• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 آبان 1402
کد مطلب : 209296
+
-

حسن یزدانی؛ مستقیم در پاریس؟

فدراسیون کشتی چرخه انتخابی را طوری تنظیم کرده که یزدانی به‌راحتی راهی المپیک شود

 چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد اعلام شد که در آن نگاه ویژه‌ای به حسن یزدانی شده است. در وزن 86کیلوگرم عنوان شده کادر فنی در نهایت درباره برگزاری مرحله نهایی مسابقه انتخابی تصمیم‌گیری خواهد کرد. چرخه اعلامی از سوی کادر فنی کشتی متفاوت با سال‌های گذشته است. فرق اصلی این چرخه این است که نفر اول مسابقات کشوری صددرصد راهی مسابقات قهرمانی آسیا نخواهد شد. دلیل این اقدام کادر فنی هم فاصله زمانی اندک مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیاست. آزادکاران در اوزان 57، 74 و 97کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشده‌اند. در 57کیلوگرم خلأ بزرگی وجود دارد و باید گفت با توجه به موجودیت فعلی کشتی امیدواری کمی به کسب سهمیه وجود دارد. در 74کیلوگرم با توجه به طلای یونس امامی در بازی‌های آسیایی هانگژو، کسب سهمیه المپیک در آسیا دور از تصور نیست. در 97کیلوگرم هم ملی‌پوش ایران برای کسب سهمیه مشکل خاصی ندارد و می‌توان گفت جز 57کیلوگرم مسیر کسب سهمیه برای سایر اوزان هموار است. اوزان 65، 86 و 125کیلوگرم موفق شدند در مسابقات جهانی سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند.
روزهای اخیر و پس از عمل جراحی کتف حسن یزدانی عنوان شد که فدراسیون قصد دارد یزدانی را کنار بگذارد و گمانه‌زنی برای جانشینی او شروع شد. حالا با اعلام چرخه انتخابی مشخص شده که فدراسیون و کادر فنی نگاه ویژه‌ای به یزدانی دارند و با توجه به شرایط اعلام‌شده، حتی امکان دارد او بدون انتخابی راهی پاریس شود! در 86کیلوگرم و با توجه به‌ کسب مدال نقره مسابقات جهانی 2023 صربستان و کسب سهمیه المپیک توسط حسن یزدانی، چرخه انتخابی تیم‌ملی در این وزن به شرح زیر تعریف شده است:
   حسن یزدانی با توجه به اینکه در تمامی مسابقات اعزامی (المپیک و جهانی) مدال‌آور بوده و یکی از سرمایه‌های کشتی کشور محسوب می‌شود و هم‌اکنون به‌دلیل عمل جراحی کتف دوران نقاهت را طی می‌کند، به‌صورت مستقیم به مرحله نهایی انتخابی راه می‌یابد.
   کادر فنی در مورد انتخاب ملی‌پوش این وزن موارد زیر را درنظر گرفته است:
   نفر اول قهرمانی کشور به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام می‌شود و درصورت کسب مدال طلا به مرحله نهایی انتخابی راه می‌یابد. در این صورت نتایج حضور این کشتی‌گیر با حسن یزدانی در یک تورنمنت بین‌المللی و یا رقابت انتخابی، ملی‌پوش این وزن را مشخص خواهد کرد.
   کادر فنی با ارزیابی سطح کیفی مسابقات و عملکرد ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند نسبت به برگزاری یا عدم‌برگزاری مسابقات انتخابی تصمیم‌گیری کند.

از دیگر نکات چرخه انتخابی، نگاه ویژه به کامران قاسمپور است. این امتیاز به قاسمپور داده شده ‌که اگر او در وزن 97کیلوگرم نتیجه نگرفت و نتوانست ملی‌پوش شود، مجددا به 92کیلوگرم برگردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید