• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 13 آبان 1402
کد مطلب : 208005
+
-

ژابی به بزرگی ادامه می‌دهد

لورکوزن امروز به مصاف تیمی می‌رود که در خانه کبریت بی‌خطر است

ژابی به بزرگی ادامه می‌دهد

امروز یک بازی مهم دیگر هم در آلمان برگزار می‌شود؛ جایی که لورکوزن صدرنشین با ژابی آلونسو به زمین هوفنهایم می‌رود تا به صدرنشینی در بوندس‌لیگا ادامه دهد. هوفنهایم هفته گذشته در بوندس‌لیگا، اشتوتگارت را با نتیجه 3 بر 2 شکست داده اما در جام‌حذفی با نتیجه یک بر صفر مغلوب دورتموند شده است. هوفنهایم تا پیش از شروع این هفته با 18‌امتیاز تیم ششم جدول رده‌بندی است و این در حالی است که لورکوزن با 25‌امتیاز در صدر ایستاده است. جالب اینکه هوفنهایم امسال در بازی‌های خارج از خانه عملکردی رویایی داشته و با کسب 15‌امتیاز از 5‌بازی، بهترین تیم بوندس‌لیگا در این زمینه بوده است. این تیم در خانه تنها 3‌امتیاز گرفته و تیم پانزدهم بوندس‌لیگا در این زمینه بوده است. در مقابل لورکوزن بهترین تیم بازی‌های خانگی (15‌امتیاز از 5‌بازی) و سومین تیم برتر بازی‌های خارج از خانه (10‌امتیاز از 4‌بازی) بوده است.
   بایر‌لورکوزن با پیروزی 5-2 برابر تیم سندهاوزن در جام حذفی آلمان به نخستین تیم در 5‌لیگ بزرگ اروپایی تبدیل شد که در این فصل بیش از 50‌گل به ثمر می‌رساند. آنها برای رسیدن به این تعداد گل تنها به 14مسابقه نیاز داشتند.
   عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در تمامی رقابت‌های این فصل: 14‌بازی، 13‌برد و یک‌تساوی.
   ژابی آلونسو نخستین سرمربی لورکوزن است که از زمان صعود این باشگاه به بوندس‌لیگا در سال1979 در 8‌بازی متوالی پیروز می‌شود.
   بایرلورکوزن پس از 9‌بازی با 25‌امتیاز بهترین شروع تاریخ خود را در یک فصل بوندس‌لیگا داشته. تنها 2‌بار تاکنون چنین شروع خوبی ثبت شده است؛ بایرن‌مونیخ در فصل 99-1998 با 25‌امتیاز و در فصل
 16-2015 با 27‌امتیاز.
   فصل پیش لورکوزن بدون آلونسو 3 بر صفر به هوفنهایم باخت اما در دور برگشت با این سرمربی اسپانیایی 3بر یک جبران کرد.
   با اینکه آلونسو در تابستان 2‌مهاجم خود یعنی موسی دیابی و سردار آزمون را از دست داده، اما برای تیمش خط حمله بهتری ساخته است. لورکوزن در این فصل 27‌بار در بوندس‌لیگا موفق به گلزنی شده که رکورد جدید باشگاه است و دومین خط حمله برتر این فصل در لیگ‌های بزرگ اروپایی پس از 9‌بازی و پشت سر بایرن مونیخ (34گل). با ژابی آلونسو رویاپردازی مجاز است و باید دید این روند تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد.
   هوفنهایم بیش از هر باشگاه دیگری در بوندس‌لیگا در خانه بایر‌لورکوزن شکست خورده: 9‌بار.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید