• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 25 آبان 1402
کد مطلب : 209307
+
-

عصر دلچسب جمعه

اگر فردا ایران تیم نیوکالدونیا را شکست بدهد، حتما به دور بعد جام‌جهانی نوجوانان صعود می‌کند

عصر دلچسب جمعه

شکست در واپسین لحظات بازی مقابل انگلیس و البته پیروزی پرگل برزیل در بازی همزمان با نیوکالدونیا، کار صعود تیم ملی نوجوانان ایران را به بازی آخر کشانده است. کار حسین عبدی و شاگردها در این گروه فردا در تقابل با نیوکالدونیا تمام می‌شود؛ یک تجربه متفاوت از نظر سبک بازی برای تیم ملی که احتمالا ایران را به دور بعدی جام‌جهانی می‌فرستد.

   صعود مهم‌تر است
طبیعتا فرق می‌کند که ایران به‌عنوان تیم چندم گروه راهی مرحله بعدی شود، با این حال، قبل از شروع بازی فردا ذهن بازیکنان فقط باید روی پیروزی متمرکز باشد. اگر شاگردان عبدی تیم نیوکالدونیا را شکست بدهند، بدون شک به دور بعدی می‌روند. ایران همین حالا نیز بهترین تیم سوم در این مسابقه‌ها به‌حساب می‌آید. جالب اینکه در حال‌حاضر از 6تیم سوم در گروه‌های مختلف، 5تیم به قاره آسیا تعلق دارند! ازبکستان و ژاپن هم مثل ایران با 3امتیاز، در رده سوم جدول گروهشان دیده می‌شوند. اگر ایران برنده بازی فردا باشد و انگلیس به برزیل نبازد، تیم ملی ایران پشت سر انگلیس به‌عنوان تیم دوم به مرحله بعدی می‌رسد. اگر ایران نیوکالدونیا را شکست بدهد و برزیل هم انگلیس را ببرد، تفاضل گل تعیین‌کننده خواهد بود. انگلیس 10گل به کالدونیا زد و برزیل هم 9بار دروازه این حریف را باز کرد. اگر برزیل در بازی همزمان انگلیس را ببرد، ایران به شرط زدن بیشتر از 10گل به این رقیب، حتی می‌تواند به‌عنوان صدرنشین خودش را به مرحله بعدی بازی‌ها برساند.

   آشنایی با حریف ناشناخته
حریف فردای تیم ملی، تیمی است که در 28دقیقه اول بازی با برزیل دروازه‌اش را بسته نگه داشت؛ پس آنها در دفاع قابلیت‌هایی هم دارند اما تجربه نشان داده که به محض خوردن گل اول، دچار فروپاشی می‌شوند. پس اگر ایران بتواند زود به این تیم گل بزند، یک برد بزرگ در انتظار بازیکنان این تیم خواهد بود. نیوکالدونیا از منطقه اقیانوسیه در جام‌جهانی شرکت دارد. آنها سال2017 هم بخشی از این رقابت بودند و در همان دور گروهی حذف شدند. همه بازیکنان این تیم نیز در کشور خودشان بازی می‌کنند. این تیم با رسیدن به فینال رقابت‌های قهرمانی زیر 17سال اقیانوسیه، تبدیل به یکی از 2سهمیه این قاره برای رقابت‌های جام‌جهانی شد.

   مسیر تیم ملی
اگر تیم ملی در گروهش اول شود، باید با یکی از تیم‌های سوم گروه‌های A، B یا F در مرحله بعدی برخورد کند. در حال حاضر این سه تیم اندونزی میزبان، ازبکستان و مکزیک هستند. جالب اینکه هر سه رقیب هم خطرناک به‌نظر می‌رسند. پس حتی درصورت اول‌شدن هم قرعه ساده‌ای در انتظار تیم ملی ایران نخواهد بود. اگر ایران دوم شود، در مرحله بعدی چه اتفاقی برای‌مان رخ می‌دهد؟ ایران با تیم دوم گروه اول مسابقه می‌دهد که فعلا مراکش در رده دوم این گروه قرار گرفته است. با این حال، اندونزی، اکوادور و حتی پاناما نیز شانس دوم‌شدن در این گروه را دارند. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد دوم‌شدن در این گروه سناریوی بهتری ‌نسبت به اول‌شدن است. اما اگر ایران در همان رده سوم بماند احتمال روبه‌رو شدن با اسپانیا در مرحله بعدی زیاد است؛ ‌تیمی که یکی از بهترین تیم‌های دنیا در رده پایه و یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت‌هاست. البته احتمال هم دارد که ایران سوم شود و مقابل تیم اول گروه اول یعنی تیمی مثل اکوادور قرار بگیرد. به هر حال مرحله بعدی در هر شرایطی برای تیم ملی ایران، مرحله بسیار سختی خواهد بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید