• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208390
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5Vnr
+
-

تکمله

ارزیابی توان رقابت پوشاک ایرانی با پوشاک خارجی از نظر شهروندان
از نظر 45 درصد از شهروندان تهرانی پوشاک ایرانی «تاحدی» توانسته‌ است با پوشاک خارجی رقابت کند. 28 درصد دیگر باور دارند که پوشاک ایرانی «در حد زیاد» در رقابت با پوشاک خارجی موفق بوده است. 27 درصد دیگر هم توان رقابت پوشاک ایرانی با پوشاک خارجی را «کم» ارزیابی کرده اند. در مجموع 73 درصد از پاسخگویان معتقدند که پوشاک ایرانی زیاد و تاحدی توانسته است با پوشاک خارجی رقابت کند.


تجربه خرید یا شناخت برندهای مطرح ایرانی
از شهروندان تهرانی در خصوص تجربه خرید آنان از برندهای مطرح ایرانی یا شناخت برندهای مطرح ایرانی سوال پرسیده شد. در مجموع 38 درصد از پاسخگویان برندهای مطرح ایرانی را می‌شناختند که از میان آنها، 35 درصد علاوه بر شناخت برندهای ایرانی از  آن برندها هم خرید داشته‌اند. 3 درصد نیز با وجود آن‌که برندهای مطرح را می‌شناختند، اما تجربه خرید از آنها را نداشته‌اند. 62 درصد نیز برندهای مذکور را نمی‌شناختند.

استفاده از پوشاک ایرانی به‌دلیل حمایت از تولید داخلی
از شهروندان تهرانی پرسیده شد که آیا آنان حاضر هستند برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، از پوشاک ایرانی استفاده کنند؟ 91‌درصد شهروندان تهرانی در پاسخ به این پرسش، نظر مثبت داشتند و تنها 9 درصد آنها تمایلی به خرید پوشاک ایرانی با هدف کمک به تولیدکنندگان داخلی نداشتند.


میزان توجه به عرف جامعه در طراحی و تولید پوشاک ایرانی
47 درصد از شهروندان تهرانی میزان توجه به عرف جامعه در طراحی و تولید پوشاک ایرانی را در حد «متوسط» اعلام کرده‌اند. 33درصد میزان رعایت عرف جامعه را «کم» و 20 درصد «زیاد» ارزیابی کرده‌اند.


جنسیت پاسخگویان
از میان 815 پاسخگو، 49 درصد بانوان و 51‌درصد مردان بودند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
تکمله