• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 28 آبان 1402
کد مطلب : 209587
+
-

خشم ایران

راهپیمایی سراسری حمایت از کودکان غزه باشکوه ویژه‌ای در شهرهای مختلف ایران برگزار شد

گزارش
خشم ایران

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

ایرانیان روز شنبه بار دیگر به خروش آمدند تا همدل و یک‌صدا با همه آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان جهان، کودک‌کشی رژیم‌صهیونیستی در نوارغزه را محکوم کنند. خیابان‌های شهرهای مختلف ایران دیروز (شنبه) میزبان خیل عظیم مردمی بود که از سنین، قشرها و اصناف مختلف، آمده بودند تا با برگزاری باشکوه راهپیمایی «حمایت از کودکان غزه»، جنایات رژیم ‌صهیونیستی را محکوم کنند و خواستار مقابله مؤثر جهانیان با اقدام‌های جنایتکارانه این رژیم شوند.
این درحالی است که طی حدود 43روز گذشته ازسپری شدن جنگ در سرزمین‌های اشغالی، مردم ایران همپای شهروندان بسیاری از شهرهای جهان، بارها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمده‌ و جنایات و کودک‌کشی رژیم‌صهیونیستی را محکوم کرده‌ و خواستار حمایت جهانی از مردم غزه شده‌اند. گزارش‌ها از سراسر کشور حاکی است سیل خروشان مردم، از 9صبح شنبه با شوری وصف‌ناپذیر، در حمایت از مردم مظلوم غزه به خیابان‌ها آمدند تا کودک‌کشی صهیونیست‌ها را محکوم کنند.

کودک‌کشی؛ کسب‌وکار صهیونیست‌ها
راهپیمایی «حمایت از کودکان غزه» درحالی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد که براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، بیشترین آمار شهدای حملات وحشیانه رژیم ‌صهیونیستی به غزه مربوط به کودکان و زنان بوده‌است. براین اساس‌، آخرین آمارها از شهادت بیش‌از 11هزارو500نفر در جریان حملات صهیونیست‌ها به غزه حکایت دارد که حدود 500نفر از آنان، کودک بوده‌اند. این‌درحالی‌است که ارتش رژیم‌ صهیونیستی باهدف قرار دادن مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، روند درمان مجروحان را که بخش قابل‌توجهی از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند، با اختلال جدی مواجه کرده ‌است.

حریفت منم

مشارکت کم‌نظیر تجمع‌کنندگان دیروز، به‌ویژه در تهران، در پویش «حریفت منم» از دیگر جلوه‌های ناب راهپیمایی روز شنبه در حمایت از کودکان غزه بود. تعداد زیادی از راهپیمایان که غالبا به‌صورت خانوادگی در تجمع حضور یافته بودند، با در دست داشتن پرچم‌هایی با محتوای پویش «حریفت منم»، آمادگی خود را برای حمایت عملی از مردم غزه اعلام می‌کردند. این درحالی‌است که پویش «حریفت منم» طی هفته‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری ازسوی مردم ایران مواجه شده‌است و آخرین آمارها، از ثبت‌نام بیش‌از 9میلیون و 600هزار‌نفر در این پویش حکایت دارد.

حضور پرشور تهرانی‌ها
تهران نیز روز شنبه همصدا با سراسر ایران، شاهد خروش ضدصهیونیستی شهروندان بود؛ راهپیمایی ضدصهیونیستی و باشکوهی که با محوریت «حمایت از کودکان غزه» برگزار شد و با محکومیت جنایات هفته‌های اخیر رژیم ‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی همراه بود. راهپیمایی مردم تهران در میدان انقلاب از ساعت 15عصر روز شنبه آغاز شد و سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه‌پاسداران، سخنران این مراسم بود. حضور گسترده خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان تهرانی به‌منظور محکوم کردن کودک‌کشی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، از جلوه‌های جالب توجه این راهپیمایی ضدصهیونیستی در تهران بود.

اجرای برنامه‌های جنبی

تدارک ویژه‌برنامه‌هایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم غزه در محکومیت جنایات رژیم‌صهیونیستی از جلوه‌های راهپیمایی دیروز (شنبه) به‌ویژه در تهران بود که با استقبال تجمع‌کنندگان مواجه شد. گروه‌های مختلف سرود نوجوان نیز در جریان راهپیمایی به اجرای برنامه پرداختند و «ری‌نوا» ازجمله گروه‌های سرودی بود که برنامه اجرا کرد. مصطفی نوری، شاعر آیینی نیز در مراسم روز شنبه اشعاری را در مدح مقاومت فلسطین خواند. اجرای سرود «سلام فرمانده» ازسوی گروهی از نوجوانان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده بود که مورد توجه تجمع‌کنندگان قرار گرفت.

خروش ضدصهیونیستی نوجوانان

جوانان و نوجوانان تهرانی، همصدا با دیگر همسالان خود در شهرهای مختلف کشور، با در دست داشتن تصاویر رهبرمعظم‌انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردادن شعارهای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی و در دست گرفتن پلاکاردهایی به زبان عربی و انگلیسی، جنایات رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند.

قطعنامه پایانی راهپیمایی
قرائت قطعنامه، پایان‌بخش راهپیمایی بزرگ مردم تهران در حمایت از کودکان غزه بود. دراین قطعنامه 7بندی که ازسوی مهدی صیادشیرازی، فرزند سپهبد شهید علی صیادشیرازی قرائت شد، تأکید شده‌است که غزه صحنه امتحان ملت‌ها و دولت‌ها در پایبندی بشر قرن بیست‌ویکم به اصول انسانی است. دراین قطعنامه از مجامع‌جهانی خواسته شده به‌منظور وادارسازی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی نسبت به پذیرش آتش‌بس فوری و دائمی فعال شوند. «رفع هرچه سریع‌تر محاصره غزه»، «امدادرسانی و ورود غذا و دارو به این منطقه»، «خروج نیروهای نظامی و ماشین کشتار رژیم‌صهیونیستی از غزه»، «تشکیل دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران جنایتکار صهیونیست، آمریکایی و همه دست‌اندرکاران نسل‌کشی»، «درخواست تحریم رژیم صهیونیستی ازسوی دولت‌های اسلامی»، «بسته شدن کریدور هوایی نقل‌وانتقال هواپیماهای رژیم‌صهیونیستی ازسوی کشورهای جهان» و «اعلام آمادگی ملت ایران برای پذیرش و درمان مجروحان فلسطینی» از مهم‌ترین محورهای این قطعنامه بود.



فلسطین اسیر سیاست‌های آمریکا و رژیم‌صهیونیستی نمی‌شود

فرمانده‌کل سپاه ‌پاسداران سخنران ویژه راهپیمایی حمایت از کودکان غزه در میدان انقلاب تهران بود. محورهای سخنان سردار حسین سلامی در این راهپیمایی را در ادامه می‌خوانید:
آنچه در «طوفان‌الاقصی» اتفاق افتاد، انعکاسی از ظلم‌های 100ساله بریتانیا، آمریکا، فرانسه و رژیم‌صهیونیستی در حق ملت فلسطین بود.همه ایران اسلامی سرشار از محبت، عاطفه و غیرت دینی برای حمایت از کودکان فلسطین است.
دولت انگلستان، سرزمین فلسطین را از ملت این کشور غصب کرد و آن را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داد.
 در سال ۱۹۵۶ ماجرای قتل‌عام «کفر قاسم» اتفاق افتاد و درحالی‌که اهالی روستا از کار برمی‌گشتند، رژیم‌صهیونیستی آنان را قتل‌عام کرد.۴هزار فلسطینی طی 2روز در اردوگاه‌های «صبرا» و «شتیلا» ازسوی رژیم‌صهیونیستی به شهادت رسیدند.آنچه مهم است این است که فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند ذلیل و اسیر سیاست آمریکا و رژیم‌صهیونیستی شوند و مقاومت‌های قهرمانانه‌ای صورت گرفته است.
بعد از وقوع انقلاب اسلامی‌، نهضت فلسطین احیا شد و فلسطینی‌ها به‌تدریج مسلح شدند.

ساعت۱۲ به وقت قدس
همزمان با راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه، گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه نیز با عنوان «ساعت ۱۲ به وقت قدس» در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد. نماینده جنبش حماس در ایران، سخنران ویژه این گردهمایی بود. خالد القدومی در سخنان خود با تأکید بر اینکه در‌حال‌حاضر سینما و رسانه‌های جهان در کنترل رژیم‌صهیونیستی هستند و کمتر فیلمی در جهان تولید می‌شود که در آن حمایت از فلسطین و مظلومیت آن گنجانده شده باشد، گفت: نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران، رزمندگان «جهاد کلمه» هستند و نقش قلم و روایت آنان در انتشار اخبار و رویدادهای غزه، بسیار تأثیرگذارتر از موشک‌ها روی رژیم‌ صهیونیستی است.










 

این خبر را به اشتراک بگذارید