• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209138
+
-

واگذاری ۳۰۲هزار هکتار اراضی ملی و کشاورزی به نهضت ملی مسکن

تاکنون ۳۰۲هزار هکتار از اراضی ملی کشور در حوزه وزارت جهادکشاورزی برای نهضت ملی مسکن واگذار شده و بخشی از این اراضی منابع طبیعی هستند.
مصطفی جلیلی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور با اعلام این خبر به مهر گفت: طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی بازمی‌گردد، اما با توجه به قوانین موجود بیشترین کمک را حوزه وزارت جهادکشاورزی داشته است.
جلیلی اعلام کرد: سازمان منابع طبیعی کشور در کنار وظایف اصلی خود که حفظ مراتع و جنگل‌هاست در برنامه هفتم توسعه 4کلان‌پروژه را در دستور کار دارد که یکی از آنها آبخیزداری و آبخوان‌داری است.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور اضافه کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، در بخش آبخیزداری و آبخوان‌داری و آب اجرای عملیات در سطح 4میلیون هکتار در سال در برنامه 5ساله هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.
جلیلی افزود: طبق برنامه هفتم توسعه باید طی 5سال ۲۰میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در کشور اجرا شود که اعتبارات آن در طول برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده و امید است تخصیص یابد.
وی ابراز داشت: با توجه به مطالعاتی که در سطح کشور انجام شده است اگر در این بخش اعتبارات بیشتری به سازمان منابع طبیعی داده شود، می‌توانیم سالانه در سطح8 تا ۹میلیون هکتار عملیات آبخیزداری اجرا کنیم و این مهم به تخصیص اعتبارات بستگی دارد.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان طرح نهضت کاشت یک‌میلیارد درخت است، گفت: سال اول اجرای این طرح خوشبختانه با موفقیت انجام شد و بالغ بر ۲۵۰میلیون اصله نهال تولید شده است و عملیات کاشت آن در برخی استان‌ها متناسب با اقلیم مناطق در حال اجراست.
جلیلی با بیان اینکه احیا و نگهداری سالانه ۵۰میلیون هکتار از مراتع کشور را در دستور کار داریم، افزود: در زمینه مقابله با بیابان‌زایی و گردوغبار با توجه به کانون‌هایی که وجود دارد، حدود ۲.۵میلیون هکتار در سال برنامه‌ریزی شده که شامل اصفهان هم می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید