• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 28 آبان 1402
کد مطلب : 209556
+
-

کجای تهران؟ چقدر پیشرفت؟

مناطق پایتخت بر اساس مسزان پیشرفت پروژه‌ها رنگ‌بندی می‌شوند

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

مدیریت شهری در این دوره قصد دارد میزان رضایتمندی و کیفیت زندگی شهروندان را افزایش دهد. از این‌رو عملیاتی ‌شدن پروژه‌های توسعه محلی را در دستور کار قرار داده است. طرح‌هایی که در سطح محلی و بنا به ‌درخواست اهالی در مناطق پیش‌بینی ‌شده‌اند و میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت این پروژه‌ها گفته است که اجرای 719 طرح توسعه محلی در مناطق 22‌گانه تهران به اتمام رسیده است.

 پیش‌بینی  1088پروژه توسعه محلی

«من شهردارم» ابرپروژه شهرداری تهران است که با مشارکت مردم عملیاتی شد. با اجرای مرحله اول پروژه‌ها توسط شهروندان اولویت‌بندی و در 3‌سطح توسعه محلی، غیرمستمر و مستمر در مناطق 22گانه اجرایی شد. در طرح من شهردارم 1088پروژه توسعه محلی پیش‌بینی شد و طی جلسه‌ای وضعیت 8 ماهه این طرح‌ها در کمیته بودجه مورد بررسی قرار گرفت. به‌گفته میثم مظفر در سرفصل بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مناطق و امور زیربنایی به‌طور متوسط پروژه‌ها50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. او همچنین با بیان اینکه 66درصد پروژه‌ها امسال عملیاتی شده‌اند تأکید کرد که اعداد و ارقام 719پروژه‌ای که در  8 ‌ماه به اتمام رسیده‌اند، خوب و قابل توجه است. 25درصد پروژه‌ها در حال انجام هستند. رئیس کمیته بودجه با بیان این مطلب گفت: «9درصد پروژه‌ها که شامل 99طرح می‌شود، پیشرفت فیزیکی نداشته‌اند، چرا که هنوز عملیات اجرایی آنها شروع نشده است که شهرداری در این خصوص باید توضیحاتی بدهد.»

بررسی عملکرد مناطق
برای ارزیابی عملکرد مناطق در پیگیری طرح‌های توسعه محلی و به اتمام رساندن آنها، اقدامات صورت‌ گرفته و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و اعداد و ارقام با مدت مشابه سال قبل بررسی شده است. میثم مظفر در راستای تأیید این مطلب گفت که برخی مناطق در سطح یک و وضعیت سبز قرار دارند که نشان می‌دهد عملکرد آنها نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است. تعدادی از مناطق در سطح متوسط و وضعیت زرد و بعضی هم در سطح پایین و وضعیت قرمز هستند. همچنین براساس گفته‌های رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران مناطق یک، ۲، ۳، ۴، ۱۳‌و‌۱۴ نسبت به ‌مدت مشابه سال گذشته بالاترین رشد را در عملکرد داشته‌اند و برخی از مناطق مانند منطقه‌11به‌دلیل حجم پروژه‌ها، هم در وضعیت قرمز و هم در وضعیت سبز قرار دارند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید