• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 25 آبان 1402
کد مطلب : 209337
+
-

هفته کم‌نوسان بازار طلا و سکه

بازار طلا
هفته کم‌نوسان بازار طلا و سکه

در هفته‌ای که رو به پایان است، تحت‌تأثیر کاهش قیمت جهانی طلا و ثبات نرخ ارز، قیمت‌ طلا و سکه هم تغییرات چندانی نداشت.
محمد کشتی‌آرای از کارشناسان بازار طلا و سکه در تحلیل وضع بازار طلا و سکه به همشهری گفت: برخلاف انتظارات داخلی و حتی جهانی که گمان می‌رفت اتفاقات خاورمیانه روی قیمت طلا و حتی نفت تأثیر بگذارد، اینگونه نشد؛ یعنی نفت گران نشد و قیمت طلا هم سیر نزولی پیدا کرد، به‌طوری که در این هفته روزی چند دلار قیمت هر اونس طلا با کاهش همراه بود.
محمد کشتی‌آرای ادامه داد: از طرف دیگر، با توجه به مدیریت و کنترل قیمت ارز، قیمت ارز هم نوسان زیادی نداشت و برخلاف انتظار که همه تصور می‌کردند قیمت ارز صعودی خواهد شد این اتفاق نیفتاد و حتی نزولی بود و در محدوده 51هزار تومان دادوستد شد.
کشتی‌آرای افزود: این عوامل به انضمام کاهش دادوستدها باعث شد این هفته قیمت طلا و سکه سیر نزولی داشته باشد و به نسبت اول هفته با کاهش همراه باشد.

حباب سکه چه تغییری کرد؟
نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد حباب سکه توضیح داد: این هفته، حباب سکه تغییری نکرد و وقتی حباب کاهش یا افزایش پیدا نمی‌کند نشان‌دهنده ثبات و تعادل عرضه و تقاضاست.
کشتی‌آرای افزود: در حال حاضر سکه در محدوده 5میلیون و 100هزار تومان دارای حباب است. اما طلا در 2هفته اخیر حباب خود را از دست داده و حباب آن صفر شده و در حال حاضر قیمت طلا که در بازار داخل هر گرم  2میلیون و 420هزار تومان است، قیمت واقعی است و هیچ‌گونه حبابی ندارد ولی از آنجا که تنها عامل عرضه سکه، بانک مرکزی است و عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد، سکه همچنان دارای حباب است که در حال حاضر حباب آن ثابت مانده است. کارشناس بازار طلا و سکه در مورد حباب دیگر انواع قطعات سکه گفت: نیم سکه 4میلیون و 800هزار تومان حباب دارد. ربع سکه هم 4میلیون و 500 هزارتومان دارای حباب است. بیشترین حباب را سکه‌های یک گرمی دارند که به نسبت وزن یک میلیون و 800هزار تومان دارای حباب هستند.

مکث
پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته آینده

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد وضعیت بازار طلا در هفته آینده گفت: این هفته در مجموع بازار آرام و باثبات بود که علت آن کم‌نوسان‌بودن قیمت طلا و سکه بود که عامل اصلی آن قیمت جهانی طلا و قیمت ارز بود. قیمت جهانی طلا در این هفته کاهشی بود و قیمت ارز هم باثبات بود.
کشتی‌آرای در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد قیمت هر گرم طلا از محدوده 2میلیون و 400هزار تومان پایین‌ بیاید؟ گفت: خیر، چون همانطور که اشاره شد در حال حاضر قیمت طلا واقعی است و از طرف دیگر با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قیمت ارز در همین محدوده منطقی به‌نظر می‌آید و قیمت جهانی طلا هم تقریبا در یک رقم ثابتی نوسان می‌کند، بنابراین فعلا به‌نظر نمی‌رسد ما نوسان زیادی داشته باشیم و به‌نظر می‌رسد در هفته آینده هم قیمت‌ها در محدوده قیمتی این هفته باقی بماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید