• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
جمعه 12 آبان 1402
کد مطلب : 207917
+
-

پس از ۱۸‌سال‌چشم‌انتظاری کردستان به شبکه ریلی متصل شد

تهران-همدان -سنندج با قطار

گزارش
تهران-همدان -سنندج با قطار

سحر جعفریان-روزنامه‌نگار

سیدابراهیم رئیسی، برای سومین‌بار و در هشتمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، بامداد دیروز در هوای بارانی و پاییزی وارد استان کردستان شد. سفر 2روزه رئیس‌جمهور و هیأت همراه با استقبال امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه و استاندار کردستان در فرودگاه سنندج و البته خیل عظیمی از مردمان کرد که شعار «سه‌روک کومار ئیران، خوش هاتی بو کوردستان(رئیس‌جمهور ایران، خوش‌آمدی به کردستان)» سرمی‌دادند، آغاز شد. رئیس دولت سیزدهم تا پایان روز جمعه مهمان اهالی این استان غربی است تا ضمن پیگیری مصوبات دور نخست سفرهای استانی، دستاوردهای آن را که بهره‌برداری از 16ابرپروژه در این استان است، تقدیم مردم کند. دیروز سوت قطار کردستان پس از ۱۸سال به صدا درآمد.


ادای احترام به محض ورود
رئیس‌جمهور صبح دیروز با همراهی وزیران هیأت دولت وارد فرودگاه سنندج شد. او در بدو ورود با بیان اینکه «امروز ما در استان کردستان امنیت داریم»، نسبت به حافظان امنیت ادای احترام کرد. سیدابراهیم رئیسی، هدف از سفر به دیار غیورمردان و شیرزنان غرب کشور را بررسی نتایج دور نخست سفر دولت در عملیاتی شدن و تکمیل طرح‌های مصوب و عملکرد مسئولان استان در راستای خدمت به مردم عنوان کرد.

دیدار مستقیم با مردم
دیدار با مردم کردستان در میدان آزادی سنندج، یکی از برنامه‌های روز اول این سفر بود که رئیسی در جمع مردم با انتقاد از جنایات رژیم صهونیستی در غزه، تأکید کرد: صحنه‌هایی را که مردم غزه با استقامت و ایستادگی خود رقم‌زده‌اند، باعث بیداری جهان شده‌است. این استقامت و ایستادگی در میان مردمان کردستان در طول دوران انقلاب‌اسلامی در مقابل دشمنان نیز دیده شده و می‌شود. رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «در مسیر قله در حرکت هستیم و در این مسیر خستگی و ناامیدی ممنوع است»، ادامه داد: امروز دولت دوشادوش ملت با امید و ایمان در مسیر آبادانی و پیشرفت ایران قدم برمی‌دارد، از این‌رو در دور دوم سفرهای استانی به کردستان 16کلان‌پروژه افتتاح خواهد شد.

رئیسی در سفر به کردستان چه گفت؟
کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا، وفاداری به انقلاب شکوهمند اسلامی، پایمردی، مقاومت، ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا و جانبازان و ایثارگران و سرافرازان و چهره‌های ماندگار و مفاخر نه فقط کردستان که ایران اسلامی است.
در این سفر، هیچ پروژه نیمه‌کاره‌ای در استان افتتاح نخواهد شد و عقد قرارداد سرمایه‌گذاری با مجموعه هلدینگ‌های خصوصی و دولتی کشور از دیگر اهداف دولت است تا در سایه آن پیشرفت حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان حاصل شود.
تنش‌آبی 10هزار روستا و مشکل 3هزارو500 روستا با همکاری دولت و تلاش جهادی مردم، رفع شده است.

نماز وحدت
رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به کردستان ظهر دیروز با حضور در مسجد جامع سنندج، با علما و روحانیان شیعه و اهل سنت این استان دیدار و نماز وحدت را به جماعت اقامه کرد. علما و روحانیان اهل سنت و شیعه استان از رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت سیزدهم به پاس تلاش‌های جهادی و ارمغان‌های مختلف در حوزه‌های متعدد استان، تقدیر و تشکر کردند. این در حالی بود که وزرای هیأت دولت با حضور در سازمان‌ها و مراکز مختلف ذیل، به پیگیری و رسیدگی مسائل و مشکلات مردم پرداختند.

حاشیه متفاوت سفر
وزیر بهداشت در حاشیه‌ روز نخست سفر هیأت دولت به این استان، دست به تیغ شد و چشم بانوی دهگلانی را جراحی کرد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید