• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 28 آبان 1402
کد مطلب : 209590
+
-

مواداولیه خانگی برای غذای بیرون

جهان نما
مواداولیه خانگی برای غذای بیرون

مهتاب خسروشاهی

کیفیت غذای خانگی با رستوران قابل مقایسه نیست؛ اما کیفیت غذای هر رستوران نیز با رستوران دیگر متفاوت است. دلیل اصلی این تفاوت نیز کیفیت مواداولیه است. برای انتخاب رستوران به این موارد دقت می‌کنید؟ تا به حال به ذهن‌ شما رسیده که زمین زراعی‌ای برای تولید مواداولیه با کیفیت خریداری و کشاورزی کنید؟ « لورن شرودر»، نوجوان اهل آیوای ایالات متحده، آستین بالا زده و با همه سن کمی که دارد، مزرعه بزرگی را زیرکشت برده تا کیفیت غذای رستوران‌های منطقه خود را بالا ببرد. ایده او از دوره همه‌گیری کرونا متولد شد.
در زمان همه‌گیری کرونا، لورن همراه با والدین‌ خود چندبار به رستوران‌های مختلف رفت و به این نتیجه رسید که کیفیت خوراکی‌های ارائه شده خوب نیست. او متوجه شد که اکثر رستوران‌ها برای تهیه غذا از موادبسته‌بندی شده و کنسروها استفاده می‌کنند و به همین دلیل کیفیت غذای آنها پایین است. همین مسئله باعث شد تا نیم جریب زمینی را که والدینش به او داده بودند، زیرکشت 7هزار پوند(3هزار و 716کیلوگرم) محصول زراعی ببرد. قیمت این محصولات 15هزار دلار برآورد شده است. لوران شرودر برای شروع کار خود از بانک‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی‌ای که برای کارهای کشاورزی و زراعت وام می‌دهند، کمک گرفت.
به‌گفته مادر او، لورن که محصل دوره راهنمایی است، حتی از یک گیاه هم نگهداری نکرده بود! اما توانست با مطالعه اصول کاشت و داشت و برداشت، محصولات درجه‌ یکی را پرورش دهد. کار او باعث شد تا سازمان آموزشی- صنعتی آمریکا به نام «کشاورزان آینده» کمک‌ هزینه‌ای را برای خرید بذر به او ارائه کنند. لورن برای کارهای کشاورزی زمین از خواهر و برادر خود کمک می‌گیرد. آنها روزانه حدود 2تا 3ساعت را به کارهای کشاورزی اختصاص می‌دهند.
در کشت اولیه، زمین زراعی لورن 15نوع سبزی به مراکز مختلف ارائه کرد و پس از دریافت کمک هزینه دوم از بانک کشاورزان آینده، او نیم هکتار زمین خود را به یک هکتار رساند. به‌دنبال این تغییر او توانست تنوع محصولات خود را به 20نوع برساند.
هدف‌گذاری لورن، ارائه 20هزار پوند(9هزار و 72کیلوگرم) محصول زراعی به مراکز مختلف تا ژوئن 2024میلادی است. لورن تلاش می‌کند تا حد توان خود، بهترین محصولات اولیه را برای رستوران‌های منطقه خود تهیه کند و در اختیار آنها قرار دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید