• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 آبان 1402
کد مطلب : 208515
+
-

استعمار جدید در کلام رهبری

در گذشته استعمارگران با حرکت نظامی وارد کشورها می‌شدند. وقتی استعمار می‌خواست کشور مسلمان را بگیرد، با نیروی نظامی وارد می‌شد و می‌گرفت. این تاکتیک و حرکت امروز از کار افتاده است و دشمنان اسلام فهمیده‌اند که از نیروی نظامی کاری ساخته نیست. لذا راهبرد را عوض کردند. امروز کار آنها عبارت است از تزویر، تحریف، دروغگویی، وسوسه کردن، خلاف واقع‌نمایی، تحقیر ملت‌ها، بدبین کردن ملت‌ها به‌خود، پنهان کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌های ملت‌ها. امروز اینها تاکتیک است. در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک و روش دشمن باید به‌روز باشیم. یک کارهایی را 10سال قبل، 20سال قبل ممکن بود بکنند اما امروز نمی‌کنند. روش‌های دیگری دارند که باید راه ابطال این روش‌ها را به‌دست بیاوریم.
خطبه‌های نماز عید فطر
2اردیبهشت 1402


امروز دیگر مارکسیسمی وجود ندارد و یک عرصه‌ دیگری در مقابل ماست. امروز تقابل بین دو جبهه است. اگر این دو جبهه را درست بشناسیم، بعد تشخیص خواهیم داد که آن پدیده‌ای که در مواجهه‌ با ما قد علم کرده، خودش مستقل است یا وابسته به آن جبهه‌ مقابل است. این دو جبهه چه هستند؟ یک جبهه، جبهه‌ «نظام اسلامی» است و یک جبهه، جبهه‌ دروغگویی است که خودش را «لیبرال‌دمکراسی» نام‌گذاری کرده، درحالی‌که نه لیبرال است، نه دمکرات؛ به دروغ می‌گوید لیبرال‌دمکراسی. اگر شما لیبرال هستید،را استعمار کردید؟ استعمار سنتی قدیم و استعمارجدید و استعمار فراجدید و فرانو. شما چطور لیبرال، آزادیخواه و آزاداندیشی هستید که مثلاً یک ملت چندمیلیونی مثل هند را سال‌های متمادی، بیش از 100سال، استعمار می‌کنید، در تصرف خودتان نگه‌می‌دارید، همه دارایی‌هایش را از او بیرون می‌کشید و تبدیلش می‌کنید به یک ملت فقیر؟
دیدار با مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور
21تیر 1402


در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت و امثال این پیشرفت‌های علمی، نمی‌شود با همان شیوه‌های 40 سال قبل، دوران تلفن‌های کذایی و ضبط صوت‌های کذایی، با آن ابزارها امروز کار کرد. امروز ابزارها بایستی متناسب با زمان انتخاب بشود. تردیدی در این نیست. ابزارها تغییر پیدا می‌کند، اما آنچه تغییر پیدا نمی‌کند جبهه‌‌بندی‌هاست. هدف‌ها تغییر پیدا نمی‌کند. جبهه‌‌ دشمن، جبهه‌ استکبار، جبهه‌ زورگویی، جبهه‌ صهیونیسم و قدرتمندان زورگو و متجاوز عالم، امروز هم مثل دیروز در مقابل ملت ایران صف کشیده‌اند.
مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)
14خرداد 1402

این خبر را به اشتراک بگذارید