• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 آبان 1402
کد مطلب : 208813
+
-

رستگاری در نقش‌جهان

سپاهان-پرسپولیس از آن بازی‌هایی است که به دوئل 6 امتیازی معروفند؛ به شرط آنکه کمیته انضباطی از این 6 امتیاز چیزی کسر نکند!

هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 2بازی به پایان می‌رسد. بازی‌های این هفته روز جمعه آغاز شد و دیروز با 2بازی دیگر ادامه یافت اما مهم‌ترین بازی هفته که یک دوئل 6امتیازی بین 2تیم مدعی است، امروز در اصفهان برگزار خواهد شد. سپاهان و پرسپولیس از ساعت 16:30 در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف هم می‌روند و ساعتی قبل از این بازی هم دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن میهمان نساجی خواهد بود.

   نساجی - ذوب‌‌آهن
مهدی رحمتی بعد از پروژه موفقش در آلومینیوم، وقتی به همراه چندین بازیکن از آن تیم اراک را ترک کرد و به قائمشهر رفت اصلا فکرش را هم نمی‌کرد 3ماه بعد از آغاز فصل در چنین نقطه‌ای ایستاده باشد. تیمی که او برای مازنی‌ها ساخته فقط یک برد در لیگ و یک برد در آسیا به‌دست آورده و در سایر بازی‌هایش نتایج خوبی نگرفته است. نساجی از 7بازی اخیرش در لیگ و آسیا 6بازی را باخته و فقط یک مساوی از سپاهان گرفته است. حریف امروز این تیم اما وضعیت کاملا متفاوتی دارد. ذوب‌آهن از 5بازی اخیرش 3بازی را برده و 10امتیاز گرفته است. تیم محمد ربیعی با شرایط خوبی به قائمشهر رفته اما بازی انتحاری نساجی مقابل این تیم بعید نیست که به نتیجه جالبی منجر شود. ذوب‌آهن درصورت پیروزی در این بازی ممکن است حتی به رتبه دوم جدول هم برسد اما نساجی فعلا از نیمه پایین جدول خارج نخواهد شد.

   سپاهان - پرسپولیس
قرعه سپاهانی‌ها در لیگ برتر امسال اینطور حکم کرده که آنها در دور رفت هم میزبان استقلال باشند و هم میزبان پرسپولیس. تیم مورایس در هفته سوم استقلال را برد و حالا در هفته دهم میزبان پرسپولیس است. کسر امتیازات تیم‌ها از یک طرف و مساوی نبودن بازی‌ها از طرف دیگر، جدول لیگ برتر را به شکلی درآورده که اساسا نمی‌توان فهمید کدام تیم در کورس قهرمانی جلوتر است و شرایط بهتری دارد. سپاهانی‌ها هنوز امیدشان را برای بازگشت 4امتیاز از دست نداده‌اند و از طرفی احتمال کسر امتیاز از استقلال هم وجود دارد. همه این مسائل باعث شده کورس مدعیان لیگ وضعیت سردرگمی پیدا کند. امروز سپاهان و پرسپولیس در حالی به مصاف هم می‌روند که خیلی مشخص نیست کدام‌یک در جدول امتیازات جلوترند و کدام‌یک عقب‌تر! اما هر چه هست سپاهانی‌های میزبان برای پیروزی تلاش می‌کنند و پرسپولیسی‌ها که 3بازی اخیرشان در لیگ و آسیا با مساوی تمام‌شده احتمالا امروز هم به نتیجه مساوی راضی خواهند بود. تیم یحیی از زمانی که دو سه بازیکن اصلی‌اش را به‌دلیل مصدومیت از دست داد با افت شدیدی مواجه شد و هفته‌های اخیر را در پایین‌ترین سطح آمادگی سپری کرد. سپاهان هم از 2‌بازی اخیرش در لیگ فقط یک امتیاز گرفته اما برد پرگل مقابل آلمالیق شاید توانسته باشد زردها را از لحاظ روحی روانی به اوج برساند. با بازگشت شهریار مغانلو، حالا سپاهان تقریبا تمام نیروهایش را برای این بازی در اختیار دارد و فقط امید نورافکن باقی مانده که هنوز نتوانسته کارت بازی‌اش را دریافت کند اما پرسپولیس با مشکل غیبت بازیکنانش روبه‌روست. در این تیم علاوه بر پورعلی‌گنجی و سلمانی که کلا از برنامه‌های این فصل خارج شدند، وحید امیری هم حداقل تا نیم‌فصل غایب خواهد بود و در اردوی بازیکنان باقیمانده هم تعداد زیادی از نفرات با مشکل سرماخوردگی روبه‌رو بوده‌اند. با توجه به مشکلات عدیده داوری که این روزها در لیگ برتر به وفور دیده می‌شود، شاید بهترین آرزو برای بازی سپاهان و پرسپولیس این باشد که از این لحاظ به مشکل نخورد و بدون جنجال داوری به پایان برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید