• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 14 آبان 1402
کد مطلب : 208159
+
-

همراهی با دانش‌آموزان در 13آبان

شورا
همراهی با دانش‌آموزان در 13آبان

دیروز همزمان با 13آبان و روز دانش‌آموز، برخی از اعضای شورای شهر تهران در مراسم راهپیمایی شرکت کردند و همراه با آینده‌سازان، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند. همچنین به مناسبت این روز زنگ «استکبارستیزی» در مدارس نواخته شد.


علیرضا نادعلی، سخنگوی شورا: روز ۱۳ آبان به ‌دلیل تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان و همچنین شهدای دانش‌آموز و سالروز تبعید حضرت امام (ره) اهمیت ویژه‌ای دارد. مقام معظم رهبری در چند روز گذشته به دانش‌آموزان توصیه کردند که داشتن تحلیل در مسائل امروز اهمیت بالایی دارد و این موضوع با دانستن تاریخ امکان‌پذیر است. ایران از نظر جغرافیایی در نقطه خاصی به نام خاور میانه قرار گرفته، بسیاری از منابع اصلی در خاور میانه قرار دارد و به همین دلیل بسیاری از کشورهای غربی چشم به این نقطه از دنیا دارند. صهیونیست‌ها در تلاش بودند تا در خاورمیانه کشوری دروغین تشکیل دهند و سعی کردند با تقویت برخی کشورهای غربی مانند انگلیس و آمریکا و ایجاد ارتباط با ایران قبل از انقلاب اسلامی برای خود حامیانی تشکیل دهند. با توجه به تاریخ، تحلیل‌ها نشان می‌دهد دلیل خشونت کشورهای غربی نسبت به خاورمیانه چیست و خودآگاهی ما توسط امام خمینی(ره) باعث شد تا سیاست خنثی نداشته باشیم و نسبت به مسائل روز بموقع واکنش داده می‌شود.


سوده نجفی، عضو هیأت‌رئیسه شورا:
مردم به‌ویژه دانش‌آموزان در 13آبان با تکیه بر اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، فریاد عدالت و آزادی سر داده، برای مقابله با استکبار و ظلم به‌پا‌خاستند و نشان دادند با شجاعت و ایمان در برابر هر تهدید و تجاوزی ایستادگی خواهند کرد. 13آبان امسال به نماد و سمبل دیگری در برابر ظلم و استکبار جهانی تبدیل شده است تا ملت ایران انزجار خود علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را که برخلاف اصول دینی، انسانی و حقوق بشر اقدام به نسل‌کشی در باریکه غزه می‌کند، اعلام کنند. مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی امروز نه‌تنها در ایران بلکه در همه کشورهایی که معتقد به انسانیت و صلح هستند، طنین‌انداز است و دیگر آبرویی برای مدعیان دروغین حقوق بشر با اقدامات ددمنشانه‌ای که در غزه انجام می‌دهند، نمانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید