عجیبی قرار گرفته است. داستان جعل اسناد در این باشگاه از منابع مختلفی مطرح‌شده و البته واکنش تند باشگاه را نیز به همراه داشته. پس از افشاگری هدایت ممبینی در مورد نامه ارسالی باشگاه به فیفا با سربرگ فدراسیون، مدیران استقلال این ماجرا را جهت‌دار خواندند و خواهان برخورد با ممبینی نیز شدند. با وجود این، کمیته انضباطی دستور موقتی صادر کرد که براساس آن مدیر روابط بین‌الملل از همکاری با این باشگاه منع شد. این حکم نشان داد که ماجرا کمی جدی‌تر از یک شایعه است اما باشگاه  تأکید داشت که دستور موقت به‌معنای صدور حکم نیست و این پرونده در کمیته انضباطی دنبال خواهد شد. حالا خبر حیرت‌آور دیگری در مورد جعل امضای یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه منتشر شده است. ظاهرا علیرضا خانی، ‌عضو هیأت مدیره پس از اطلاع از این ماجرا، تصمیم گرفته از خطیر و سمیعی به دادگاه شکایت کند. این وضعیت پیچیده، مدیران استقلال را در معرض شدیدترین انتقادها قرار داده و رفتارهای مدیریتی خطیر حاشیه‌ساز شده است.

   سمیعی به‌جای خانی؛ یک امضای عجیب
براساس اسنادی که به‌تازگی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، در قرارداد مربوط به خانه بلانکو، خرید جدید استقلال، یک جعل عجیب صورت گرفته است. در این قرارداد همه مشخصات علیرضا خانی به‌عنوان عضو هیأت مدیره باشگاه آمده اما امضای زیر قرارداد متعلق به فرشید سمیعی است. اصلا هم اشاره نشده که این امضا «از طرف» عضو دیگر هیأت مدیره بوده. خود خانی نیز با اعلام نارضایتی از این موضوع، کار را به دادگاه کشانده و رسما از مدیرعامل و عضو دیگر هیأت مدیره باشگاه یعنی سمیعی شکایت کرده است؛ ماجرایی که وضعیت این روزهای استقلال را به یک کلاف سردرگم تبدیل می‌کند.

   متمم و حواشی‌اش
در متممی از همین قرارداد بحث‌برانگیز، به این موضوع اشاره شده که امضای نهایی به جای خانی از سوی  سمیعی صورت گرفته اما سؤال این است که آیا سمیعی  اجازه چنین کاری را داشته است؟ اگر قانونی‌بودن این موضوع در دادگاه رد شود، اتفاقات خوبی در انتظار مدیران باشگاه نخواهد بود. مطرح‌شدن چنین اتفاق‌هایی آن هم فقط به فاصله چند روز، به یک فاجعه بزرگ مدیریتی در فوتبال ایران شباهت دارد.

   پاسخ استقلال؛ با آن فرد برخورد کنید!
باشگاه استقلال پاسخ این حواشی را داده ومدعی شده‌‌‌ جز امضای مدیرعامل، برای امضای دوم در قراردادها هیچ الزامی وجود ندارد و قرار نیست خانی امضای دوم را در همه قراردادها ثبت کند. به‌گفته باشگاه ، خانی از امضای این قرارداد سر  باز زده و سایر اعضای هیأت مدیره، سمیعی را به‌عنوان امضاکننده دوم درنظر گرفته‌اند. این باشگاه مثل همیشه بیشتر از آنکه به‌دنبال حل‌و‌فصل ماجرا باشد، منتشرکننده اسناد را مقصر می‌داند. آنها درخواست برخورد با فردی را داشته‌اند که ظاهرا چنین اسنادی را از باشگاه استقلال خارج کرده است. از نگاه خود این باشگاه، چنین اقدامی غیرقانونی نبوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید