• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 15 آبان 1402
کد مطلب : 208194
+
-

درس دانش‌آموز 10ساله به نامزدهای انتخاباتی

«ابوالفضل بختیاری» چطور به‌عنوان عضو خوش‌قول شورای دانش‌آموزی شناخته شد؟

گزارش
درس دانش‌آموز 10ساله به نامزدهای انتخاباتی

گروه ایرانشهر

ابوالفضل بختیاری، دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان شهید شکراللهی غرغن شهرستان فریدن در استان اصفهان است. ابوالفضل به‌دلیل فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی در روزهای گذشته خبرساز شد. او با 10سال سن چندی قبل در انتخابات شورای دانش‌آموزی شرکت کرد و به‌عنوان رئیس این شورا انتخاب شد و بلافاصله درصدد عملی کردن وعده‌های انتخاباتی خود برآمد تا جایی که وزیر آموزش و پرورش در سفر یک‌روزه به استان اصفهان از این دانش‌آموز متعهد و خوش‌قول تقدیر کرد.

وعده‌های انتخاباتی ابوالفضل
ابوالفضل به همشهری می‌گوید: «وقتی قرار بود انتخابات شورای دانش‌آموزی برگزار شود، آقای رضایی، مدیر مدرسه پیشنهاد داد که اگر دوست داری، می‌توانی در این انتخابات شرکت کنی. بعد از آن تصمیم گرفتم کاندیدای انتخابات شورای دانش‌آموزی شوم و بلافاصله تبلیغات خود را در مدرسه شروع کردم؛ یعنی در حیاط مدرسه و سر صف‌ها سراغ دانش‌آموزان می‌رفتم و توضیح می‌دادم که اگر انتخاب شوم، چه کارهایی  انجام می‌دهم.»
 او ادامه می‌دهد: «وعده انتخاباتی من این بود که خط‌کشی حیاط، خرابی زمین مدرسه، سرویس بهداشتی، شیشه‌های آبدارخانه و شیر آبدارخانه درست می‌شود و همچنین لوازم ورزشی تهیه می‌کنم. با همین وعده‌ها در انتخابات رأی آوردم و به‌عنوان رئیس شورای دانش‌آموزی انتخاب شدم.»
ابوالفضل می‌گوید: «بعد از آن وقتی به خانه رفتم، فکر کردم از همین حالا باید به وعده‌های انتخاباتی خود‌ عمل کنم؛ برای همین یکسری ابزار برای رفع نقاط حادثه‌خیز در مدرسه از خانه برداشتم و شن و آجر هم که در مدرسه بود و با یکسری از دانش‌آموزان مشغول کار شدیم تا مدرسه را درست کنیم.»

لوازم ورزشی
ابوالفضل بختیاری می‌گوید که برای وعده‌های انتخاباتی خود فکر کرده و در برخی موارد هم از بقیه دانش‌آموزان کمک گرفته است؛ «پدر و مادرم هم پیشنهاد کردند برای مدرسه لوازم ورزشی تهیه شود.» او عنوان می‌کند: «برای عمل به دومین وعده انتخاباتی باید مهم‌ترین کار را انجام دهم؛ یعنی اول شیرهای آبدارخانه و دستشویی‌ها را درست کنم. یکی از کارهایی که می‌خواهم انجام دهم، باز کردن در پشتی مدرسه است تا دانش‌آموزانی که خانه‌شان پشت مدرسه است، زودتر بتوانند وارد مدرسه شوند.»‌

دانشگاه امیرکبیر
ابوالفضل یک خواهر و یک برادر کوچک‌تر از خودش دارد و پدرش کشاورز است. خودش می‌گوید دوستان زیادی دارد و اینکه همیشه سعی می‌کند با بچه‌های کوچک‌تر از خودش، بهتر رفتار کند: «در کلاس خودمان هم با ارسلان و امیرصالح دوست صمیمی هستم.»  ‌به فوتبال علاقه‌مند و شاگرد زرنگ مدرسه است: «به فوتبال علاقه زیادی دارم؛ برای همین با دوستانم فوتبال بازی می‌کنم. درسم هم خوب است و سال گذشته هم بابت این موضوع تقدیرنامه دریافت کردم. دوست دارم درس بخوانم و مدرک تحصیلی بالایی داشته باشم. یکی از آرزوهایم این است که در دانشگاه امیرکبیر درس بخوانم.»  ابوالفضل بختیاری برای اینکه صحبت‌های خود را به پایان برساند، توصیه می‌کند: «کسانی که قول می‌دهند و به قول خودشان عمل نمی‌کنند، سعی کنند که به قول خود عمل کنند.»

تقدیر وزیر  
وزیر آموزش‌وپرورش در سفر اخیر خود به اصفهان از ابوالفضل بختیاری تقدیر کرد؛ آن هم به این دلیل که به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود تحت عنوان «رفع نقاط حادثه‌خیز مدرسه» جامه‌عمل پوشانده است. خودش می‌گوید: «وزیر آموزش و پرورش که به اصفهان آمده بود، لطف کرده و لوازم ورزشی را برای مدرسه تهیه کردند. معلم از کارهای ما فیلم گرفت و به آموزش و پرورش فرستاد و بعد وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی خبردار شد و از ما تقدیر کرد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید