• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 27 آبان 1402
کد مطلب : 209475
+
-

آتش‌بازی به سبک آنفیلدی‌ها!

هم‌تیمی‌های مسی به اروگوئه باختند و برزیلی‌ها هم به شکل عجیبی مغلوب کلمبیا شدند

آتش‌بازی به سبک آنفیلدی‌ها!

برزیل و آرژانتین قبل از برخورد بزرگ‌شان در مقدماتی جام‌جهانی، در یک شب شکست‌های تلخی را تجربه کردند؛ هم‌تیمی‌های مسی به اروگوئه باختند و برزیلی‌ها هم به شکل عجیبی مغلوب کلمبیا شدند. نکته مهم و جالب در مورد این بازی‌ها، درخشش ستاره‌های لیورپول بود؛ داروین نونیز نفس آرژانتین را گرفت و لوییس دیاز یک تنه روبه‌روی برزیل ایستاد و این حریف را شکست داد. بازی بعدی این دو تیم مقابل هم برگزار خواهد شد؛ تیمی که بازنده سوپرکلاسیکو باشد، کاملا به بحران خواهد رفت. آخرین برخورد بین 2 تیم، با ورود پلیس به زمین مسابقه ناتمام ماند و هرگز برگزار نشد!

   قهرمان جهان زانو زد‌!
تیم اسکالونی پس از شکست مقابل عربستان در جام‌جهانی2022، دیگر در هیچ مسابقه‌ای نباخته بود. آنها در ۴سال گذشته روند خارق‌العاده‌ای در دوری از شکست داشتند و شکست مقابل عربستان تنها باخت آنها در این مدت بود اما این بار در زمین خودی و در بازی با اروگوئه حرفی برای گفتن نداشتند. خیلی‌ها منتظر برخورد مسی و سوارز در این بازی بودند اما لوییزیتو ۹۰دقیقه روی نیمکت نشست. اواخر نیمه اول این بازی، آرائوخو برای اروگوئه گلزنی کرد. آرژانتین در خانه فشار بسیار زیادی به حریف آورد. مسی حتی دیرک دروازه را نیز لرزاند اما موفق به گلزنی نشد. سرانجام در دقایق پایانی بازی، داروین نونیز دومین گل اروگوئه را زد تا پیروزی تیمش را قطعی کند. لئو مسی در جریان این بازی یک درگیری را نیز با ستاره حریف تجربه کرد و بلافاصله دی‌پائول به دفاع از او مشغول شد. بی‌جهت نیست که او را بادیگارد مسی می‌نامند! تاکتیک‌های مارسلو بیلسا، هموطنان این مربی را مغلوب کرد. مرد دیوانه که در جام‌جهانی۲۰۰۲ روی نیمکت آلبی سلسته موفق نبود، در این سال‌ها بارها این تیم را شکست داده است.

   کابوسی علیه 2تیم!
باخت آرژانتین بیشتر شبیه یک اتفاق بود و بعید است هواداران این تیم را خیلی نگران کند اما برای برزیل اوضاع به‌شدت نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ تیمی که نتیجه نگرفتن برایش به عادت تبدیل شده است.
بازی با کلمبیا نه فقط برای تیم ملی برزیل که برای رئال‌مادرید هم یک کابوس بزرگ بود. مصدومیت وینیسیوس در همان نیمه اول دردسر تازه‌ای برای کهکشانی‌ها ساخت. روزهای گذشته بلینگام و کاماوینگا نیز با مصدومیت روبه‌رو شده بودند. به‌نظر می‌رسد وینی چند هفته دور از میادین باشد؛ هر چند که خود او دوست دارد در سوپرکلاسیکو مقابل آرژانتین بازی کند.
برزیل در بازی با کلمبیا و در ترکیب هجومی اولیه‌اش به‌صورت همزمان از رافینیا، رودریگو، وینیسیوس و گابریل مارتینلی استفاده کرد. آنها تنها 4دقیقه پس از شروع بازی به گل اول دست پیدا کردند اما تماشاگرانی که برای دیدن بازی به ورزشگاه رفته بودند، در ادامه بازی کاملا متفاوتی را تماشا کردند. برزیل تا دقیقه ۷۵ از حریف‌ جلو بود و در آستانه برد مهمی قرار داشت اما توفان لوییس دیاز از راه رسید. او در ۴دقیقه 2گل زد تا برد برزیل را به شکست تبدیل کند. دیاز که به تازگی از کابوس گروگانگیری پدرش رها شده، حالا با روحیه بسیار خوبی، یک تنه برزیل را با بحران روبه‌رو کرد.
برزیل از ۵‌بازی‌ در مقدماتی جام‌جهانی فقط 2برد به‌دست آورده است. این تیم از 3بازی‌ اخیرش در این رقابت‌ها فقط یک امتیاز دشت کرده. البته که افزایش تعداد تیم‌های جام‌جهانی نگرانی‌های این تیم را کاهش می‌دهد اما این وضعیت با مربی موقت دیگر نباید در سلسائو ادامه پیدا کند.

سهمیه نـوجوانان درخدمت تیم ملی
اندریک باید در جام‌جهانی زیر17‌سال باشد نه تیم‌ملی بزرگسالان

در این روزهای بی‌فوتبالی و تعطیلی لیگ‌های اروپایی به‌خاطر بازی‌های ملی، همه از اندریک حرف می‌زنند؛ بازیکنی که در 17سالگی به تیم ملی برزیل دعوت شده، بین همه ستاره‌های این تیم و پس از وینیسیوس و رودریگو بیشترین اسپانسر را دارد و دنبال‌کننده‌هایش از بسیاری از بازیکنان شاغل در اروپا بیشتر است. اندریک مهاجمی است که رئال‌مادرید او را خریده اما به‌دلیل قوانین یوفا که می‌گوید بازیکن زیر سن قانونی خارج از اتحادیه اروپا، نباید با باشگاه‌های این قاره قرارداد حرفه‌ای ببندد، هنوز در برزیل است. او منتظر است تابستان از راه برسد و از پالمیراس راهی اسپانیا شود.
افراد زیادی به تمجید از این مهاجم پاگنده زبان گشوده‌اند. شاید او هم یکی از استعدادها و پدیده‌های زیادی باشد که از آمریکای‌جنوبی چهره می‌شوند و در حوالی 30سالگی فوتبالشان به پایان می‌رسد ولی اندریک طوری حرف می‌زند که انگار مواظب خودش هست: «من از رفتن به مهمانی‌ها و کلاب‌های شبانه متنفر هستم و دوست ندارم وارد بحث و جدل شوم. دوست ندارم کاری انجام دهم که وجهه‌ام را خدشه‌دار کند. تمرکزم روی آینده‌ام به‌عنوان یک ورزشکار است نه چیز دیگری.» اندریک حتی درباره حقوقش هم حرفی نمی‌زند و برعکس امباپه، مسی و دیگران پول برایش اولویت نیست: «دوست ندارم بدانم حقوقم چقدر است یا قراردادم چند‌ساله است. فقط می‌خواهم بازی کنم. خدا را شکر می‌کنم که در این سن عضو بهترین تیم برزیل هستم و قرار است سال آینده به بهترین تیم جهان بروم. اگر ذهنیتم این نبود، تا الان به بیراهه کشیده شده بودم.»
فرناندو دنیز، سرمربی موقت تیم ملی برزیل درباره او گفته است: «اندریک به یک اسطوره تبدیل خواهد شد.» به‌نظر می‌رسد با توجه به مصدومیت نیمار و افت ریچارلیسون، بازیکن نوجوان پالمیراس در کنار رودریگو و وینیسیوس مثلث تهاجمی آینده تیم ملی برزیل را تشکیل دهند. با پیوستن اندریک به جمع رودریگو (22‌ساله) و وینیسیوس (23‌ساله) در ‌ماه ژوئن، مادرید هم برای یک دوره جدید و داشتن یک مثلث هجومی برزیلی برنامه‌ریزی می‌کند. وینی و رودریگو با وجود جوان‌بودن، 44مسابقه در کنار هم انجام داده‌اند و به یکدیگر کمک کرده‌اند تا گل بزنند. فصل آینده اندریک هم در کنار آنها خواهد بود. اندریک الان باید در جام‌جهانی نوجوانان زیر 17سال باشد اما می‌بینید که در حال بازی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی بزرگسالان در منطقه آمریکای‌جنوبی است.

رئالی‌ها روی دور مصدومیت
نام کاماوینگا و وینیسیوس هم به فهرست بلندبالای آسیب‌دیدگان کهکشانی‌ها در این فصل اضافه شد

عثمان دمبله همیشه خدا مصدوم است و به‌زور سالی 3-2ماه پیاپی بدون آسیب‌دیدگی و غیبت بازی می‌کند. این مهاجم فرانسوی که تابستان از بارسلونا جدا شد و به پاری‌سن‌ژرمن رفت، حالا خودش یک ستاره دیگر را مصدوم کرده است. درگیری دمبله و ادواردو کاماوینگا در تمرین تیم ملی فرانسه باعث شد ستاره رئال‌مادرید به اجبار اردو را ترک کند و به مادرید برگردد. زانوی او پیچ خورده و پیش‌بینی می‌شود 6 تا 10هفته از فوتبال دور بماند. احتمالا سال میلادی2023 برای کاما تمام‌شده و او به جرگه مصدومان پرشمار بیمارستان رئال‌مادرید اضافه خواهد شد. البته مصدومیت کاماوینگا که دیروز اعلام شد به‌احتمال زیاد از ناحیه رباط خارجی او بوده، تنها بدشانسی رئالی‌ها در فیفادی نبوده است. وینیسیوس جونیور هم در جریان دیدار با کلمبیا آسیب دید و در دقیقه27 زمین بازی را ترک کرد. تا عصر دیروز خبر دقیقی از میزان مصدومیت ستاره برزیلی رئال منتشر نشده بود اما برخی‌ رسانه‌ها مدعی شدند این بازیکن هم حداقل برای یک‌ماه دور از میادین خواهد بود تا دست آنچلوتی از قبل هم خالی‌تر شود. حالا در رئال این نفرات مصدوم هستند: کورتوا، میلیتائو، سبایوس، شوامنی، گولر، کاماوینگا، بلینگام و وینیسیوس. البته خبر خوب برای رئالی‌ها این است که سبایوس و بلینگام به تمرینات اضافه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود پس از فیفا‌دی بتوانند برای کهکشانی‌ها به میدان بروند.

   خروج از پست محبوب
کاماوینگا در 2فصل اخیر در بیشتر پست‌ها غیر از دروازه‌بانی، نوک حمله، دفاع راست و میانی برای رئال به میدان رفته و همه‌جا درخشیده است. او در تیم ملی فرانسه اولین‌بار توسط دیدیه دشان و در پست دفاع چپ تست شد. در هفته‌های اخیر با توجه به آسیب‌دیدگی شوامنی، کاماوینگا به پست دلخواهش در هافبک دفاعی برگشت و بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت اما مصدومیت بدموقع بار دیگر او را از پست محبوبش دور کرد. او فصل اول حضورش در ترکیب رئال زیاد خطا می‌کرد و کارت می‌گرفت اما حالا بیشترین خطا روی او صورت می‌گیرد. کاماوینگا به‌طور میانگین در هر بازی 7توپ‌ربایی دارد و برخی مواقع این آمار تا 9توپ‌ربایی هم می‌رسد. او دریبل زیاد می‌کند، با توپ زیاد راه می‌رود و پاس‌های ریسکی هم می‌دهد. رئال‌مادرید در حال حاضر تنها تونی کروس را به‌عنوان هافبک دفاعی در اختیار دارد.

   پزشک اخراجی
خبر دیگر در مورد مصدومان رئال این است که پزشک تیم اخراج شده است. مدیران رئال‌مادرید اخیرا حکم اخراج نیکو میهیچ، رئیس کادر پزشکی باشگاه را صادر کرده‌اند. میهیچ که پس از 6سال از باشگاه جدا شد، سال‌های اخیر در درمان سبایوس، آلابا، بنزما و... دچار اشتباه شده بود اما اشتباهش در زمینه گولر کار دستش داد. مینیسک آردا گولر در آمریکا آسیب دید و میهیچ به این بازیکن توصیه کرد که ‌سراغ درمان سنتی برود. این بازیکن 20روز به این روش درمان شد ولی در نهایت کارش به جراحی کشید. مدیران رئال معتقدند اگر آردا زودتر جراحی می‌کرد، شاید راحت‌تر درمان می‌شد، تا این حد فشار تحمل نمی‌کرد و دچار مصدومیت‌های پی‌درپی نمی‌شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید