• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 15 آبان 1402
کد مطلب : 208193
+
-

5چاشنی برای شیرین کردن زندگی مشترک

تجربه نشان داده است که زوج‌های جوان در دوران عقد یا آغاز زندگی مشترک‌شان به‌خاطر ناآشنایی با اخلاق و شخصیت یکدیگر اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها در مسائل جزئی زندگی به تنش دچار می‌‎شوند. محمدرضا کیومرثی، مشاور خانواده در این‌باره راهکارهای خوبی ارائه می‌دهد.

یاریگر همسر خود باشید
دوران نامزدی، دوران لطیفی است که همسران جوان می‌توانند بهترین تشویق‌کننده یکدیگر در انجام کارها باشند. در روایت آمده است که پس از عروسی حضرت فاطمه و حضرت علی(ع)، پیامبر اکرم(ص) از حضرت علی پرسید:
_ همسر خود را چگونه یافتی؟
_ فاطمه را بهترین یاریگر در راه فرمانبرداری خدا یافتم.

فروتن باشید
یادتان باشد، زنان ذاتا طالب مهرورزی هستند و مردان قدرت طلب. یعنی دوست دارند تصمیم نهایی را آنها بگیرند. اگر خانم‌ها به این موضوع توجه داشته باشند، هیچ وقت تنشی بین‌شان به‌وجود  نخواهد آمد. همچنین آقایان هم  باید همواره با کلمات محبت آمیز  همسر خود را خوشحال کنند.

با صلابت و مهربان باشید
از ویژگی‌های مرد خوب، این که با صلابت و مهربان باشد. صلابت او زمانی خود را نشان می‌دهد که در هر موقعیتی از همسر خود حمایت کند. از سوی دیگر، قاطعانه مراقب خطوط قرمز زندگی خود باشند و تصمیم عاقلانه بگیرند. مردان باصلابت تکیه‌گاه خوبی برای همسر خود به شمار می‌آیند.

عشق و محبت تان را ابراز کنید
خانم‌ها و آقایان، عشق و محبت خود را به همسرتان نشان دهید. مردها به‌دلیل روحیه مقتدرانه خود دوست دارند جملاتی چون «به تو اعتماد دارم»، «خوشحالم که به تو بله گفتم» را بشنوند. در عوض خانم‌ها جمله «دوستت دارم» همسرشان را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنند. این جمله به مثابه بمب انرژی زا عمل می‌کند.

امانتدار باشید
یکی از صفات مهم مؤمنان که به‌ویژه بانوان باید آن را به‌شدت رعایت کنند، امانتداری است. صمیمیت همسری ایجاب می‌کند که زن و مرد از برخی اسرار خود و خانواده یکدیگر آگاه شوند و می‌بایست تا آخر عمر آنها را در سینه نگاه دارند. اسرار خانوادگی مانند کمبودهای اقتصادی یا روحی و اخلاقی یا نواقص جسمی یا خاطرات و سوابق خوب و بد همسر، همه و همه امانت است که باید نگهداری شود. اگر زن و مرد نتوانند زبان خود را کنترل کنند، قطعا آبروی خود و همسر خویش یا خانواده او را از بین برده و همین مسئله، لطمه جبران ناپذیری به زندگی‌شان می‌زند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید