• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 آبان 1402
کد مطلب : 208009
+
-

تداوم بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی در شنبه‌های امید و افتخار از شمال تا جنوب شهر

تهران در مدار ورزش، نشاط و تندرستی

امید و افتخار
تهران در مدار ورزش، نشاط و تندرستی

مهدی اسماعیل‌پور؛ روزنامه‌نگار

یکی از رویکرد‌های اصلی و اساسی این دوره از مدیریت شهری، ایجاد تحول نرم و تزریق شور، شعف و نشاط به جامعه به‌ویژه در دوران پساکروناست. در همین راستا احداث یا اورهال مجموعه‌های ورزشی در هر گوشه از شهر تهران به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و پس از افتتاح مجموعه ورزشی ریحانه در منطقه یک و محله زعفرانیه، به فاصله اندک شاهد رونمایی از یک مجموعه ورزشی دیگر در قالب رویداد شنبه‌های امید و افتخار هستیم.
به‌گزارش همشهری، رویداد شنبه‌های امید و افتخار در هشتادمین ایستگاه خود به منطقه 10شهر تهران رسید. طبق برنامه امروز طی مراسمی با حضور امین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، مجموعه ورزشی شهدای آزادی به بهره‌برداری می‌رسد. این مجموعه ورزشی که به‌دلیل دوقلو بودن، امکان پذیرش و ارائه خدمات همزمان به آقایان و بانوان را در 2فضای مجزا دارد، در نوع خودش کم‌نظیر است. مجموعه ورزشی شهدای آزادی در سال‌های اخیر به‌دلیل فرسودگی زیاد و عدم‌رسیدگی از سوی پیمانکار به حالت تعطیل درآمده بود و برای بازگشایی مجدد نیاز به بازسازی اساسی و اورهال داشت. با راه‌اندازی مجدد این مجموعه ورزشی، ساکنان منطقه10 و محله‌های اطراف که با کمبود سرانه ورزشی به‌ویژه در بخش ورزش‌های آبی مواجه هستند، از روز یکشنبه می‌توانند از خدمات مجموعه ورزشی شهدای آزادی واقع در خیابان آزادی، قبل از بزرگراه یادگار امام(ره)، خیابان میمنت استفاده کنند.

اورهال مجموعه ورزشی فرسوده
نجم‌الدین عبادی، معاون اماکن سازمان ورزش شهرداری تهران در این رابطه به همشهری می‌گوید: «مجموعه ورزشی شهدای آزادی دارای استخر و سونا و همچنین سالن بدنسازی ویژه بانوان و آقایان است که بخش استخر آقایان از سال98 و استخر بانوان از سال1401 به‌دلیل فرسودگی و مشکلات فنی و تاسیساتی تعطیل و از مدار خدمت‌رسانی خارج شده بود. با توجه به اینکه بهره‌برداری از مجموعه در اختیار پیمانکار قرار داشت، به‌دلیل استفاده زیاد و عدم‌رسیدگی کاملا دچار فرسودگی شده بود. نکته دیگر اینکه با وجود تخصیص بودجه 8میلیارد تومانی برای اورهال و بازسازی این مجموعه، در سازمان ورزش شهرداری تهران توانستیم با حدود 7میلیارد تومان پروژه را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.» از دیگر نکات مثبت این مجموعه ورزشی، نداشتن مشکل جای پارک است. علاوه بر اینکه خیابان میمنت با توجه به عرض معبر و شرایط ترافیکی با مشکل کمبود فضای پارک خودرو مواجه نیست، یک پارکینگ عمومی با ظرفیت مناسب نیز در کنار مجموعه ورزشی شهدای آزادی قرار دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید