• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208396
+
-

رهبرمعظم انقلاب در دیدار نخست‌وزیر عراق تأکید کردند

آمریکا شریک جنایت‌هاست

رهبری
آمریکا شریک جنایت‌هاست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرمعظم انقلاب پیش‌از ظهر دیروز (دو‌شنبه) در دیدار محمد شیاع‌السودانی، نخست‌وزیر عراق و هیأت‌همراه، با قدردانی از مواضع خوب و قوی دولت و ملت عراق در حمایت از مردم غزه، بر لزوم افزایش فشارهای سیاسی دنیای اسلام به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار مردم غزه تأکید کردند و گفتند: کشور عراق به‌عنوان یک کشور مهم در منطقه، می‌تواند در این زمینه نقش ویژه‌ای داشته باشد و یک خط جدید را در دنیای عرب و جهان اسلام به‌وجود آورد.

نقش پررنگ آمریکا در جنایات غزه
از همان روزهای اول حملات رژیم‌صهیونیستی همه شواهد نشان‌دهنده دخالت مستقیم آمریکایی‌ها در اداره جنگ است و هرچه از این جنگ می‌گذرد، دلایل نقش مستقیم آمریکا در هدایت جنایت‌های رژیم صهیونیستی پررنگ‌تر می‌شوند.

راهبرد مشترک تهران و بغداد
تلاش همه‌جانبه برای افزایش فشارهای سیاسی به آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به‌منظور توقف بمباران‌ها در غزه ضروری است. جمهوری‌اسلامی ایران و عراق با هماهنگی یکدیگر می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشند.

آبروی از دست‌رفته رژیم‌صهیونیستی
به‌رغم همه کشتاری که در غزه انجام می‌شود، رژیم‌صهیونیستی تا الان شکست خورده واقعی دراین ماجراست؛ زیرا نتوانسته‌ آبروی از دست رفته خود را بازگرداند و در آینده هم قادر به این کار نخواهد بود.

آمریکا؛ شریک‌جرم رژیم‌صهیونیستی
اگر کمک‌های تسلیحاتی و سیاسی آمریکا نباشد، کار برای رژیم‌صهیونیستی قابل ادامه دادن نخواهد بود. آمریکایی‌ها حقاً و انصافاً شریک جرم صهیونیست‌ها در جنایات غزه هستند.

توصیه‌ای درباره همکاری‌های دوجانبه
همکاری‌های دوجانبه ایران و عراق در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی، بحمدلله پیش می‌رود، اما باید مراقب بود پیگیری توافق‌ها با همان انگیزه اولیه استمرار یابد و دچار کندی نشود.

قدردانی از دولت و ملت عراق
از مردم و دولت عراق و شخص نخست‌وزیر بابت مهمان‌نوازی و خدمات‌رسانی و برقراری امنیت در ایام اربعین صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.


هماهنگی ایران و عراق درباره تحولات غزه
نخست‌وزیر عراق در دیدار با رهبرمعظم‌انقلاب در سخنانی با ابراز خرسندی فراوان از ملاقات با ایشان، عملیات «طوفان‌الاقصی» را یک عملیات قهرمانانه و موجب خوشحالی همه آزادگان جهان دانست و گفت: در کنار این خوشحالی، همه ما از کشتار وحشیانه در غزه که یک انتقام‌جمعی از مردم این منطقه کوچک است، به‌شدت اندوهگین هستیم. محمد شیاع‌السودانی افزود: دولت و ملت عراق و همچنین جریان‌های سیاسی داخلی، در قضیه غزه در صف اول حمایت از مردم مظلوم این منطقه هستند و دولت عراق تلاش‌های سیاسی گسترده‌ای را برای توقف جنایت‌ها در غزه انجام داده‌است. وی با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق‌بشر در قبال این جنایت‌ها تأکید کرد: همه تلاش ما در وهله نخست، توقف بمباران‌ها و در مرحله بعد، ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به مردم غزه است و در مذاکرات خود با رئیس‌جمهور ایران، در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است. نخست‌وزیر عراق همچنین بر اراده جدی دولت این کشور برای گسترش روابط با ایران و اجرای توافق‌ها تأکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید