• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 29 آبان 1402
کد مطلب : 209659
+
-

عذر بدتر از گناه

حتی عذرخواهی امید نورافکن هم گواهی دیگر بر شخصیت حرفه‌ای نابالغ این بازیکن بود

عذر بدتر از گناه

بهروز رسایلی 

چهره خبرساز بازی پرسپولیس و سپاهان کسی بود که اصلا در مسابقه حضور نداشت؛ امید نورافکن. او که به‌واسطه مصدومیت و البته با شبهه عدم‌صدور کارت بازی به‌دلیل عبور سپاهان از سقف بودجه از میادین دور است، حضور پرجنب‌وجوشی در حاشیه این بازی داشت. تصاویر مربوط به شادی او روی سکوها پس از گل زیبای رضا اسدی حسابی وایرال شد اما توفان بزرگ 24ساعت بعد از بازی از راه رسید؛ زمانی که ویدئوی مربوط به رفتار زشت نورافکن در مقابل جایگاه هواداران پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان منتشر شد و مثل بمب فضای مجازی را ترکاند. در جریان جزئیات موضوع هستید؛ پرسپولیس از این بازیکن شکایت کرد و احتمال محرومیت سنگین برای او وجود دارد. با این حال چیزی که دوباره داستان را داغ کرد، عذرخواهی عجیب و غریب نورافکن بابت این اتفاق بود. او در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «سلام خدمت همه هواداران فوتبال و سپاهان؛ بابت حرکتی که ناشی از ناسزاهای طرفداران انجام شد، باید بگویم که قبول دارم کار قشنگی انجام ندادم. شرمنده همه هواداران و چاکر همه مردم عزیز کشورم هستم. امیدوارم من را بخشیده باشید.»

   این عذرخواهی از چه‌کسی بود؟
همانطور که در متن می‌بینید و بعد از انتشار این استوری در فضای مجازی هم خیلی در موردش صحبت شد، روشن نیست نورافکن در حال عذرخواهی از چه کسانی است. او به هواداران پرسپولیس توهین و آنها را آزرده‌خاطر کرده است اما محض رضای خدا یک‌بار هم اسمی از این تیم به میان نیاورده و اتفاقا شرایط طوری است که انگار دارد از هواداران سپاهان عذرخواهی می‌کند! به‌احتمال فراوان مدافع سپاهان در پی آن بوده که با انتشار این متن، به نوعی رفع تکلیف کند و در مراجع انضباطی دست‌بالا را در اختیار داشته باشد. او اما در انجام همین کار هم ناموفق بوده و نتوانسته افکار عمومی را متقاعد کند. عذرخواهی واقعی اتفاقا نشانه شهامت و بزرگی آدم‌هاست اما افسوس که نورافکن نشان داد از چنین روحیه‌ای برخوردار نیست. رک و رو راست باید گفت اگر او این متن را منتشر نمی‌کرد، سنگین‌تر بود!

   این نخستین بار نیست
کلکسیون حواشی امید نورافکن اصلا نیازی به بازنگری ندارد. همه می‌دانند با چه بازیکنی طرف هستیم و چه سوابقی دارد؛ از درگیری با وریا غفوری و مصاحبه علیه فرهاد مجیدی تا هواداری از استقلال روی سکوهای ورزشگاه آزادی درحالی‌که خودش بازیکن سپاهان بود! نورافکن بارها مجبور شده بابت کارهایش از هواداران و آدم‌های حاضر در فوتبال عذرخواهی کند اما شاید ذکر یک نمونه در این مورد خالی از لطف نباشد. او لیگ شانزدهم در استقلال با یعقوب کریمی درگیر شد و از سوی علیرضا منصوریان مورد غضب قرار گرفت. پس از آن یک متن عذرخواهی منتسب به نورافکن منتشر شد اما خودش کمی بعد آن را تکذیب کرد که این اقدام، با حیرت رسانه‌ها مواجه شد. این یعنی نورافکن به صراحت اعلام کرد بابت رفتار زشتش پشیمان نیست که طبیعتا اتفاقی نادر در تاریخ فوتبال ایران به‌شمار می‌آمد. به‌طور کلی با پدیده غریبی مواجه هستیم!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید