• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 آبان 1402
کد مطلب : 209316
+
-

عملیات ویژه برای دستگیری باند مخوف شرط‌بندی

داخلی
عملیات ویژه برای دستگیری باند مخوف شرط‌بندی

اعضای یک باند 5نفره که از حلقه‌های اصلی ارتباط با باندهای قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور بودند، از سوی پلیس فتای پایتخت دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، از مدتی قبل کارشناسان پلیس فتای تهران بررسی‌های گسترده‌ای را درباره سایت‌های قمار و شرط‌بندی در داخل کشور آغاز کردند. در این بررسی‌ها ده‌ها پیج  و سایت که سایت‌های اصلی قمار را تبلیغ می‌کردند، شناسایی شدند و در این میان بیش از 300نفر از افرادی که این پیج‌ها و سایت‌‌ها را می‌‌گرداندند، شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند. تحقیق از این افراد که به‌صورت شبکه‌ای با هم در ارتباط بودند نشان داد که همه آنها زیرنظر یک گروه 5نفره کار می‌کنند؛ گروهی که وظیفه کنترل و هدایت این شبکه‌ها و از همه مهم‌تر خارج کردن پول‌هایی که فریب‌خوردگان در سایت‌های شرط‌بندی و قمار خرج می‌کردند، از کشور را برعهده داشتند.

کارت‌های بانکی اجاره‌ای
بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این شبکه 5نفره در حقیقت   از رابطان اصلی گردانندگان سایت‌های قمار در خارج از کشور هستند. آنها به سراغ افراد معتاد و کارتن‌خواب می‌رفتند و با دادن مبلغی به آنها، کارت‌‌های بانکی‌شان را می‌خریدند  یا اینکه با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، کارت‌‌های بانکی را با رمزش اجاره می‌کردند و پس از تهیه صدها کارت بانکی از این طریق، با استفاده از آنها پول‌هایی را که فریب‌خوردگان در سایت‌های قمار خرج کرده بودند، از بانک بیرون کشیده و به آن سوی مرزها و به‌دست گردانندگان اصلی سایت‌های قمار و شرط‌بندی می‌رساندند و از این طریق سهمی به‌خود آنها می‌رسید.

کلاهبرداری 35میلیاردی
هر چه تحقیقات پلیس جلو می‌رفت، ابعاد تازه‌ای از فعالیت این شبکه مخوف فاش می‌شد. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که شبکه‌ای که این افراد راه‌اندازی کرده بودند توانسته بود بیش از 35میلیارد تومان از طریق وعده‌های دروغین برنده شدن در سایت‌های شرط‌بندی به جیب بزند و این در حالی بود که بر حجم این مبلغ هر روز افزوده می‌شد.
ماموران پلیس فتا که توانسته بودند هویت هر پنج عضو این شبکه را شناسایی کنند، متوجه شدند که سردسته این باند در جزیره هرمز مخفی شده است و بقیه اعضای این باند در استان‌های گیلان، خراسان رضوی، البرز و تهران حضور دارند.
به‌گفته سرهنگ معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران، با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای باند، مأموران موفق شدند در چند عملیات ضربتی هر پنج متهم را دستگیر کنند و به این ترتیب یکی از حلقه‌های ارتباطی گردانندگان اصلی سایت‌های قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور منهدم شد.
رئیس پلیس فتای تهران در توصیه به شهروندان گفت: فعالیت در سایت‌هایی تحت عناوین مختلف پیش‌بینی و شرط‌بندی و... پایانی جز پشیمانی و از دست دادن سرمایه ندارد و جوانان نباید به تبلیغات دروغین افراد سودجو با عناوین یک شبه پولدار شدن و... توجه کنند؛ چرا که هدف فعالیت تمامی این سایت‌ها کلاهبرداری از طعمه‌های‌شان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید