• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 15 آبان 1402
کد مطلب : 208227
+
-

ستاره ناشناخته

گواردیولا یک بلژیکی رو کرد که در حال رسیدن به رکوردهاست

ستاره ناشناخته

گواردیولا این هفته توانست من‌سیتی را به لطف ستاره جدید تیمش ژرمی دوکو که 4پاس‌گل داد و خودش یک‌گل زد، به نخستین پیروزی قاطع این فصل لیگ برتر برساند. این بلژیکی هفتمین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که 4گل در یک مسابقه می‌سازد. بازیکنان تاریخ پریمیرلیگ که موفق به ثبت 4پاس‌گل در یک بازی شده‌اند: هری کین از تاتنهام مقابل ساوتهمپتون (2020)، پل پوگبا از من‌یونایتد مقابل لیدز (2021)، دوکو از من‌سیتی مقابل بورنموث (2023)، سانتی کاسورلا از آرسنال مقابل ویگان (2012)، آدبایور از تاتنهام مقابل نیوکاسل (2012)، فابرگاس از آرسنال مقابل بلکبرن (2009)، ریس از آرسنال مقابل میدلزبورو (2005) و دنیس برگ‌کمپ از آرسنال مقابل لسترسیتی (1998). علاوه بر این وینگر بلژیکی سیتیزن‌ها با 21سال و 161روز، جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد که توانست روی 5‌گل تیمش تأثیر بگذارد. در دیدارهای شنبه لیگ برتر آمارهای دیگری هم به ثبت رسید که بد نیست مروری بر آنها داشته باشیم.

سیتی 22بازی خانگی متوالی در تمام رقابت‌ها را برده و این دومین برد طولانی یک‌تیم در تاریخ لیگ‌های سطح اول فوتبال انگلیس است؛ پس از 24بازی متوالی ساندرلند.

بورنموث هیچ‌یک از 19بازی خود در لیگ مقابل سیتی را نبرده است (2تساوی و 17شکست) و این بیشترین روند بدون پیروزی یک‌تیم مقابل تیمی خاص در تاریخ لیگ انگلیس است.

آرسنال به روند بدون باخت خود در لیگ برتر این فصل پایان داد و یک بر صفر به نیوکاسل پرقدرت باخت. نیوکاسل در هفته‌های اخیر 2تیم شهر منچستر را از جام اتحادیه حذف کرده، به تیم پرستاره پاریس در لیگ قهرمانان 4گل زده و آرسنال را شکست داده است. البته آرسنالی‌ها در مصاف با نیوکاسل باز هم قربانی ناداوری شدند. توپچی‌ها مدعی‌اند در این بازی 2پنالتی برای این تیم گرفته نشده و توپ پیش از گل نیوکاسل از خط طولی زمین رد شده بود.‌ آنها می‌گویند در صحنه گل، جوئلینتون روی گابریل مرتکب خطا شد و حتی می‌شد هند او نیز گرفته شود.

برایتون نخستین تیم لیگ برتر شد که در هر ۱۰بازی نخست خود طی یک فصل، هم موفق به زدن گل شده و هم گل دریافت کرده است. این تیم شنبه با اورتون یک - یک مساوی کرد.

یونایتد در این فصل 2‌بار با گل‌های دقیقه 90برنده از زمین بیرون آمده (مقابل برنتفورد و فولام)؛ به همان تعداد گل‌هایی که در مجموع 2فصل قبل در دقایق تلف‌شده به ثمر رسانده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید