• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208339
+
-

تب و تاب فرهاد

فصل دوم حضور مجیدی در الاتحاد کلبا، اصلا بر وفق مراد نبوده است

تب و تاب فرهاد

بهروز رسایلی 

پیگیری نتایج فرهاد مجیدی در الاتحاد کلبا، از 2جنبه اهمیت دارد؛ نخست اینکه به هر حال او در زمره معدود مربیان لژیونر فوتبال ایران به شمار می‌آید و حتما این عطش وجود دارد که ببینیم چه می‌کند، دوم آنکه سرنوشت مجیدی در امارات به شکل کاملا طبیعی به فوتبال باشگاهی کشورمان گره خورده و هر اتفاقی که منجر به قطع همکاری احتمالی فرهاد با کلبا شود، او را تبدیل به یکی از مهم‌ترین آلترناتیوهای مربیان شاغل در لیگ برتر خواهد کرد. با این مقدمه، برسیم به فصل دوم حضور مجیدی در کلبا که فعلا نشانی از ثبات ضمنی و موفقیت نسبی این مربی در فصل گذشته وجود نداشته است.

  7بازی و فقط 2برد
فرهاد مجیدی اصلا فصل را خوب شروع نکرده و نتایج کاملا گواه بر این مدعاست. الاتحاد کلبا 3بازی اول را بدون پیروزی پشت سر گذاشت و پس از شکست 4 بر صفر مقابل الجزیره بود که شایعه فراگیر اخراج مجیدی بر سر زبان‌ها افتاد. در آن مقطع مدیریت باشگاه از فرهاد حمایت کرد و او نیز بلافاصله با پیروزی 5 بر 3 بر تیم بحران‌زده عجمان، نخستین برد فصل را دشت کرد. پیروزی بعدی مقابل دیگر تیم پایین جدولی لیگ امارات یعنی حتا به‌دست آمد و کمی جایگاه مجیدی را تثبیت کرد اما حالا الاتحاد کلبا دوباره با 2شکست پیاپی مقابل الوحده و شباب‌الاهلی در اغما فرو رفته است. بنابراین تیم مجیدی تا‌کنون از 7بازی فقط 2برد و یک مساوی به‌دست آورده و با 7امتیاز در رده یازدهم جدول 14تیمی لیگ امارات قرار دارد. مسابقات لیگ این کشور تا اوایل آذر تعطیل خواهد بود. پس از شروع بازی‌ها، الاتحاد کلبا ابتدا 2مصاف با تیم‌های همسایه‌اش یعنی النصر و الامارات خواهد داشت و پس از آن باید آماده 2بازی سخت با العین و الوصل شود. می‌بینید که سرنوشت مجیدی در امارات وارد چه پیچ‌وخم عجیبی شده است.

  فروپاشی دفاعی
فرهاد مجیدی در حالی با استقلال قهرمان لیگ برتر شد که مهم‌ترین ویژگی تیم او، دفاع مستحکم بود. بعید است حتی جدی‌ترین هواداران مجیدی هم اصرار داشته باشند استقلال فرهاد زیبا و جذاب بازی می‌کرد. هرگز اینطور نبود. او با طراحی یک دفاع 3نفره (در حقیقت 5نفره) اولویت را روی گل نخوردن گذاشت و با استفاده حداقلی از فرصت‌های هجومی عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. البته که کسی انتظار ندارد مجیدی در تیم متوسط الاتحاد کلبا هم یک دژ دفاعی رسوخ‌ناپذیر بسازد، اما به هر حال مقایسه عملکرد زردپوشان در این فصل و فصل گذشته نشان می‌دهد تیم مجیدی در بحث ساختار دفاعی دچار فروپاشی شده است. الاتحاد کلبا فصل گذشته در 26بازی 41گل دریافت کرد؛ یعنی به‌طور متوسط 1.57گل در هر بازی. این در حالی است که کلبا فصل جاری طی 7بازی 17گل خورده؛ به‌طور میانگین 2.42گل در هر مسابقه. تیم مجیدی بعد از عجمان که 21گل خورده، بدترین خط دفاعی لیگ امارات را دارد.

  اگر اخراج شود...
فعلا که بنای مدیران الاتحاد کلبا بر اعتماد به مجیدی است اما اگر به هر دلیلی او از این تیم کنار گذاشته شود، تهدیدی جدی برای سرمربیان مختلف لیگی در ایران خواهد بود و طبیعی است که استقلال می‌تواند قابل نفوذترین قلمرو فرهاد باشد. او قبلا 3بار در میانه‌های فصل جانشین وینفرد شفر، آندرا استراماچونی و محمود فکری شده و هیچ دلیلی وجود ندارد که چنین اتفاقی برای بار چهارم رخ ندهد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید