• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 26 آبان 1402
کد مطلب : 209383
+
-

نظر دانشمندان بر خلاف آدم‌بزرگ‌ها!

محمد مهدی رنجبر ، کارشناس سرگرمی

با این‌که »سرگرمی« به عنوان یکی از صنایع پربازده جهان با میلیون‌ها طرفدار در سنین مختلف، کاملا مقوله‌ای شناخته شده است، اما برخی از ما «آدم‌بزرگ‌ها» تصور می‌کنیم که «سرگرمی» فقط مخصوص کودکان و نهایتا نوجوانان است!در تصور اشتباه آدم‌بزرگ‌ها، آن‌ها کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارند و نباید وقت‌شان را با انواع مختلف سرگرمی که عموما باعث کسرشأن‌ آن‌ها هم می‌شود، تلف کنند!
خب البته که انتظاری هم نیست که آن دسته از آدم‌بزرگ‌ها که اوصاف‌شان را گفتم، این متن را بخوانند، چون همین مطلب هم در صفحه مربوط به  «سرگرمی» منتشر شده است و قاعدتا آن‌ها جزو مخاطبان ما نیستند. اما اگر شما با این افراد برخورد کردید، می‌توانید در خلال کارهای مهم‌شان در فرصتی مناسب فواید «سرگرمی» را در گوش‌شان زمزمه کنید. شاید برای ادامه زندگی رویکردشان را اصلاح کردند . طبق تحقیقات دانشمندان «سرگرمی فعالانه» چنین فوایدی دارد:
باعث طول عمر بیشتر انسان‌ها می‌شود و  حدود 2سال به عمر متوسط انسان اضافه می‌کند.
با کاهش بیماری‌ها و اختلالات مربوط به بالا رفتن سن، طول زندگی مستقل را برای افراد سالخورده افزایش می‌دهد و باعث سرزندگی و نشاط آن‌ها و همچنین شرکت‌کردن در فعالیت‌های اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس می‌شود.
به طور قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.
استرس و افسردگی را کاهش داده و سلامت احساس-روانی افراد را بهبود می‌بخشد.
به انسان‌ها کمک می‌کند تا به استعدادهای بالقوه خود برسند.
خلاقیت را به افراد یاد می‌دهد و ظرفیت‌های فکری‌شان را بالا می‌برد تا حدی که فرصت‌های عالی را در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد.
البته این کلی‌گویی در فواید سرگرمی، نیاز به توضیح راهکارهای جزئی دارد که در فرصت بعدی، بقیه فواید «سرگرمی» را مرور خواهیم کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید