• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 آبان 1402
کد مطلب : 209120
+
-

صادرات کفش دست‌دوز ایران به روسیه و آفریقا

اصناف
صادرات کفش دست‌دوز ایران به روسیه و آفریقا

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران می‌گوید: به غیر از ترکیه، بقیه کشورهای همسایه ما، همگی مصرف‌کننده کفش‌های ایرانی هستند.
رسول شجری در مورد وضعیت تولید و تقاضا در بازار کفش دست‌دوز به همشهری گفت: با وجود مشکلات بسیار، فعالان صنعت کفش توانسته‌اند این صنعت را سرپا نگه دارند و گرچه به‌خاطر کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا، در رکود به ‌سرمی‌برند اما آنگونه نیست که از تعدادشان کم شده باشد.
شجری ادامه داد: از آغاز سال تاکنون، ما چندین نمایشگاه در سطح کشور برگزار کرده‌ایم که حتی از کشورهای چین، ترکیه و آلمان در این نمایشگاه‌ها حضور داشته‌اند. همچنین همکاران من علاوه بر پوشش بازار داخل کشور، در زمینه صادرات هم فعالانه حضور دارند؛ به‌طوری که در مهرماه چندین نشست برای صادرات به مسکو داشته ایم و امروز هم نشستی با حضور دوستان صنعت کفش داریم تا بتوانیم به کشورهای منطقه هم صادرات داشته باشیم.
شجری در پاسخ به اینکه کدام کشورها مقصد صادرات کفش از ایران هستند؟ گفت: به غیر از ترکیه، بقیه کشورهای همسایه ما، همگی مصرف‌کننده هستند، مخصوصا روسیه. بر این اساس، فعالان صنعت کفش در شهر تبریز مصر هستند که به روسیه صادرات داشته باشند. در حال حاضر کفاشان تبریزی پایگاهی را در این کشور ایجاد کرده اند.
این مقام صنفی در مورد دیگر مقاصد صادراتی کفش ایران اعلام کرد: عراق و افغانستان هم از مقاصد مهم صادرات ما بودند اما متاسفانه فعلا صادرات کفش ایران به افغانستان دچار مشکل شده است. اما ما با اتاق ایران و آفریقا در حال رایزنی هستیم تا بخشی از صادرات کفش را به آفریقا افزایش دهیم؛ چون آفریقا بیشتر خواهان صندل و دمپایی است و تلاش ما این است که بازار آفریقا را بیش از پیش داشته باشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید