• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 18 آبان 1402
کد مطلب : 208501
+
-

کلبه‌ای رازآمیز

کلبه وحشت

کلبه وحشت

معرفی: نزدیک بندر انزلی کلبه‌ای مخوف وجود دارد که هرگز از آن زنده بیرون نمی‌آیید! محلی‌ها نام آن را کلبه وحشت گذاشته‌اند و داستان‌ها و روایت‌های هولناک زیادی درباره‌اش می‌گویند.

ابتلا به جنون
یکی از مشهورترین شایعاتی که درباره این کلبه‌ گفته می‌شود به سال ۱۳۶۵ برمی‌گردد؛ زمانی که 4پسر جوان ماجراجو تصمیم گرفتند یک شب را در کلبه بگذرانند. محلی‌ها تلاش کردند آنها را منصرف کنند اما آنها تصمیم گرفتند با ماندن در کلبه برای همیشه به شایعات پایان دهند. نقل است که شب هنگام، 2نفر از این 4پسر به دلایلی نامعلوم از کلبه‌ وحشت انزلی فرار کردند؛ اما سرنوشت 2نفر جوانی که در کلبه مانده‌اند تلخ‌تر است. یکی همان شب بر اثر سکته قلبی فوت کرده و دیگری دچار جنون شده است. به‌گفته آنها پس از این ماجرا برای ماه‌ها در خانه وحشت انزلی پلمب شد و دیگر هیچ فردی جرأت رفتن به آنجا و بازدید از این کلبه شوم را نداشت.

ملکه جنگل کیست؟
ناگفته پیداست که شایعاتی که درباره کلبه وحشت انزلی به گوش می‌رسد بسیار دور از ذهن است و هیچ سند و مدرکی که به‌طور حتم ثابت کند که داستان‌های این کلبه واقعا اتفاق افتاده است، وجود ندارد. در واقع این کلبه متروکه در گذشته محل زندگی بانویی به نام عزت‌الملوک ساسانی یکی از رهبران ایل تالش و فردی ثروتمند و محبوب در بین گیلانی‌ها بود. گفته می‌شود بومی‌ها او را «ملکه جنگل» می‌نامیدند، در سوارکاری و تیراندازی، تبحر بسیاری داشته است. عزت‌الملوک از سال 315
تا چند دهه بعد در این کلبه که آن زمان عمارت زیبایی بوده اقامت داشته است. آن عمارت اکنون یک بنای مخروبه مخوف است که به‌دلیل قدمتش در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید