• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 16 آبان 1402
کد مطلب : 208331
+
-

مساوی کافی نیست

پرسپولیس در فاصله 2بازی رفت و برگشت با استقلال تاجیکستان فقط مساوی کرد اما امروز باید به پیروزی برسد

مساوی کافی نیست

سرخپوشان پرسپولیس در چهارمین بازی خود از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 24-2023عصر امروز به مصاف استقلال تاجیکستان می‌روند. البته از آنجا که استقلال تاجیکستان برخلاف همنام تهرانی‌اش قرمز می‌پوشد بنابراین سرخپوشان پرسپولیس امروز باید با لباس دوم خودشان یعنی پیراهن‌های سفید به میدان بروند. پرسپولیس در میهمانی قبلی‌اش یعنی در بازی با الدحیل هم به‌خاطر قرمزپوش بودن حریف نتوانست از لباس اصلی‌اش استفاده کند اما در آن مسابقه با لباس‌های مشکی به زمین رفت و امروز از کیت سفید خود استفاده می‌کند.

   از استقلال تا استقلال بدون برد
پرسپولیسی‌ها 2هفته اخیر را در لیگ برتر با 2تساوی متوالی سپری کردند. تیم یحیی که در بازی مقابل الدحیل بهترین نمایش این فصلش را انجام داده بود بعد از آن مسابقه هم با بردن گل‌گهر، پیکان و استقلال تاجیکستان به وضعیت خوبش ادامه داد اما همان پیروزی مقابل استقلال تاجیکستان به آخرین برد این تیم تبدیل شد و سرخپوشان در فاصله 2 بازی رفت و برگشت با تاجیک‌ها فقط و فقط مساوی کردند. اینطور به‌نظر می‌رسد که پرسپولیس دوره پیک آمادگی‌اش را سپری کرده و حالا دارد دوره افت خودش را سپری می‌کند. حتی در گوشه و کنار پیرامون وضعیت بدنسازی پرسپولیس و آمادگی بدنی بازیکنان هم انتقاداتی مطرح شده است اما از طرف دیگر مصدومیت چند بازیکن اصلی هم می‌تواند در افت مقطعی پرسپولیسی‌ها مؤثر باشد و حالا که ستاره‌های این تیم به تمرینات گروهی بازگشته‌اند شاید بتوان به اوج‌گیری دوباره تیم امیدوار بود. مهدی ترابی که به محض پایان مصدومیتش دچار سرماخوردگی شده بود حالا بهبود پیدا کرده و چندین بازیکن دیگر هم با همین ویروس درگیر بودند و حالا بهتر شده‌اند. از سوی دیگر وحید امیری بالاخره به تمرینات گروهی بازگشته و می‌تواند به ترکیب پرسپولیس برگردد. او در دقایق پایانی بازی با النصر مصدوم شد و از ابتدای پاییز نتوانسته برای تیمش به میدان برود.

   حدس‌های صعود؛ 12امتیاز کافی است؟
طبق قانون لیگ قهرمانان آسیا در پایان مرحله گروهی از بین تیم‌های دوم در 5گروه غرب آسیا 3تیم به دور حذفی صعود می‌کنند. پرسپولیس در پایان دور رفت با 6امتیاز از 3بازی رتبه دوم گروهش را به دست آورد و در بین تیم‌های دوم گروه‌ها هم دقیقا رتبه سوم را داشت. البته حکم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و شکست 3بر صفر سپاهان مقابل الاتحاد هم کمک کرد تا پرسپولیس بین 3تیم دوم قرار بگیرد وگرنه ممکن بود سپاهان یا الاتحاد جای سرخپوش‌ها را بگیرند. قهرمان ایران حالا با چالش سختی برای حفظ جایگاه و حفظ شانس صعود از این گروه روبه‌روست. اگر پرسپولیس چشم به رتبه اول گروه داشته باشد باید النصر را در عربستان ببرد و 3امتیاز بازی رفت را پس بگیرد. اما اگر این اتفاق محقق نشود، آن وقت حفظ سکوی دوم و ماندن در بین تیم‌های برتر گروه‌ها چاره کار خواهد بود. شاید گرفتن 6امتیاز از استقلال تاجیکستان و الدحیل برای این اتفاق کافی باشد و پرسپولیس بتواند با 12امتیاز به‌عنوان یکی از تیم‌های دوم صعود کند. برای این کار 2 پیروزی لازم است که به‌نظر می‌رسد پیروزی امروز سخت‌تر از بردن الدحیل در تهران خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید