• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 27 آبان 1402
کد مطلب : 209513
+
-

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین تأکید کرد

«طوفان‌الاقصی» تمرین آزادسازی فلسطین

مقاومت
«طوفان‌الاقصی» تمرین آزادسازی فلسطین

رئیس هیأت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین درباره جایگاه آرمان فلسطین در تفکر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: فلسطین در منظومه فکری امام‌خمینی(ره) از جایگاه رفیعی برخوردار بود. در واقع امام نفس مسیحایی بود که در کالبد امت اسلامی و فلسطینیان مأیوس‌شده از رهایی، دمیده شد. ایشان موضوع مبارزه با رژیم صهیونیستی را در کنار مبارزه با آمریکا و رژیم پهلوی در دستورکار نهضت اسلامی خود قرار داد؛ چراکه آموزه‌های اسلامی تأکید دارد باید در کنار مظلوم بود و علیه ظالم اقدام کرد.زهرا مصطفوی با بیان اینکه ذات حق‌جوی تفکر اسلامی اجازه نداده است انسان مؤمن نسبت به ظلم و ظالم و نسبت به عدالت ربوده‌شده از مظلوم، ساکت باشد، افزود: اندیشه امام(ره)، فراتر از چارچوب ملی سیر می‌کند و از همان شروع نهضت، انقلاب اسلامی را آغازی جهت شکل‌دادن به یک نهضت فراگیر جهانی برای دفع ظلم و استقرار عدالت درنظر گرفتند. تلاش برای بسیج توده‌های مردم در جهان جهت توجه به قضیه فلسطین و حمایت از ملت مظلوم آن به‌عنوان یک اولویت در منظومه فکری ایشان مطرح بود.

2گام مهم امام‌خمینی ره درباره مسئله فلسطین
دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی فلسطین عنوان‌کرد: امام‌خمینی(ره) پس‌ از تشکیل نظام‌اسلامی در گام نخست، با اعلام آخرین جمعه ‌ماه مبارک رمضان به‌عنوان «روز جهانی قدس» عملا قضیه اشغال فلسطین و قدس شریف را از حاشیه به متن زندگی دینی مسلمانان آورد؛ اقدامی که اجازه نداد جوامع اسلامی فلسطین را فراموش کنند.
مصطفوی ادامه‌داد: اقدام دیگر امام(ره)، فرمان تشکیل سپاه نهضت‌ها بود که بعدها به‌عنوان «نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» با مأموریت مشخص تلاش برای «آزادی فلسطین» و «حذف رژیم غاصب اسرائیل از صفحه روزگار» به نیروهای نظامی ایران اضافه شد. این دو اقدام مهم در کنار اقدام‌های دیگر سیاسی و فرهنگی، عملا فلسطین را در صدر اولویت‌های جهان اسلام قرار داد.

امتداد تفکر ناب امام‌ره
صبیه حضرت امام‌خمینی(ره) درباره امتداد این تفکر ناب امام(ره) تا امروز در جمهوری‌اسلامی، تصریح‌کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به‌عنوان جانشین شایسته حضرت امام(ره)، آرمان فلسطین را مطابق خط و نگاه ایشان تا تحقق آن با جدیت و قویاً دنبال کرده‌اند.مصطفوی ادامه‌داد: دولت‌های جمهوری‌اسلامی ایران به‌ویژه دولت کنونی نیز تحت هدایت ایشان در همه این سال‌ها، این تفکر ناب را پیگیری کرده‌اند و حاصل آن را نیز می‌توان در شکل‌گیری مقاومت‌اسلامی فلسطین و محور مقاومت در سطح منطقه و دستاوردهای آنها در رویارویی با غده سرطانی اسرائیل مشاهده کرد.

تمرین آزادسازی فلسطین
رئیس هیأت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین درباره نقش عملیات «طوفان‌الاقصی» در نزدیک‌شدن به آرمان‌های آزادی قدس و تحقق نابودی رژیم‌صهیونیستی، اظهارکرد: این عملیات در واقع یک مرحله بسیار مهم و یک تحول جدی بزرگی در سیر مبارزات ملت فلسطین محسوب می‌شود.
وی افزود: در همه جنگ‌های گذشته، ملت فلسطین صرفا در مقام دفاع در برابر تجاوزهای رژیم‌صهیونیستی وارد درگیری شده بود، اما نوع عملیات طوفان ‌الاقصی نشان از یک برنامه‌ریزی قبلی همه‌جانبه و طرح‌های عملیاتی تعریف‌شده برای مراحل مختلف جنگ دارد.مصطفوی عنوان‌کرد: این عملیات را در واقع باید «تمرین آزادسازی فلسطین» دانست. ۱۵۰۰رزمنده آموزش‌دیده مقاومت فلسطین در یک عملیات غافلگیرانه، در کمتر از ۶ساعت یک لشکر حرفه‌ای را نابود و ۲۲شهر و شهرک تا عمق ۳۵کیلومتری اطراف غزه را ازنظر امنیتی ساقط کردند.
منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر
حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای

این خبر را به اشتراک بگذارید