• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
جمعه 19 آبان 1402
کد مطلب : 208645
+
-

میز خبر/داوطلبی 20هزار کادر درمان برای اعزام به غزه


20هزار نفر کادر درمان برای اعزام به غزه داوطلب شده‌اند. محمدحسین زارع‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: ۱۵هزار پزشک و کادر درمان برای حضور در غزه و کمک‌رسانی به مجروحان ثبت‌نام کرده‌اند که با احتساب داوطلبان شهرستانی این رقم به ۲۰هزار نفر نیز خواهد رسید. مجامع صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تلاش خود را برای رساندن کمک به مردم غزه می‌کنند و ما نیز از طریق هلال‌احمر پیگیر اعزام پزشکان هستیم اما تاکنون شرایط فراهم نشده‌است و رژیم‌صیهونیستی حاضر به باز کردن راهی برای حضور پزشکان و درمان مجروحان نیست.

ثبت نام 221داوطلب در 5روز
۲۲۱ نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا پایان روز پنجم ثبت‌نام کرده‌اند. محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از میان افراد ثبت‌نامی ۳۲درصد در رده سنی ۴۰تا۵۰ سال، ۲۸درصد در رده سنی ۵۰تا۶۰سال، ۲۷درصد در رده سنی ۶۰تا۷۰سال و ۱۳درصد هم بالای ۷۰سال است، همچنین ۶۲درصد از داوطلبان سابقه داوطلبی در انتخابات‌های قبلی را دارند و ۳۸درصد هم برای نخستین‌بار داوطلب انتخابات مجلس خبرگان شده‌اند.

شبکه5 تغییر نام می‌دهد
شبکه5 پس از این با نام شبکه تهران فعالیت خواهد کرد. محسن برمهانی، معاون سیما گفت: این شبکه در سنوات گذشته با نام‌هایی چون اقتصاد، تهران و 5 سیما فعالیت کرده است. تغییر هویتی شبکه در دوره‌های مختلف باعث بلاتکلیفی شده و مخاطب نمی‌دانست با چه شبکه‌ای مواجه است و کار با سختی‌هایی روبه‌رو بود. درنهایت تصمیم برآن شد که این شبکه از این‌ پس با نام شبکه «تهران» و با مختصات شهر تهران و استان تهران فعالیت کند.

ساخت نیروگاه برق هسته‌ای در نقاط ساحلی
جانمایی و عملیات ساخت نیروگاه برق هسته‌ای در ۵منطقه ساحلی کشور شروع شده‌است. محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در این ‌باره گفت: تولید ۲۰هزار مگاوات برق هسته‌ای که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را پیگیری می‌کنیم، چون برق هسته‌ای امروز به اولویت فوری خیلی از ملت‌ها و کشورها تبدیل شده و شاهد رقابت بزرگی در این راستا هستیم. به همین دلیل جانمایی و آغاز عملیات ساخت نیروگاه برق هسته‌ای در ۵منطقه ساحلی شروع شده که پروژه‌های واحد۲و۳ بوشهر از سرعت بالایی برخوردار است. نیروگاه شماره‌یک هم زیر بار برق پایدار و پاک قرار دارد.

گازرسانی به بیش از 5هزار روستای محروم
بیش از 5700روستا، در دولت سیزدهم، به شبکه گاز متصل شده‌اند. به‌گفته مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، توسعه گازرسانی در مناطق و استان‌های محروم به اندازه دیگر استان‌ها حائز اهمیت است و تلاش شده که در این دو سال، بیشتر شهرها و روستاهای استان‌های محروم از نعمت گاز بهره‌مند شوند. به‌گونه‌ای که عملیات اجرایی گازرسانی به سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در حال انجام است و در برخی از استان‌های دیگر مناطقی باقی‌مانده که در دستور کار قرار دارند.

تامین سهم ۳ماهه پانسمان‌ ۸۰۰ بیمار پروانه‌ای
پانسمان‌های تخصصی برای ۸۰۰بیمار پروانه‌ای (E.B) در نوبت پاییز۱۴۰۲ تامین شد. براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با توجه به نیاز و شرایط بیماران E.B یا پروانه‌ای، طبق نظر کمیته تخصصی و با مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، این پانسمان‌ها از سال1395 تهیه و تاکنون با سهمیه ماهانه و فصلی با تأمین اعتبار از طرف سازمان غذا و دارو رایگان در اختیار خانه E.B قرار می‌گیرد، بنابراین پانسمان‌ها به‌صورت 3ماهه، سهمیه ماه‌های مهر، آبان و آذر امسال به میزان تعیین شده برای ۸۰۰بیمار ۹آبان از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران تحویل خانه E.B شد.

افزایش سرعت اینترنت در روستاها
ضریب نفوذ اینترنت روستایی در ایران به ۹۴درصد رسید. عیسی زراع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این ‌باره گفت: مجموعه فعالیت در شبکه ملی اطلاعات از ۲۳به۶۳درصد و افزایش سرعت اینترنت از ۴۰۰روستا به 5هزارو۲۰۰ رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید