• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 10 آبان 1402
کد مطلب : 207672
+
-

شگفت‌زده شدیم!

مروری بر بعضی اتفاقات لیگ امسال که خارج از انتظار مخاطبان بوده است

بهروز رسایلی

لیگ بیست‌وسوم فوتبال به شلخته‌ترین شکل ممکن برگزار می‌شود؛ طوری که ستون تعداد بازی تیم‌ها، شبیه جعبه مدادرنگی است و انواع و اقسام اعداد مقابل اسم تیم‌های مختلف ثبت شده! از آن خنده‌دارتر جدول مسابقات خانگی و بیرون از خانه تیم‌هاست. مثلا تا امروز ملوان و نساجی 5بازی خانگی برگزار کرده‌اند، درحالی‌که شمس‌آذر قزوین فقط در 2مسابقه میزبان بوده است! این‌ آش شله‌قلمکار تنها کسر امتیازهای انضباطی را کم‌داشت که باعث شده امتیاز برخی تیم‌ها تناسبی با عملکردشان نداشته باشد. با همه اینها اما، چاره‌ای نیست جز اینکه با همین لیگ معیوب ارتباط برقرار کنیم. بنابراین اینجا برخی از اتفاقات لیگ امسال را مرور می‌کنیم که خارج از تصورمان بوده و بابت‌شان تا حدی شگفت‌زده‌ایم.

   عملکرد فولاد
فولاد خوزستان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر است اما نتایج این تیم تا‌کنون هیچ جای دفاعی نداشته است. سرخپوشان خوزستانی در حالی با کسب 6امتیاز از 7بازی در رده ماقبل آخر لیگ برتر قرار گرفته‌اند که ستاره‌های زیادی همچون ساسان انصاری، محمد عباس‌زاده، گادوین منشا و... را در اختیار دارند. از همه عجیب‌تر اینکه فولاد تا اینجا فقط 3گل زده و 12گل خورده تا با آوراژ منفی9، بدترین تفاضل گل لیگ را در اختیار داشته باشد!

   مهمانی‌های شمس‌آذر
شمس‌آذر قزوین به‌طور کلی پدیده لیگ امسال بوده است. زمانی که از این تیم تازه‌وارد به لیگ برتر 3امتیاز انضباطی کسر شد، خیلی‌ها فکر می‌کردند کمر تیم سعید دقیقی خم شود اما این اتفاق رخ نداده و تیم قزوینی توانسته با 3برد و یک مساوی، خودش را به میانه‌های جدول برساند. نکته عجیب اما نتایج خوب شمس‌آذر بیرون از خانه است. این تیم تمامی امتیازات خود را از مسابقات غیرخانگی به‌دست آورده و درحالی‌که فقط در 2بازی میزبان بوده، هر دو مسابقه را باخته است! شمس‌آذر پنجشنبه پذیرای استقلال است و خیلی دوست دارد نخستین امتیاز خانگی‌اش را مقابل چنین حریف قدرتمندی دشت کند.

   خط حمله ضعیف پرسپولیس
دیگر عالم و آدم می‌دانند که یکی از مشکلات بزرگ این فصل پرسپولیس، کمبود مهاجم نوک توانمند است. این تیم عملا فقط شهاب زاهدی را در اختیار دارد و نبیل باهویی هم در فرصت‌های کوتاهی که برای بازی به‌دست آورده، نشان داده نباید خیلی روی او حساب کرد. این داستان خودش را در تعداد نه‌چندان بالای گل‌های‌زده پرسپولیس نشان می‌دهد. سرخ‌ها تا‌کنون فقط 9گل به ثمر رسانده‌اند و از این نظر پشت سر تیم‌هایی مثل سپاهان، تراکتور، استقلال، ملوان و شمس‌آذر قزوین قرار گرفته‌اند.

   خط دفاع سپاهان
سپاهان در لیگ برتر فقط 4گل خورده و این خیلی وحشتناک نیست اما باید به یاد بیاوریم که طلایی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا مقابل رقبای متوسط هم موفق به حفظ دروازه خود نشده‌اند. آنها 2گل از نیروی هوایی عراق خوردند و مساوی کردند، آلمالیق ازبکستان را هم 3بر یک شکست دادند تا باردیگر ضعف دفاعی‌شان به چشم بیاید. ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان در نشست خبری بعد از تساوی با نساجی هم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت از انتقادات نسبت به عملکرد خط دفاعی این تیم کلافه شده است.

   سینوس تراکتور
داستان تراکتور هم جالب است؛ گاهی طوری پشت سر هم می‌بازد که انگار هیچ امیدی به مدعی بودن این تیم نیست و گاهی چنان روی دور برد می‌افتد که گویا هیچ تیمی نمی‌تواند حریفش باشد. تراکتور بعد از 3باخت لیگی و آسیایی ابتدای فصل، 4برد پیاپی به دست آورد و حالا دوباره 2باخت متوالی را تجربه کرده. جالب این‌جاست که تراکتور وقتی می‌برد، کلین‌شیت هم می‌کند اما وقتی می‌بازد، مفت‌ترین گل‌های لیگ را می‌خورد! سینوسی‌ترین تیم لیگ، تا اینجا مساوی هم نداشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید