• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 28 آبان 1402
کد مطلب : 209653
+
-

پرستاری که در روز پرستار به شهادت رسید

یاد
پرستاری که در روز پرستار به شهادت رسید

شهید فریدون احمدی، از شهدای مدافع حرم است که به‌عنوان پرستار، عازم جبهه‌های جنگ با دشمن تکفیری شد. جالب اینکه او در روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به شهادت رسید. به بهانه آغاز فعالیت کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و روز پرستار، به‌طور مختصر زندگی شهید فریدون احمدی را مرور می‌کنیم:
فریدون احمدی در 13اسفند 1355در کرمانشاه متولد شد. فرزند ششم یک خانواده 9نفره با 5برادر و یک خواهر بود. فریدون دوره مدرسه را در کرمانشاه گذراند و سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. در سال 1373دوره‌های بهیاری را طی کرد و آموزش پرستاری دید و در مرکز بهداری غرب و در بیمارستان امام‌حسین(ع) مشغول خدمت شد. در سال 1375تشکیل خانواده داد و صاحب یک پسر به نام جواد و دو دختر به نام‌های کوثر و زهرا شد.
مهربان، خوشرو و صبور بود و شیفته اهل‌بیت(ع). در مسجد نورالحسین شاطرآباد فعال بود و به‌گفته خانواده، او فردی کتابخوان بود و مطالعه کتاب را در برنامه‌های روزمره‌اش داشت.
احمدی یک‌بار در سال 1392قصد رفتن به سوریه را داشت که با مخالفت خانواده روبه‌رو شد. او پس از گذشت چند سال داوطلبانه برای اعزام به سوریه ثبت‌نام کرد و در 22آبان 1394بدون اطلاع خانواده و به‌عنوان مأموریت کاری عازم تهران شد و پس از طی کارهای اداری، خانواده را از تصمیم خود مطلع کرد. او در 28آبان 1394عازم سوریه شد. احمدی در سوریه به‌عنوان پرستار در گروه امداد خدمت می‌کرد.
به نقل از یکی از همرزمان فریدون احمدی، در 29آذر 1394عملیات مهمی در حومه جنوبی حلب برای آزادسازی شهرک خان‌طومان شکل گرفت و به همین دلیل نبرد ساعت‌ها ادامه پیدا کرد و چون شهرک کامل آزاد نشده بود تعدادی از تروریست‌های تکفیری در بخش‌هایی از این منطقه حضور داشتند. نیروها در حال پاکسازی منطقه بودند که فریدون احمدی با یک دستگاه آمبولانس به همراه 2 تن دیگر برای مداوای مجروحان وارد شهرک شدند. آنها اطلاع نداشتند که تروریست‌ها در نزدیکی خودرویشان کمین کرده‌اند. احمدی به همراه یکی از همرزمانش به نام احمد محمدی به اسارت اعضای گروهک تروریستی «فیلق‌الشام» درآمد و دیگر همرزمش به نام دکتر اسماعیل گنجی، فرمانده بهداری غرب، همان‌جا به شهادت رسید.
احمدی 14‌ماه و 15روز در ادلب سوریه اسیر بود. وی در زمان اسارتش شکنجه‌های بسیار زیادی را تحمل کرد. او سرانجام در 15بهمن 1395همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، پس از تحمل ماه‌ها شکنجه، با شلیک مستقیم گلوله توسط عناصر تکفیری به شهادت رسید. پیکر او بعد از مدتی به ایران منتقل شد و مراسم استقبال از پیکر این شهید در تاریخ 12شهریور 1395در فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه صورت گرفت. پیکر شهید فریدون احمدی در تاریخ 13شهریور 1395از مقابل مسجد جامع کرمانشاه به سمت باغ‌فردوس کرمانشاه تشییع و در گلزار شهدای کرمانشاه به خاک سپرده شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید