• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 13 آبان 1402
کد مطلب : 207982
+
-

سیل و آبگرفتگی در 5 استان

وقوع سیل و آبگرفتگی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و کرمانشاه منجر به بروز سیلاب و در نتیجه امدادرسانی به 117نفر شد. همچنین بارندگی محورهای چهار و محال و بختیاری را لغزنده کرد.

امدادرسانی به 117نفر
به‌گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با توجه به اینکه سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و احتمال جاری شدن سیل در چند استان هشدار داده بود، این سازمان ‌ امدادگران را در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآورد. صادق محمودی با بیان اینکه بارش شدید باران باعث وقوع سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و همدان شد، گفت: «در مجموع ۱۲ روستا و یک شهر در این استان‌ها درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.»
براین اساس، امدادگران به ۱۱۷ نفر در این چهار استان امدادرسانی کردند که از این تعداد ۳۴‌نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین امدادگران با استفاده از پمپ‌های آب و دستگاه‌های لجن‌کش، آب جمع شده در ۱۵ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

تلف شدن 17گوسفند
به‌گفته فرماندار سرپل ذهاب در کرمانشاه، در روزهای اخیر علاوه بر بارندگی در برخی شهرستان‌های استان، برخورد صاعقه به یک گله و چوپان در این شهرستان مشکلاتی را به‌وجود آورد. صدرالله بابلی به همشهری گفت: «عصر پنجشنبه (11آبان) برخورد صاعقه در روستای رفیع در بخش مرکزی سرپل ذهاب به 20گوسفند، سبب تلف شدن 17گوسفند شد؛ 3گوسفند دیگر نیز دچار آسیب‌دیدگی شدند. چوپان نیز به‌دلیل برخورد صاعقه زخمی شد.»‌

لغزندگی جاده‌ها
به غیراز این چهار استان درگیر سیلاب، به‌دلیل بارندگی محورهای چهار و محال و بختیاری نیز لغزنده شد. به‌گفته مدیرکل راهداری چهارمحال و بختیاری با توجه به هشدار سامانه بارشی، در اکثر محورهای استان بارش باران را شاهد بودیم. در برخی از نقاط ارتفاعات استان نیز برف آمد که خوشخبتانه بارش برف مشکلی را به‌وجود نیاورد. روح‌الله غلامی به همشهری گفت: «بارش باران ‌ تقریبا تمام محورهای استان را لغزنده کرده است. برای همین، بهتر است مسافران و رانندگان محترم در جاده‌های استان با احتیاط و با سرعت مطمئن حرکت کنند. همچنین تجهیزات زمستانی همراه خود داشته باشند تا در مواقع ضروری از این تجهیزات استفاده کنند‌.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید